annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Memorystick via OTG kabel aansluiten op Lifetab E10703

OPGELOST
12 ANTWOORDEN 12
Anne-Marie
New Voice
Bericht 1 van 13
6.624 Weergaven
Bericht 1 van 13
6.624 Weergaven

Memorystick via OTG kabel aansluiten op Lifetab E10703

Ik kocht, bij Bol.com, een GoodVibeZ Hostkabel USB-C USB 2.0 Type C Male naar USB 2.0 A Female OTG Data Connector kabel. Met deze kabel wil ik een USB memory stick aansluiten op mijn tablet. Maar de tablet ziet de stick niet. Is er iets mis met mijn kabel?

Tags (3)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
daddle
Superuser
Bericht 10 van 13
5.247 Weergaven
Bericht 10 van 13
5.247 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Gek, volgens de Medion data register is de E 10703 met de MSN: 30028341 als single Tablet verkocht. Alleen de model E10702 en E10704 werd met een keyboard erbij verkocht.

Zie ook in de handleiding pagina 14 Inhoud van de levering:

https://bda.medion.com/bda(ex)_lifetab_S1070x_nl.pdf

Of heb jij de keyboard er extra erbij gekocht?

 

Maar geeft niets, ik denk de adapter in de C-poort  is de oorzaak. C-poorts are vaak oorzaak van trouble. Daarom zij ik probeer het aan de aangesloten keyboard met een micro-USB to USB 2.0 female adapter; ze kosten maar 3 tot 4 €; en zend die andere adapter terug. Of test een andere adapter voor de C-poort.

En eigenlijk zou de USB stick moeten gezien worden, net als de USB-symbol in de top li. hoek, ook zonder de foutopsporing geactiveerd te hebben.

Ik ben nu weg en ga met vakantie!

groetjes, daddle

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Anne-Marie
New Voice
Bericht 13 van 13
6.741 Weergaven
12 ANTWOORDEN 12
daddle
Superuser
Bericht 2 van 13
5.315 Weergaven
Bericht 2 van 13
5.315 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Hi Anne-Marie, zoveel ik weet moest ik voor mijn Tablet S10346 nog een plug-in voor mijn explorer Total Commander for Android installeren. hetzelfde geld voor de ES-Explorer.

Of/En de OTG-Adapter werkt niet correct, maar dart weet je eerst nadat de file-explorer de plug-in geladen heeft.

 

groetjes, daddle

Anne-Marie
New Voice
Bericht 3 van 13
5.314 Weergaven
Bericht 3 van 13
5.314 Weergaven

Hallo Daddle,

 

ik zou verwachten als ik de memorystick met de kabel inplug dat dan direct linksboven op de tablet een usb symbooltje verschijnt. Maar zelfs dat gebeurt niet. En eigenlijk wil ik ook een muis aansluiten op die manier op de tablet. Zie jij dat symbooltje verschijnen?

daddle
Superuser
Bericht 4 van 13
5.310 Weergaven
Bericht 4 van 13
5.310 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Wat je verwacht is het ene, maar probeer tenminste het met de usb plug in. Ik heb alleen oudere tablets met Android 7, dus hoe dit met jouw tablet en een hoger Android-versie functioneert weet ik niet.

Anne-Marie
New Voice
Bericht 5 van 13
5.303 Weergaven
Bericht 5 van 13
5.303 Weergaven

Ik heb het lezen van de memorystick geprobeerd met een filemanager app die geschikt was voor mijn tablet. Maar de memorystick komt ook in die app niet tevoorschijn. 

daddle
Superuser
Bericht 6 van 13
5.301 Weergaven
Bericht 6 van 13
5.301 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Probeer het toch met de TotalCommander voor Android. Freeware. Daarvoor krijg je ook gratis de USB Plug ín.

Anne-Marie
New Voice
Bericht 7 van 13
5.292 Weergaven
Bericht 7 van 13
5.292 Weergaven

Ik heb de Total Commander en de Free USB plugin geïnstalleerd. Met de USB plugin krijg ik de melding: no valid device Found. Ik ben zeker dat mijn memory stick ok is. Zou het dan toch mijn kabeltje zijn?

daddle
Superuser
Bericht 8 van 13
5.274 Weergaven
Bericht 8 van 13
5.274 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Post  a.u.b. de MSN nummer en de MD nummer van jouw tablet.

Heb jij de modelletje met het keyboard-dock, of deze separat gekocht en aangesloten? Dan geldt dit in de pagina 31 van de aanleiding:

 

1. Gebruik zonder aangesloten keyboard dock de usb-aansluiting van de tablet
om gegevens uit te wisselen met een pc (PTP, MTP) of om gegevensdragers
zoals usb-sticks aan te sluiten met behulp van een geschikte OTG-adapter (niet
meegeleverd).


2. Gebruik met aangesloten keyboard dock de usb-aansluiting van het
toetsenbord om gegevensdragers zoals usb-sticks aan te sluiten met behulp van
een geschikte OTG-adapter (niet meegeleverd).
Het uitwisselen van gegevens met een pc is niet mogelijk, als het keyboard dock
tegelijkertijd is aangesloten

 

Dit betekent, sluit de OTG kabel aan het solo tablet aan. Als de toetsenboord is aangesloten, moet je een andere OTG adapter van micro USB 2.0 naar USB 2.0 female hebben en aan de micro  USB-poort van het toetsenboord aansluiten.

 

En ja als je de USB stick met de USB adapter aan het Tablet solo aansluit moet er li. boven een USB symbol verschijnen.

 

Wat je in dit geval ook nog kunt proberen in instellingen  --> Opties voor ontwikkelaars

--> USB foutopsporing opactiev zetten.

 

Om de opties voor ontwikkelaars in het instellings-menü te krijgen, moet je in

--> Over tablet --> onderaan 7 (zeven) keer op het build-nummer tikken, dan krijg je de nieuwe "Opties voor ontwikkelaars" in de instellingen.

 

daddle

 

Anne-Marie
New Voice
Bericht 9 van 13
5.251 Weergaven
Bericht 9 van 13
5.251 Weergaven

Bedankt om mij te proberen tot een oplossing te komen.

De tablet is een Lifetab E10703, met keyboard erbij. 

MSN 30028341

MD 61762

 

Als ik de memorystick aansluit gebruik ik het keyboard niet.

 

De optie voor de foutopsporing moet ik nog uitproberen.

daddle
Superuser
Bericht 10 van 13
5.248 Weergaven
Bericht 10 van 13
5.248 Weergaven

@Anne-Marie 

 

Gek, volgens de Medion data register is de E 10703 met de MSN: 30028341 als single Tablet verkocht. Alleen de model E10702 en E10704 werd met een keyboard erbij verkocht.

Zie ook in de handleiding pagina 14 Inhoud van de levering:

https://bda.medion.com/bda(ex)_lifetab_S1070x_nl.pdf

Of heb jij de keyboard er extra erbij gekocht?

 

Maar geeft niets, ik denk de adapter in de C-poort  is de oorzaak. C-poorts are vaak oorzaak van trouble. Daarom zij ik probeer het aan de aangesloten keyboard met een micro-USB to USB 2.0 female adapter; ze kosten maar 3 tot 4 €; en zend die andere adapter terug. Of test een andere adapter voor de C-poort.

En eigenlijk zou de USB stick moeten gezien worden, net als de USB-symbol in de top li. hoek, ook zonder de foutopsporing geactiveerd te hebben.

Ik ben nu weg en ga met vakantie!

groetjes, daddle

12 ANTWOORDEN 12