cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Sommige toetsen van Medion Akoya E6421 werken niet. Hoe open in de cover van Medion Akoya E6421

3 REPLIES 3
Spartacus
New Voice
Message 1 of 4
3,864 Views
Message 1 of 4
3,864 Views

Sommige toetsen van Medion Akoya E6421 werken niet. Hoe open in de cover van Medion Akoya E6421

Op 13 Januari 2017 kocht ik online dit model van medion. Tot een week geleden werkte mijn laptop prima toen ineens de backspace, p, s, z en enkele nummers onder de funtie toetsen het begaven.

 

Ik heb al gebropeerd om mijn batterij er uit te halen en vervolgens 60s op de startknop te drukken en de drivers van het toetsenbord terug geïnstalleerd. Dit had geen effect.

 

Op youtube zag ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat als je zoiets voor hebt je de ribbon er even uit moet halen, het schoon vegen, en het er dan terug in steken.

Het probleem is dat de toetsenbord van de Medion Akoya E6421 onder de behuizing van de laptop zit. Hierdoor moet ik de cover los zien te krijgen, iets dat maar gedeeltelijk lukt. Ik krijg de cover niet open aan de zijde van de DVD speler want daar zit het vast.

 

Heeft er iemand enig idee hoe ik de cover los kan krijgen en zijr er misschien alternatieven dat ik kan uitproberen om mijn toetsenbord te herstellen?

 

Bedankt

 

 

 

3 REPLIES 3
Anu
Scientist
Message 2 of 4
3,856 Views
Message 2 of 4
3,856 Views

Hoi @Spartacus

 

Ik ken het model notebook niet, dus ik durf zo niet te zeggen hoe je hem precies openmaakt, maar als je de notebook pas hebt, is het dan niet beter om het toestel gewoon op te sturen naar Medion, aangezien je dan waarschijnlijk nog garantie hebt? Of is er iets van vloeistof of zo overheen gegaan?

Als je hem open maakt en je maakt daarbij iets stuk verspeel je daarmee je garantie, ik weet niet of ik zelf dat risico zou nemen, zeker als het me in eerste al niet goed lukt om de notebook open te maken.

 

Groetjes, 

Anu

Spartacus
New Voice
Message 3 of 4
3,850 Views
Message 3 of 4
3,850 Views

Hallo @Anu,

 

Ik heb nog 2 jaar garantie op mijn laptop. Graag zou ik zelf eerst proberen mijn laptop te herstellen want anders moet ik 3 weken wachten alvorens ik mijn laptop terug heb. Binnen een maand heb ik examens. Ik kan als het moet een laptop huren van mijn universiteit, maar dit wil ik liever vermijden aangezien een laptop huren geld kost.

daddle
Superuser
Message 4 of 4
3,842 Views
Message 4 of 4
3,842 Views

@Spartacus

 


Spartacus schreef: 

 ----- 

Het probleem is dat de toetsenbord van de Medion Akoya E6421 onder de behuizing van de laptop zit. Hierdoor moet ik de cover los zien te krijgen, iets dat maar gedeeltelijk lukt. Ik krijg de cover niet open aan de zijde van de DVD speler want daar zit het vast.

------ 

Bedankt

 


@Spartacus

 

Ben jij daarvan zeker? In de meesten Laptops zit de tastatuur-boord ingeclipst in de boven cover. Kijk eens precies in de gleuf tussen tastatuur en omranding, zie je daar in de boven gleuf  geen drie kleine zwarte 'tongetjes'. deze zijn met een puntige mesje of kleine schroevendraaier tegen een veerende weerstand weg te drukken, en releases zo de tastatuurboord. Als je twee van deze weggedrukt hebt, kun jij met een tweede instrument de rand van de tastatuur boord een beetje oplichten en onder spanning houden, dan aan linker en rechter rand net zo voorgaan en dan laat sich de boord oplichten. Voorzichtig wezen met de ribbon, deze zijn vaak erg kort.

 

Maar ik denk, dat jij een nieuwe tastatuurboord noodig hebt en jij deze uitwisselen moet; bij deze fout is meestal een gedeelte van de matrix disfunctioneel, en een stroom-reset of opnieuw de ribbon 'seaten' helpt maar seldom; een nieuwe tastatuur kun je hier in de service-shop krijgen.

Maar je moet je MSN-Nummer invullen, staat op de achterkant, daarmee krijg jij een preciese antwoord.

 

daddle

 

PS: Ik heb net bvb voor de MSN  3002 0296 (voor een model E6421) in de service-shop nagekeken; de tastatuur zit onder een omranding. Deze zou je moeten kunnen losprikkelen.

Als spare-part find jij haar hier, downscrollen naar Tastatur; Link -> 

https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&sfs=1&msn=30020296&catchword=&x=84&y=6

Er zijn nog maar weinige in stok, dus niet te lang wachten.

3 REPLIES 3