annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

probleem opstarten Bios menu bij starten (koude start) laptop

1 ANTWOORD 1
jbyle
New Voice
Bericht 1 van 2
6.337 Weergaven
Bericht 1 van 2
6.337 Weergaven

probleem opstarten Bios menu bij starten (koude start) laptop

Hallo,

 

dit betreft een MEDION ERAZER P7647, Windows 10

Als je bij opstart (koude start) van laptop F2 drukt krijg je normaal gezien het bios menu.  Enkele dagen terug heb ik een restore moeten doen nadat een Windows update compleet fout gegaan was en de laptop niet meer opstartte in Windows.

Ik moest via het bios menu de laptop kunnen laten booten via DVD.  Dit heeft heel wat voeten in de aarde gehad.  Bij iedere poging om de laptop te starten kwam het bios menu niet te voorschijn alhoewel ik F2 bleef drukken.  Na heel wat pogingen lukte mij dit wel en kon ik de restore uitvoeren.   Achteraf heb ik nog eens als test geprobeerd om het bootmenu te laten starten maar terug heel veel pogingen nodig om dit voor elkaar te krijgen.  Nu vraag ik mij af hoe ik dat bios menu zonder problemen tevoorschijn kan laten komen bij een koude start ?  

Ik kan het bios menu laten verschijnen via Windows 10 instellingen om uiteindelijk de laptop de laten starten en direct het bios menu te laten verschijnen.  Ook wanneer ik kies om de laptop te herstarten (in plaats van shutdown)  dan lukt de F2 onmiddellijk.  Het probleem is enkel bijvoorbeeld wanneer de laptop niet opstart en dus de vorige 2 mogelijkheden om die reden dan ook niet zullen lukken. Hoe kan ik zonder problemen het bios menu tevoorschijn laten komen bij een koude start ?  Ik dacht dat je gewoon F2 moest drukken maar blijkbaar lukt dit niet direct.

 

Dus kort samengevat.  Hoe kan ik het bios menu tevoorschijn laten komen na een koude start (laptop staat uit en wordt opgestart via aan/uit knop) van de laptop ?  Meermaals op F2 drukken is geen garantie dat het bios menu verschijnt.

 

Alvast hartelijk dank,

Jan

Tags (3)
1 ANTWOORD 1
Snelleschildpad
Moderator
Bericht 2 van 2
6.220 Weergaven
Bericht 2 van 2
6.220 Weergaven

Hallo Jbyle,

 

Je kan via de volgende wijze terugkomen in het BIOS,

 

  • Klik op de Start knop, links onderaan in je scherm.

  • Klik vervolgens op Instellingen, te herkennen aan het tandwiel icoon.

  • Klik op Bijwerken en beveiliging.

  • Klik op Systeemherstel in het linkermenu.

  • Klik onder het kopje Geavanceerde opstartopties op de knop Nu opnieuw opstarten.

  • Windows start nu opnieuw op in een blauw scherm, met bovenaan de tekst Kies een optie.

  • Klik op Problemen oplossen.

  • Klik op Geavanceerde opties.

  • Klik op Instellingen voor UEFI-firmware.

  • Klik op Opnieuw opstarten.

Veel succes ermee!

 

Groet, 
Snelle



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
1 ANTWOORD 1