abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

blauw scherm na opstarten

GELÖST
21 ANTWORTEN 21
tonnie66
Apprentice
Nachricht 1 von 22
11.331 Aufrufe
Nachricht 1 von 22
11.331 Aufrufe

blauw scherm na opstarten

hallo allemaal, ik heb 5 januari een medion akoya p17605 notebook gekocht en die is een paar dagen later geleverd!

na de eerste keer opstarten heb ik gelijk alle updates gedownload en is er de laatste nieuwe versie van windows 10 geinstaleerd.

ik weet niet hoe de laptop werkte met de versie die er opstond! na dit alles heb ik er een paar programmas opgezet en toen begonnen de problemen!

de programmas die ik geinstaleerd heb zijn allemaal 2021 versies dus de laatste nieuwe. mijn probleem is ik krijg bij het opstarten soms een bleu screen foutmelding!

soms blijft het een paar dagen weg en in het begin had ik nog een crash rapport met een speciaal programma om crashes op te sporen!

maar nu heb ik geen raporten meer maar wel regelmatig een bleuscreen! ik ben zeer ervaren met computers dus weet waarnaar ik moet zoeken ik heb heel internet afgezocht maar kan niet echt het zelfde probleem wat ik heb vinden! het zou de windows update kunnen zijn???? maar ik kan niet meer terug naar de vorige versie omdat ik al een fabrieks reset heb gedaan. al mijn drivers zijn up to date voor 100% ik weet niet hoe ik dit probleem moet verhelpen en of ik contact op moet nemen met medion service want ik ben geneigd om nu het nog kan de laptop terug te sturen, ik heb namelijk nog recht op terug sturen na 30 dagen proberen! het probleem is ook dat er nu al problemen zijn en dat belooft niet veel goeds voor de toekomst! ik vind zelf een nieuw product moet gewoon goed functioneren want zo'n blauw scherm elke keer is voor de gezondheid van deze notebook ook niet echt goed of iemand moet een oplossing weten zodat ik geen error meer krijg! ik vind dit een hele nare situatie omdat ik mezelf echt verheugd heb op deze notebook. ik heb echt alles afgezocht voor een oplossing, heb diverse dingen of instellingen geprobeerd en heb echt wel de nodige ervaring om problemen als dit op te lossen alleen na lang proberen geef ik het op! ik kan wel weer de fabrieks instellingen doen of een totale schone instalatie maar hoe het nu is heb ik eigenlijk weinig plezier van deze notebook gehad! ik hoop dat er iemand is die mee kan denken en dat ik tot een oplossing kan komen voordat mijn 30 dagen om zijn, ik zal morgen ook even contact opnemen met medion service!

ik hoor het nog wel als er iemand is die iets weet!

Tags (1)
1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 9 von 22
5.253 Aufrufe
Nachricht 9 von 22
5.253 Aufrufe

Hallo @tonnie66 

 

Heb je ondertussen al een foto kunnen maken van het foutrapport ?

Ik vermoed dat het toch een software fout is daar de computer werkt als je deze terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen en de update's hebt gedraaid.

de enige manier om dit uit te sluiten is om een applicatie te installeren. PC 2 uur laten draaien opnieuw opstarten (indien er geen foutmeldingen zijn) en dan de volgende applicatie te installeren tot je de foute applicatie hebt gevonden. 

 

Groet

 

Snelle

 

 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

21 ANTWORTEN 21
Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 2 von 22
5.280 Aufrufe
Nachricht 2 von 22
5.280 Aufrufe

Hallo @tonnie66 en welcome op het forum.

 

Het is inderdaad een tegenvaller als het toestel niet werkt zoals je zou willen na aanschaf. 

Kun je eens kijken bij Apparaatbeheer of daar iets van gele of rode tekens staan; Deze kun je bereiken met je Windowstoets + x

 

Indien je alsnog een foutrapport kunt overdragen met een screenshot zou dat ook al veel helpen om verder te kunnen kijken. 

