annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

blauw scherm na opstarten

OPGELOST
21 ANTWOORDEN 21
tonnie66
Apprentice
Bericht 1 van 22
11.329 Weergaven
Bericht 1 van 22
11.329 Weergaven

blauw scherm na opstarten

hallo allemaal, ik heb 5 januari een medion akoya p17605 notebook gekocht en die is een paar dagen later geleverd!

na de eerste keer opstarten heb ik gelijk alle updates gedownload en is er de laatste nieuwe versie van windows 10 geinstaleerd.

ik weet niet hoe de laptop werkte met de versie die er opstond! na dit alles heb ik er een paar programmas opgezet en toen begonnen de problemen!

de programmas die ik geinstaleerd heb zijn allemaal 2021 versies dus de laatste nieuwe. mijn probleem is ik krijg bij het opstarten soms een bleu screen foutmelding!

soms blijft het een paar dagen weg en in het begin had ik nog een crash rapport met een speciaal programma om crashes op te sporen!

maar nu heb ik geen raporten meer maar wel regelmatig een bleuscreen! ik ben zeer ervaren met computers dus weet waarnaar ik moet zoeken ik heb heel internet afgezocht maar kan niet echt het zelfde probleem wat ik heb vinden! het zou de windows update kunnen zijn???? maar ik kan niet meer terug naar de vorige versie omdat ik al een fabrieks reset heb gedaan. al mijn drivers zijn up to date voor 100% ik weet niet hoe ik dit probleem moet verhelpen en of ik contact op moet nemen met medion service want ik ben geneigd om nu het nog kan de laptop terug te sturen, ik heb namelijk nog recht op terug sturen na 30 dagen proberen! het probleem is ook dat er nu al problemen zijn en dat belooft niet veel goeds voor de toekomst! ik vind zelf een nieuw product moet gewoon goed functioneren want zo'n blauw scherm elke keer is voor de gezondheid van deze notebook ook niet echt goed of iemand moet een oplossing weten zodat ik geen error meer krijg! ik vind dit een hele nare situatie omdat ik mezelf echt verheugd heb op deze notebook. ik heb echt alles afgezocht voor een oplossing, heb diverse dingen of instellingen geprobeerd en heb echt wel de nodige ervaring om problemen als dit op te lossen alleen na lang proberen geef ik het op! ik kan wel weer de fabrieks instellingen doen of een totale schone instalatie maar hoe het nu is heb ik eigenlijk weinig plezier van deze notebook gehad! ik hoop dat er iemand is die mee kan denken en dat ik tot een oplossing kan komen voordat mijn 30 dagen om zijn, ik zal morgen ook even contact opnemen met medion service!

ik hoor het nog wel als er iemand is die iets weet!

Tags (1)
21 ANTWOORDEN 21
tonnie66
Apprentice
Bericht 11 van 22
4.844 Weergaven
Bericht 11 van 22
4.844 Weergaven

@Snelleschildpad  hey hallo even een laatste bericht denk ik en hoop ik!

tot nu toe is alles ok ik denk dat het probleem is opgelost!

toch een software probleem denk ik??? ik ga van de week als ik meer tijd heb even uitzoeken waarom het programma niet goed werkt op mijn medion!

nog nooit geen problemen mee gehad met dat programma maar er zal wel een rede voorzijn!

kan ik eindelijk goed aan de gang met mij  nieuwe aanwinst!

bedankt voor je tijd en energy!

is altijd beter met 2 of nog meer proberen op te lossen want als je een tijdje bezig bent dan ga je het probleem alleen maar groter en moeilijker maken!

te moeilijk zoeken is ook niet goed!

de grtjes

tonnie66
Apprentice
Bericht 12 van 22
4.843 Weergaven
Bericht 12 van 22
4.843 Weergaven

@Snelleschildpad helaas pindakaas toch weer een bluescreen error gehad!

ik ga nu toch even contact opnemen met medion zelf want het ligt dus niet aan het programma wat ik dacht.

