abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

toetsen verschijnen dubbel

GELÖST
35 ANTWORTEN 35
zelister
Beginner
Nachricht 1 von 36
18.855 Aufrufe
Nachricht 1 von 36
18.855 Aufrufe

toetsen verschijnen dubbel

Hallo, ik heb sinds zo'n drie dagen geleden een probleem met mijn Medion notebook (MSN: 30027364). Wanneer ik typ, verschijnen sommige letters dubbel. Het lijkt niet te gaan om specifieke toetsen, het gebeurt met zowat elke toets op mijn toetsenbord zonder schijnbare  regelmaat. Ik heb geen drank of eten gemorst over de toetsen dus dat kan de oorzaak niet zijn. Ik heb ook de typsnelheid een stuk lager gezet, maar dit lost het probleem ook niet op. Ik heb het een keer eerder meegemaakt enkele maanden terug, en ik denk dat het probleem zichzelf toen heeft opgelost nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart. Beide keren dat dit gebbeurde verdween ook het zoekvak van mijn taakbalk en kan ik deze niet opnieuw instellenn, hij is gewoon volledig uit mijn opties verdwenen. Daarbij stonden mijn office programma's plotseling in aanraakmodus hoewel ik dit nooit gebruik. Ik heb voor de zekerheid mijn touchscreen uitgezet omdat  ik dacht dat dit er mogelijk iets mee te maken had maar ook dan werkt het toetsenbord niet meer correect. SSoms heb ik weinig last van de dubbele toetsen, maar op andere momenten gebeurt het verschillende keren binnen één zin. 

 

Ik heb de dubbele letters die tijdenss het typen van dit bericht verschenen gewoon laten staan in de hoop dat het het probleem een beetje zou illustreren. Ik heb de laptop al talloze keren opnieuw opgestart maar er verandert niets. Momenteeel is het wel enorm storend omdaat ik doorheen de week allerlei llessen heb en zeer regelmatig veel moet schrijven, en al de fouten die ik tussendoor moet verbeteren omdat het toetsenbord  dubbel typt nemen nnogal wat tijd in beslag. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en of ik dit misschien zelf kan oplossen? 

Tags (1)
35 ANTWORTEN 35
stevendereus
Trainee
Nachricht 21 von 36
3.201 Aufrufe
Nachricht 21 von 36
3.201 Aufrufe

Goed om te weten! Bedankt.

daddle
Superuser
Nachricht 22 von 36
3.197 Aufrufe
Nachricht 22 von 36
3.197 Aufrufe

@stevendereus 

 

Bedankt voor de positive feedback. Die andere links hier waren gedeeltelijk oplossingen van 2015, met een ander oorzaak.

Welke PC of Laptop heb jij?

 

Ook als het geen convertible is, voor die die tweede drijver bedoeld ist (Hinge angle service), so is de hoofd functie het terugzetten van de Intel Hid Event Service  op versie 2.2.1.383

Ik denk die andere bestuurder (driver) maakt geen kwaad, als die op een andere PC komt. Word gewoon niet geinstalleerd als er in apparaate beheer geen doel voor is.

 

daddle

Northlander
Trainee
Nachricht 23 von 36
3.174 Aufrufe
Nachricht 23 von 36
3.174 Aufrufe

@Daddie , het betreft een kleine laptop  MD 62450, mvg,

 

daddle
Superuser
Nachricht 24 von 36
3.168 Aufrufe
Nachricht 24 von 36
3.168 Aufrufe

@Northlander 

 

Dan zou de link net als of voor jouw gemaakt zijn! 😉

 

Veel geluk, daddle

Northlander
Trainee
Nachricht 25 von 36
3.157 Aufrufe
Nachricht 25 von 36
3.157 Aufrufe

@daddle  PERFECT, alles uitgevoerd zoals omschreven, Laptop opnieuw opgestart, alles ok!!!!!

Bedankt hé,

mvg, Northlander

WZwijger
Tutor
Nachricht 26 von 36
3.147 Aufrufe
Nachricht 26 von 36
3.147 Aufrufe

Beste mensen,

 

Ik heb er behoorlijk tijd ingestopt om mee te helpen aan een oplossing.

En dan is er een oplossing elders op het forum te vinden in het Duitstalige deel.