Deze kun je bereiken met de volgende stappen: 

- Ga met de muis naar de linker benedenhoek en klik met de rechtermuisknop. (Startknop)
- Typ 'Configuratiescherm'.
- Klik op 'Systeem en beveiliging'.
- Klik op 'De status van deze computer controleren en problemen oplossen' (terug te vinden onder de categorie 'Onderhoudscentrum').
- Klik op de pijl naast 'Onderhoud'.
- Klik op 'Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven'.
- Klik op 'Weken' bij 'Weergeven op'.

 

Geef even een seintje als je deze hebt gepost dan krijg ik het bericht ook binnen namelijk.

Dit doe je door @+ mijn naam erbij te zetten 😉

 

Groet

 

Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
tonnie66
Apprentice
Nachricht 3 von 22
5.275 Aufrufe
Nachricht 3 von 22
5.275 Aufrufe

hey hallo ik heb echt alles gedaan wat mogelijk is tot nu toe!

ik heb vanmorgen alles nog eens een keer opnieuw geinstaleerd terug naar de fabrieks instellingen en ik heb voor de zekerheid een nieuw microsoft acount aangemaakt.

het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren en ik ben nu alles 1 voor 1 er weer terug op aan het zetten!

ik kijk het nog 1 of 2 dagen aan en dan zal ik toch wel stappen moeten gaan ondernemen ivm alles terug sturen of contact opnemen met medion.

ik kan nu helaas geen fout raport te voorschijn toveren want tot nu toe loopt alles gesmeerd maar zodra ik weer het blauwe fout melding scherm krijg zal ik er een sceenshot van maken! maar ik moet er wel bij zeggen ik ben zelf heel ervaren met allerlei computers en heb tot nu toe bijna alle mogelijkheden doorlopen!

tot nu is alles goed geinstaleerd alle drivers zijn up to date etc.

nu ik een ander microsoft acount heb kreeg wel andere mogelijkheden te zien om intel drivers te updaten die ik van te voren niet kreeg!

het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren als het weer gebeurt zal ik het posten met een screenshot maar er staat niet veel info bij en ik bekijk bleuscreens met een app whocrashedSetup daar kan ik de dump mee uitlezen alleen de laatste 2x was er geen info beschikbaar toen heb ik instellingen aangepast om een volledige dump te krijgen maar naderhand heb ik niks meer gehad en nu heb ik alles weer opnieuw erop gezet dus even afwachten nu!

tonnie66
Apprentice
Nachricht 4 von 22
5.274 Aufrufe
Nachricht 4 von 22
5.274 Aufrufe

@Snelleschildpad sorry ik was vergeten om je te vermelden maar hier bven staat mijn  antwoord!

Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 5 von 22
5.272 Aufrufe
Nachricht 5 von 22
5.272 Aufrufe

Hallo @tonnie66 

 

Ik had het bericht gekregen inderdaad 🙂

 

Wat je eventueel nog kunt uitvoeren als je alles geinstalleerd hebt is de Medion service App. 

Deze doet een scan op je PC en geeft aan waar de fouten zitten en hoe deze op te lossen zijn. 

 

Indien deze nu niet meer vast loopt dan wens ik je alvast heel veel plezier met je PC weer 😉

 

Groetjes 

Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
tonnie66
Apprentice
Nachricht 6 von 22
5.266 Aufrufe
Nachricht 6 von 22
5.266 Aufrufe

hey hallo @Snelleschildpad  even nog een laat bericht! 

tot nu toe heb ik geen blue screen meer gehad maar het is nog een beetje vroeg om te zeggen dat alles ok is!

ik ben aan de slag gegaan met programma's terug te zetten en na elke instalatie start ik opnieuw op om te kijken dat er geen conflict driver geinstaleerd wordt met een of ander programma. ik gebruik best zware grafische programmas zoals photoshop en illustrator etc!

