annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD 2614 vibrerende stuurwiel

5 ANTWOORDEN 5
Opal
New Voice
Bericht 1 van 6
538 Weergaven
Bericht 1 van 6
538 Weergaven

MD 2614 vibrerende stuurwiel

Onlangs heeft mijn een zoon een stuurwiel verkregen.
Hier zat helaas geen handleiding en drivers bij voor de PC (Windows 10).
Op de Medion site heb ik iig geen handleiding kunnen vinden. Wel een driver, maar mogelijk is dit niet de juiste.
Windows ziet wel dat er een "Samengesteld USB apparaat" bijgeplaatst is. Waarschijnlijk de dongle. Maar verder wordt er niets herkend.

Weet iemand waar ik een handleiding kan vinden. Taal maakt niet uit.
En natuurlijk de driver en eventuele andere software.

Nummers:

MSN: 50009594

MD2614 NL

 

5 ANTWOORDEN 5
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 6
528 Weergaven
Bericht 2 van 6
528 Weergaven

Hoi @Opal ,

 

Gezien de leeftijd van het apparaat, in combinatie met uw besturingssysteem (Windows 10), is het haast uitgesloten dat de driver goed zal functioneren. De driver is namelijk bestemd voor Windows ME. Het probleem ligt dus aan de driver en zal een handleiding geen verandering daarin brengen. Een handleiding voor dit apparaat is overigens niet meer beschikbaar.

 

Groet,

Paul2023

Opal
New Voice
Bericht 3 van 6
519 Weergaven
Bericht 3 van 6
519 Weergaven

Misschien ouwe meuk, maar t gaat ook niet om de allerlaatste nieuwe games die ermee gespeeld gaan worden.  
Desnoods ga ik terug naar Win ME.

Binnen Windows zou ik op minst de stuurwiel ergens moeten terugvinden. 
Of de driver nou wel of niet werkt, het moet ergens te vinden zijn. Ook in t register niet.
Het enige wat Windows ziet is de USB hub (dongle). Het kan natuurlijk zijn dat de stuur met verschillende/meerdere dongles geleverd. En dat ik de verkeerde heb.
Vandaar op zoek naar een handleiding. Kan ik dat uitsluiten.

Dat de handleiding niet meer op de Medion site beschikbaar is, schreef ik ook in mn 1e bericht.
Mijn vraag is dan ook gericht op mensen die deze  fysiek of digitaal ergens thuis hebben liggen. Of op alternative bibliotheken zoals Manualslib (ook daar niet gevonden). 




Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 6
496 Weergaven
Bericht 4 van 6
496 Weergaven

Hallo @Opal  en welkom
Ik kan ook geen handleiding vinden, alleen de driver op de servicepagina: https://www.medion.com/nl/service/product-detail/50009594
Daarom heb ik rondgelezen en een ander Medion-stuur gevonden.

In de instructies daar staat dat je de drivers moet installeren (dat heb ik gedaan met je drivers, die vind je nu onder programma's: dubbele vibratiecontroller).
volgens de andere instructies: MD85174 : https://cdn.medion.com/downloads/anleitungen/bda85174de.pdf
ga dan naar de systeemcontrole / Spelbesturing / spelopties
Klik op om het apparaat te testen/kalibreren. zie pagina 9.

Met een beetje geluk is dit ook het geval met uw stuur.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Opal
New Voice
Bericht 5 van 6
467 Weergaven
Bericht 5 van 6
467 Weergaven

Als ik de handleiding van de MD85174 bekijk, zie ik dat deze geleverd met 4 verschillende dongles/interfaces.
Ik ga ervan uit dat dit ook bij MD2614 het geval was.
Dus ik denk dat ik goed zit met mn vermoeden, dat ik de verkeerde dongle heb.

Teske
Mentor
Bericht 6 van 6
389 Weergaven
Bericht 6 van 6
389 Weergaven

Hoi @Opal

 

Gezien de originele leeftijd van het stuur (2003) moet ik je laten weten dat wij helaas geen onderdelen meer beschikbaar hebben. 

Ik kan je hiermee dan ook niet helpen. 

 

Groetjes Teske 

5 ANTWOORDEN 5