Waarom staat er niets op de ondersteuningspagina.

Ik bedoel de volgende topic:

 

https://community.medion.com/t5/FAQs/Meine-Notebook-Tastatur-schreibt-einige-Zeichen-doppelt-was-kan...

 

Zonde van mijn tijd. Zonde van het ongemak wat de mensen meemaken m.b.t. hun apparatuur.

Dit is toch een aankondiging die ergens duidelijk zichtbaar in alle talen beschikbaar moet zijn, op de Medion service pagina en niet alleen in het Duits.

 

Voor alle mensen die geholpen zijn, weer veel plezier met jullie computer.

 

Groeten

WZwijger.

 

daddle
Superuser
Nachricht 27 von 36
3.143 Aufrufe
Nachricht 27 von 36
3.143 Aufrufe

@WZwijger 

 

Dit is natuurlijk teleurstellend voor jouw, maar deze FAQ van @Rex is pas  een paar dagen eerder ingesteld worden. Deze thread was al in februari begonnen.

Toen ik laatst van jullie probleeme gelezen hat heb ik het hier meteen verder doorgegeven.

 

Cheers, daddle

 

 

 

WZwijger
Tutor
Nachricht 28 von 36
3.140 Aufrufe
Nachricht 28 von 36
3.140 Aufrufe

@daddle 

Even voor de duidelijkheid.

Super dat jij het probleem hebt opgelost voor de leden van de community.

Dat daar geen twijfel over bestaat.

En ik begrijp dat de oplossing dus ook nog kort bestaat, dan duurt het natuurlijk voordat dit wordt gecommuniceerd.

Ik hoop echter wanneer mensen inloggen op de servicepagina van Medion, waar hun apparatuur bekend is, zij hier een opmerking krijgen te zien en de oplossing.

 

Overigens Daddle, daar ga jij natuurlijk niet over, dat is verder aan Medion.

 

Ik wens je een fijne dag verder.

 

Groeten,

WZwijger

daddle
Superuser
Nachricht 29 von 36
3.129 Aufrufe
Nachricht 29 von 36
3.129 Aufrufe

@WZwijger 

 

Ja, dit snap ik wel.

Er waren al begin van dit jaar probleeme met de toetseboord. Toen met Windows versie 20H2 moest tijdelijk  de nieuwe driver HID EventFilter V. ...384 , of de originele van het tijdstip van uitlevering  geinstalleert worden (roll back).

Nu, door sommige updates, ik denk ook Win Update 21H1, is het op sommige machines weer omgkeerd en je moet terug op versie 2.2.1.383.  Kijk hier:

--> https://community.medion.com/t5/Notebook-Netbook/Medion-Akoya-3216-MSN-30025050-Problem-mit-HID-Even...

 

Maar probleeme met het toetsenboord, en ook de touchpad, en hun afhankelijkheid van de HID Event Filter versie had ik al in Januari aangesproken. --> https://community.medion.com/t5/Notebook-Netbook/AKOYA-E3213T-convertible-tablet-geluid-verdwenen-en...

 

En word ook al langer in de duitse community besproken; dus het is altijd aanbevolen ook daar tekijken. 😉

 

'n de zoekfunctie 'toetsenboord' of 'HID Event' ingeven, vind je weel een paar antwoorden; en nog meer in de duitse community. als je daar 'HID Event' of 'Tastatur' ingeeft.

 

Maar voordat zich een oplossing voor elke case cristalliseert, duurt een beetje.

 

Dus nog veel plezier met het verder supporten. Het is altijd mooi als ten einde toch een oplossing gevonden word, this or that way.

 

Groeten, daddle

 

 

stevendereus
Trainee
Nachricht 30 von 36
3.092 Aufrufe
Nachricht 30 von 36
3.092 Aufrufe

@WZwijger @daddle 

 

De laptop is nu een paar dagen gebruikt na de update en alles werkt nog zoals het hoort!

Mijn laptop is de: MEDION AKOYA S4401 (MD 61269) NL

 

Dé oplossing lijkt dus gevonden te zijn, waarvoor mijn dank. Ik ga nu ook de laptop van mijn dochter even updaten (zelfde model, zelfde probleem).

 

👏

35 ANTWORTEN 35