ik kan mezelf nog herinneren van de eerste 2 dumps toen kon ik de fout nog uit lezen met whocrashedsetup maar nu wordt er geen dump geregistreerd meer maar crash dump maken staat wel goed ingesteld zegt het programma whocrashedSetup

bij de eerste 2 stond er ook iets bij van kernel fout maar dat is wat ik nog steeds lees of zie kernel fouten komen vaak voor met ineens uitzetten of uitvallen van de pc zonder goed  afgesloten te zijn maar ik sluit wel goed af dus....................pffff wat een elende heb ik weer.

mijn opties zijn op en een screenshot maken van dat blauwe scherm dat heeft ook geen zin want er staat geen fout code op alleen een waarschuwing faitel error en dattie opnieuw op gaat starten.

tonnie66
Apprentice
Bericht 13 van 22
4.840 Weergaven
Bericht 13 van 22
4.840 Weergaven

hallo @Snelleschildpad ik kan niemand te pakken krijgen telefonisch bij medion en ik heb nog 1 oplossing dat is een totale schone instalatie van windows.

het probleem met terug gaan naar de fabrieks instellingen is dat de drivers niet worden vernieuwd het is alleen maar een windows reset.

als ik een nieuwe schone instalatie doe dan zullen ook gelijk alle drivers goed en opnieuw geinstaleerd worden.

ik weet dat een verse instalatie 10 x beter is dan windows laten updaten naar een nieuwere versie alleen met een nieuwe versie raak ik terug gaan naar de fabrieks instellingen kwijt maar die zijn voormij toch niet zo belangrijk en ik heb mijn registratie nummer voor windows al gekoppeld aan mijn microsoft acount dus als ik een verse instalatie doe van windows home dan wordt windows gewoon weer geinstaleerd en geactiveerd omdat dat nummer in mijn moederboard staat!

ik ben altijd een voorstander om winbdows niet te updaten maar bij elke nieuwe versie gewoon een schone instalatie te doen omdat je dan niet de problemen mee neemt wat er in de vorige versie zat! er zijn altijd veel problemen  bij microsoft met een nieuwe update, computers die niet opstarten, geluid wat niet meer werkt en vooral problemen met video kaarten en natuurlijk bluescreens dus dit is nu wat ik ga doen een nieuwe verse instalatie want ik wil deze notebook wel graag houden en het is geen kapotte notebook maar een driver probleem!

en ik zal toch wel iets moeten proberen ben al bijna 4 weken bezig om dit op te lossen.

normaal iemand had de notebook al na 1 of 2 weken terug gestuurd maar ik geef zomaar niet op!

de grtjes

Snelleschildpad
Moderator
Bericht 14 van 22
4.796 Weergaven
Bericht 14 van 22
4.796 Weergaven

Hallo @tonnie66 

 

Vervelend om te vernemen dat Medion moeilijker te bereiken is momenteel. 

Echter denk ik wel dat het noodzakelijk is dat deze issues onder uw klantgegevens worden geregistreerd voor eventueel in de toekomst. 

 

Stel dat er stappen gezet moeten worden staat het in ieder geval genoteerd. 

 

Tevens spreekt u over een Verse installatie. Bedoelt u hier dan mee de Windows Media Creation Tool of het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen door middel vn de power recovery. 

 

Groet

Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
tonnie66
Apprentice
Bericht 15 van 22
4.792 Weergaven
Bericht 15 van 22
4.792 Weergaven

hallo @Snelleschildpad het is voorlopig opgelost!

ik heb contact gehad medion maar ik hou deze notebook gewoon want ik ben er nu achter gekomen waar het aan ligt!

het heeft te maken met de windows oktober update 20H2

ik ben nu echt naar de fabrieks instellingen gegaan met recovery en gewoon de drivers geupdate en andere updates gedaan maar heb voorlopig de windows update 20H2 voor 35 dagen geblokeert.

ik heb nu geen blauw scherm meer alleen nu moet ik even zoeken om een oplossing want na die 35 dagen moet ik die windows update instaleren om weer andere updates te kunnen krijgen, kan het maar 35 dagen uitstellen.

in principe is het opgelost ik weet de oorzaak nu dus.

in het het begin had ik wel een reset gedaan maar gewoon via windows zelf maar dan wordt windows gewoon gereset en blijven updates en drivers staan!

ik denk dat ik die update op een andere manier ga doen gewoon rechtstreeks want ik kan die update ook downloaden via windows maar dat moet ik nog even bekijken.

