annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Upgrade bios AKoya P6634 faalt met "no BIOS can be flashed"

12 ANTWOORDEN 12
Els
Trainee
Bericht 1 van 13
7.509 Weergaven
Bericht 1 van 13
7.509 Weergaven

Upgrade bios AKoya P6634 faalt met "no BIOS can be flashed"

hallo,

 

ik heb een Medion Akoya P6634 en sinds de recente upgrade naar Windows 10 krijg ik na het booten een zwart scherm. Wanneer ik de laptop in slaapmodus laat gaan, en dan de power button indruk, werkt alles weer normaal.

 

Dit zou een probleem met de driver voor de grafische kaart kunnen zijn onder Windows 10, doch blijkt bij dit soort problemen heel vaak ook een BIOS update het probleem te verhelpen.

 

Op de site van Medion vond ik geen update voor de grafische kaart driver, maar wel een nieuwe versie van de BIOS: Medion BIOS voor P663X

 

Na download van de nieuwe BIOS versie, probeerde ik die te installeren, maar de update geeft onmiddellijk de foutenboodschap "No BIOS can be flashed".

 

Weet iemand hoe het komt dat de BIOS niet wil installeren ?

12 ANTWOORDEN 12
Els
Trainee
Bericht 11 van 13
2.114 Weergaven
Bericht 11 van 13
2.114 Weergaven

Intussen heb ik nog geen BIOS update kunnen uitvoeren, en bleef ik verder zitten met het probleem dat ik een zwart scherm had bij het booten, waarna ik de computer in slaapmodus moest brengen en weer wakker maken om beeld te hebben. De speciale 'blauwe" key toetsen bovenaan het scherm om vb volume te regelen, helderheid/contrasst te regelen enzo werkten totaal niet meer na de Windows 10 upgrade afgelopen zomer.

 

Doch is de Windows 10 "anniversary upgrade" een 3-tal weken geleden geinstalleerd, en zijn alle problemen van de baan hierdoor --> scherm en toetsen bovenaan het toetsenbord werken weer volledig normaal ! Is dus duidelijk dat het een Windows 10 probleem was, maar voor mij zijn alle problemen nu opgelost !

Anu
Scientist
Bericht 12 van 13
2.092 Weergaven
Bericht 12 van 13
2.092 Weergaven

Top! Fijn om te horen dat de problemen uiteindelijk toch opgelost zijn ! 🙂 Groetjes, Anu

regi
Newcomer
Bericht 13 van 13
1.252 Weergaven
Bericht 13 van 13
1.252 Weergaven

Hello Els,

we are some years later but after working more that 1 full day on it (in parallel with other work), I found the solution !! 

I had the same problem as you to update the BIOS.


I reinstalled windows 7  but on another partition as the C one  .
You must prepare an empty primary partition for that and choose this partition when installation process will ask. 
Be careful to not do a mistake otherwise you will loose your original OS (Win 10  I suppose and all its updates ).
Note : all my data are on another partition than the C one ( a logical partition).

 

When you install another Windows version in addition to the current one, the installation process will automatically configure your pc in dual boot.  So no fear to loose W10 and all the updates.

 

And then THE very important point after you started your laptop with Win 7 : 

you must right click on the A24MD.301.EXE file  and choose "run as adiministrator"  even if you are already logged as administrator.
You will find back the A24MD.301.EXE file you download under W10 on the drive/partition where w10 is still present.


Have fun !

12 ANTWOORDEN 12