maar nu ik een ander microsoft acount heb werden de drivers ook automatisch anders geinstaleerd en ik heb deze keer niet alles laten updaten bij microsoft maar de intel drivers bij intel! ik hoop echt dat het nu goed gaat want een notebook als die ik nu heb kan ik heel goed gebruiken ivm de opslag ruimte ben er echt 14 dagen mee bezig geweest om een keuze te maken! dus nu maar hopen dat het goed blijft gaan de komende dagen, mocht ik morgen weer een blue screen krijgen dan ga ik toch even contact zoeken met medion. en het programma van medion heb ik ook al diverse keren gebruikt maar dat leverd op het ogenblik niets op want bij elke check krijg ik groene V's dus bij het eind resultaat is alles ok!

ik heb ook diverse keren dism en sfc /scannow gedraaid van te voren en mijn drivers goed na gekeken dus we zien wel, ik hoop dat het opgelost is! ik laat het in ieder geval hier wel even weten hoe het verder gaat en natuurlijk bedankt voor het meedenken en de tijd die je er in gestoken hebt tot nu toe! het is gewoon jammer van zo'n slechte start maar niks aan te doen ik heb ook een desktop pc van medion en die werkt gewoon perfect!

Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 7 von 22
5.260 Aufrufe
Nachricht 7 von 22
5.260 Aufrufe

hallo @tonnie66 

 

Fingers crossed 😄

 

Groetjes Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
tonnie66
Apprentice
Nachricht 8 von 22
5.256 Aufrufe
Nachricht 8 von 22
5.256 Aufrufe

@Snelleschildpad  jammer maar helaas het zag er goed uit maar net met opstarten weer een bluescreen!

en helaas was ik te laat met een screenshot. ik heb in de logboeken gekeken en elke keer heb ik een vreemde melding!

als ik teug ga na de tijd van opstarten en afsluiten tussen 2 sessies dan staat er waneer ik mijn notebook heb opgestart dat mijn notebook niet juist is afgesloten bij de vorige keer!

maar ik sluit mijn notebook gewoon af hoe het moet via start aan/uit  en dan afluiten en bij het afsluiten zie ik ook niks vreemds dus is heel raar????

ik heb er vanmiddag nog een programmas bij gezet maar had ik misschien beter niet kunnen doen?? alleen ik na elk programme getest op het afsluiten en of het programma een bluescreen veroorzaakt!

alleen ik weet nu langzamerhand niet meer wat ik moet doen, ik doe eigenlijk gewoon de zelfde dingen die ik altijd doe!

misschien dat jij ervaring hebt met dit probleem dan hoor ik het graag ik heb het nog nooit meegemaakt!

ik hoor het nog wel als je iets weet! ben benieuwd!

de grtjes

Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 9 von 22
5.254 Aufrufe
Nachricht 9 von 22
5.254 Aufrufe

Hallo @tonnie66 

 

Heb je ondertussen al een foto kunnen maken van het foutrapport ?

Ik vermoed dat het toch een software fout is daar de computer werkt als je deze terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen en de update's hebt gedraaid.

de enige manier om dit uit te sluiten is om een applicatie te installeren. PC 2 uur laten draaien opnieuw opstarten (indien er geen foutmeldingen zijn) en dan de volgende applicatie te installeren tot je de foute applicatie hebt gevonden. 

 

Groet

 

Snelle

 

 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
tonnie66
Apprentice
Nachricht 10 von 22
5.250 Aufrufe
Nachricht 10 von 22
5.250 Aufrufe

@Snelleschildpad hey hallo ja ik denk ook dat het toch iets met een programma te maken heeft!

en ben er ook al achter welk programnma denk ik.

ik heb gister avond alles weer even terug gezet naar de fabrieksinstellingen en het programma niet meer terug gezet en tot nu toe werkt alles gewoon weer goed!

ik had gisteren die logboeken nog een keer goed doorgespit en toen zag ik dat er na het instaleren van een bepaald programma hardware was veranderd of aangepast!

dus ik denk dat het nu ok is gelukkig wel! dat programma instaleerd iets wat niet goed is voor de video drivers en nu ik 2 video kaarten heb van intel en nvidia wordt het een beetje teveel.

dus ik ga het even afwachten maar tot nu toe geen problemen meer gehad!

de grtjes

21 ANTWORTEN 21