eerst maar eens online zoeken naar een oplossing, zal best wel iets over te vinden zijn!

het is vervelend maar geen fout van medion gelukkig, ik ben gewoon heel tevreden met deze notebook, alles werkt gewoon goed nu!

ik probeer die update te doen binnen die 35 dagen als alles gelukt is laat ik het hier nog wel weten of als je ideeen hebt of een oplossing hoor ik het graag!

de grtjes

ComputerhulpT
Newcomer
Bericht 16 van 22
4.760 Weergaven
Bericht 16 van 22
4.760 Weergaven

Beste Tonnie66,

Helaas kamp ik ook met een soortgelijk koppijn dossier. Wij zijn  reseller van Medion en andere merken. We hebben recent 6 medion MD61705 verkocht waarvan er nu 3 kampen met spontane bsod meldingen tijdens normaal gebruik voornamelijk watchdog waarna de laptop of spontaan bevriest of spontaan in het biosscherm beland. Na opnieuw opstarten lijkt het  dan maar zo weer een tijdje goed te gaan. Het is geen continu probleem en dat maakt het lastig troubleshooten. Al deze laptops werkten prima met de 1909 versie die standaard op de Medion geïnstalleerd zijn. Echter vlak naar de upgrade naar 2004 ontstonden de problemen. Ik heb er een ter reparatie aangeboden en kreeg hem na 6 weken terug met de melding softwareprobleem terug gezet naar factor default met dus weer 1909 geïnstalleerd. Laptop terug gebracht naar de klant die had twee geleden weer geupdate naar 2004 en je raad het al dezelfde problemen weer. Ik heb ook al uren lopen spitten maar kom er ook niet uit. Dat het een combinatie 2004 en Medion is is wel helder. Als we Medion proberen te bereiken geven ze niet thuis. Andere merken die we verkopen hebben nergens last van en kunnen zonder problemen gewoon naar 2004 zonder bsod meldingen. Het zou nog kunnen liggen aan slechte of niet compatibele SSD's maar ik kan het mis hebben en hoop echt dat er via deze weg een oplossing kan komen. Ik volg dit forum en hoop dat jullie nog nuttige tips hebben zodat wij hier onze klanten kunnen helpen.

tonnie66
Apprentice
Bericht 17 van 22
4.752 Weergaven
Bericht 17 van 22
4.752 Weergaven

hallo @ComputerhulpT ik heb het nu op kunnen lossen!

ik heb nu 2 of 3 dagen geen bluescreen error meer gehad!

ik zal hier uitleggen wat ik heb gedaan.

ik heb met recovery de fabrieks instellingen terug gezet, maar dan ook zo op de manier hoe ik hem heb ontvangen, dus niet met windows zelf resetten want dan reset je alleen windows en niet je drivers!

dit kun je doen door als je hem opstart snel achter elkaar op f11 te drukken (bij medion computers)

dan kom je in de recovery app en dan moet je gewoon het menu afwerken, eerst zet je de instellingen op nl en de rest gaat vanzelf!

na deze reset heb ik mijn laptop geupdate met een usb stick waar op ik windows 10 home 20H2 versie heb staan, dus niet updaten via microsoft online!

en toen heb ik versie 20H2 geupdated en dat ging zonder problemen en omdat ik geupdate ben naar home edition blijft mijn versie van w10 home gewoon geactiveerd want ik heb mijn actievatie code gelinkt of gekoppeld aan mijn microsoft acount!

 

Dus zo heb ik het nu gedaan en nog steeds (gelukkig) geen bluescreen error meer.

mijn error was iets met de kernel en elke keer had ik bericht in mijn logboeken van voordat het bleuscreen kwam als ik hem op nieuw opstarte van computer is de vorige keer niet op de juiste manier afgesloten! dus met opstarten had ik een bsod!

en van tevoren kreeg ik 1 x in de 4 of 5 keer opstarten een bleuscreen.

normaal ben ik niet zo van het updaten en doe normaal altijd een verse instalatie van de update dat is veel beter dan dat updaten allemaal want dan blijven er elke keer oude drivers staan en ik weet van vorige updates op andere laptops dat software van intel ook problemen kan geven of drivers rechtstreeks van intel dan kun je beter kiezen voor intel drivers van microsoft omdat die ontwikkeld zijn voor windows.

als je rechtstreeks bij intel drivers update dan moet je ook toestemming geven en accoord gaan dat het drivers zijn om te testen.

