annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Webcam op tablet aansluiten

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
NicoW
Apprentice
Bericht 1 van 8
7.680 Weergaven
Bericht 1 van 8
7.680 Weergaven

Webcam op tablet aansluiten

Bij mij Lifetab x10345 is een OTG-kabel bijgeleverd. OTG betekent on the go: ik kan er een usb-geheugenstick mee uitlezen. Plus, vanaf mijn pc kan ik de tablet bekijken. De USB-poort van de tablet werkt dus in twee richtingen. (wat niet bij elk apparaat zo is.)

Ik heb een Logitech p720 webcam. Op internet vond ik de app CameraFI, maar deze krijg ik niet werkend.

Waar ligt dit aan? Zijn er apps die wel de webcam doen werken op deze tablet?

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
NicoW
Apprentice
Bericht 5 van 8
8.843 Weergaven
Bericht 5 van 8
8.843 Weergaven

Goed nieuws! Tablet s10345 is toch uitgerust met UVC. Dat betekent dat hij in staat is om externe camerabeelden te laten zien.

De logitec 720p c310 én de chinese endoscoop doen het allebei en leveren mooie beelden.
Niet met de app CameraFi, maar wel met een andere app (testversie van 1 minuut: "USB Camera Trial").

Inderdaad kwestie van zoeken naar de beste app.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
7.663 Weergaven
Bericht 2 van 8
7.663 Weergaven

Hoi @NicoW

 

Weet je zeker dat het niet een S10345 moet zijn? Over een X10345 vind ik niets terug. 

Wat betreft de webcam, ik denk niet dat die standaard ondersteund wordt in Android (over de Logitech P720 vind ik trouwens ook niets terug?), dus je hebt inderdaad een App nodig die die ondersteuning biedt. Ik denk dat de enige manier is gewoon verschillende apps te proberen om te kijken of er 1 werkt in combinatie met jou webcam en tablet. Ik heb het zelf nooit geprobeerd dus ik weet ook zo geen apps die dit zouden kunnen. 

 

Groetjes, 

Anu

 

daddle
Superuser
Bericht 3 van 8
7.654 Weergaven
Bericht 3 van 8
7.654 Weergaven

@NicoW

 

Op de zustermodel S10346 van Aldi zit er de App You Cam Perfect. Te bereiken op de home screen onder de icon met zes punten (App drawer). De S10345 is van Medion direkt; ik weet niet of deze ook de You Cam App erop geinstalleerd hebben.

 

groetjes, daddle

NicoW
Apprentice
Bericht 4 van 8
7.643 Weergaven
Bericht 4 van 8
7.643 Weergaven

Gekeken, YouCam Perfect is een fotobewerkings-app.


Mijn vraag gaat over de verbinding van een externe camera met de tablet.
Inmiddels is mijn piepkleine mini-camera Ø5,5 mm (!) uit China gearriveerd. Prachtig ding, helaas werkt hij niet met deze tablet.

'and must support to connect external camera", schrijft men. Blijkbaar is de tablet niet met deze eigenschap uitgerust. Jammer. Jammer.

Dit maakt de tablet stukken minder waardevol.

Ik zal de camera nu gaan gebruiken met mijn veel zwaardere en onhandigere laptop met Windows. Zelfs met XP moet hij het al doen.

 

Is er nog een andere oplossing? Een UVC-adapter of zoiets??

NicoW
Apprentice
Bericht 5 van 8
8.844 Weergaven
Bericht 5 van 8
8.844 Weergaven

Goed nieuws! Tablet s10345 is toch uitgerust met UVC. Dat betekent dat hij in staat is om externe camerabeelden te laten zien.

De logitec 720p c310 én de chinese endoscoop doen het allebei en leveren mooie beelden.
Niet met de app CameraFi, maar wel met een andere app (testversie van 1 minuut: "USB Camera Trial").

Inderdaad kwestie van zoeken naar de beste app.

daddle
Superuser
Bericht 6 van 8
7.627 Weergaven
Bericht 6 van 8
7.627 Weergaven


NicoW schreef:

Gekeken, YouCam Perfect is een fotobewerkings-app.


Dit is niet juist. Ik kan met YouCam ook fotos met de ingebouwde Tab-Cam maken. Dan zou het evtl. ook met een externe Camera kunnen.

NicoW
Apprentice
Bericht 7 van 8
7.579 Weergaven
Bericht 7 van 8
7.579 Weergaven

In YouCam zie ik geen mogelijkheid om een camera te kiezen. Dat is in die andere apps wel: daar kan ik kiezen tussen de camera in de behuizing, en een (van de) externe camera's.
Er zijn digitale microscopen, digitale telescopen en endoscopen. Een endoscoop van Ø5,5 mm kun je door een leiding of sleutelgat heen steken en zien waar zich daar afspeelt.
Dat kan allemaal niet met de ingebouwde camera. Maar de gezochte app moet wel een keuze toestaan.

daddle
Superuser
Bericht 8 van 8
7.573 Weergaven
Bericht 8 van 8
7.573 Weergaven

@NicoW

 

Zo zo, door het sleutelgat !

7 ANTWOORDEN 7