 

ik hoop dat je er iets aan hebt aan mijn methode hoe ik het gedaan heb, tot nu toe werkt alles weer perfect.

het was even zoeken naar de juiste weg (3,5 week mee bezig geweest) maar eindelijk gevonden!

de grtjes!

ludwig1970
Trainee
Bericht 18 van 22
4.559 Weergaven
Bericht 18 van 22
4.559 Weergaven

Beste mensen van Computerhulp

 

Hebben jullie het probleem reeds kunnen oplossen? Zo ja hoe dan ?

Ik ben ook in het bezit van een medion laptop en heb net hetzelfde probleem.

Via Medion heb ik deze probleemoplosser gekregen :

Windows opnieuw installeren middels de 'Media Creation Tool'

Alvorens u begint met het uitvoeren van de onderstaande instructies, zorgt u ervoor dat u een lege USB-stick heeft van minimaal 8GB.

1. Download het hulpprogramma via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit.
5. Kies voor USB-Flashstation.
Nadat het installatiemedium is gemaakt kunt u deze gebruiken op het systeem welke u opnieuw wilt installeren.

1. Plaats de USB-stick in het systeem. Gebruik hiervoor bij voorkeur een USB 3.x poort, te herkennen aan de blauwe kleur.
2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 om het boot menu te laten verschijnen.
3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB-stick en druk op enter.
4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en u kunt de installatie van Windows opnieuw uitvoeren.

Wij kunnen u adviseren de automatische driver-updates van Windows 10 uit te schakelen. Dit zal voorkomen dat reeds geïnstalleerde drivers automatisch worden overschreven.

Voor het uitschakelen van de automatische driver-updates, kunt u gebruik maken van de onderstaande instructies:

* Start het systeem op en ga naar het bureaublad;
* Klik met de rechtermuisknop op 'Deze PC' en kies voor 'Eigenschappen';
* Ga nu naar de optie 'Geavanceerde systeeminstellingen';
* Ga in dit venster naar het tabblad 'Hardware' en kies voor de optie 'Instellingen voor Apparaatinstallatie';
* Vink het bolletje voor 'Nee' aan en kies voor 'Wijzigingen opslaan'.

MVG

 

Ludwig

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 19 van 22
4.382 Weergaven
Bericht 19 van 22
4.382 Weergaven

@ludwig1970 

 

Die Media Creation Tool is eigenlijk wel de meest extreme oplossing die toegepast kan worden. Heb je dit inmiddels al geprobeerd?

Indien de mogelijkheid er is zou ik via F11 het toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Maak nog geen verbinding met Internet. Schakel na de Windows installatie vervolgens de software update voor hardware uit. Maak vervolgens verbinding en haal handmatig alle Windows updates binnen. 

Hopelijk is je probleem hiermee ook opgelost. 

 

Met vriendelijke groet,

REV

 

 

ludwig1970
Trainee
Bericht 20 van 22
4.360 Weergaven
Bericht 20 van 22
4.360 Weergaven

Ik de instructies van de Medion service dienst opgevolgd:  Windows terug geïnstalleerd met de media Creation tool.

De driver updates geblokkeerd in de geavanceerde instellingen.

De Medion service app alles in orde laten brengen met drivers, updates etc.

Volgens deze service app was alles in orde.

Er staat geen enkele driver met een gele driehoek.

Ik heb vervolgens ook alle Windows updates voor 35 dagen geblokkeerd.

 

Nu 3 weken later terug een blauw scherm met stopcode WHEA UNCORRECTABLE ERROR gevolgd door het BIOS scherm.

 

Ik heb terug contact opgenomen met de klachtendienst van Medion.

Ze gingen mijn laptop nu omruilen met een ander type (met dezelfde specificaties).

Dus nog enkele weken afwachten en hopelijk nu een laptop zonder foutmeldingen.

 

Groetjes,

Ludwig

 

 

21 ANTWOORDEN 21