annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SLOT B Van RAM geheugen werkt niet

OPGELOST
5 ANTWOORDEN 5
JvE
Visitor
Bericht 1 van 6
1.415 Weergaven
Bericht 1 van 6
1.415 Weergaven

SLOT B Van RAM geheugen werkt niet

Ik heb  een medion E17201 MD61429 .

Er zit een Ram 8Gb in slot A. Dit werkt prima. Nu wil ik uitbreiden.  2x 16GB. 16Gb in slotA werkt goed.Stop ik dan 16Gb in slot B erbij dan zie ik wel het lampje van de laptop branden maar doet verder niets.  Heb beide geheugen geprobeerd in slot A afzonderlijk dan gaat het goed.   1 in slotB dan  start de laptop niet op. Kan de laptop 32 Gb niet aan?

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 6
1.453 Weergaven
Bericht 2 van 6
1.453 Weergaven

@JvE Volgens de specificaties van jouw moederbord, kan deze max. 2x8Gb (16GB) aan. De specificaties kan je raadplegen via:

https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30026414

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

daddle
Superuser
Bericht 5 van 6
1.325 Weergaven
Bericht 5 van 6
1.325 Weergaven

@Major_ToM 

 

Dat lijkt mij meer een type- of verwijzingsfout. De genoemde 8 GB heeft waarschijnlijk slechts betrekking op één slot. Maar er zijn twee slots.

 

Omdat  @JvE  wil uitbreiden naar 32 GB, heeft hij een module van 16 GB in één slot geplaatst en het werkt. In gleuf B niet.

Aangezien er zijn  twee bestaande slots A en B, en 16 GB werkt in slot A, vermoed ik dat de computers met hun twee slots 2x8 = 16 GB in totaal kan bevatten.

 

@JvE   Voor de zekerheid kunt jij  in het BIOS naar de pagina met de geheugeninformatie gaan en, op pagina 1 of onder Geavanceerd, nakijken hoeveel GB als opslagcapaciteit wordt herkend als u alleen de 16 GB memory  in sleuf A hebt?

 

Groet, daddle

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 6
1.454 Weergaven
Bericht 2 van 6
1.454 Weergaven

@JvE Volgens de specificaties van jouw moederbord, kan deze max. 2x8Gb (16GB) aan. De specificaties kan je raadplegen via:

https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30026414

Fishtown
Superuser
Bericht 3 van 6
1.377 Weergaven
Bericht 3 van 6
1.377 Weergaven

Hi @JvE en welkom
hangt af van welk MSN-nummer u heeft.
Deze is bijvoorbeeld gespecificeerd met maximaal 8GB en niet met 16GB

https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30030370

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Major_ToM
Professor
Bericht 4 van 6
1.354 Weergaven
Bericht 4 van 6
1.354 Weergaven

Hi @Fishtown , @JvE & @Paul2023 ,

 

I have to confess, that I have been stumbeling over the fact with the differing maxiumum RAM compatibility and the truth (and nothing but the truth) ist, that we relied on different source when creating the product database articles of the MEDION AKOYA E17201 laptop series.

As a point the maximum expendable for this laptop model (which has been tested inhouse) is 8 Gigabyte RAM.
Besides that fact (and from my personal point of view) I would give it a shot and get the machine to a expert store, where you have the option to check the compatibility of different modules.

 

Please also ensure, that you have running the current Bios version M15GRMD208 on your machine. If you not obtain it, we can provide it.

 

Cheers

 

Major ToM

 

Cheers

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
daddle
Superuser
Bericht 5 van 6
1.326 Weergaven
Bericht 5 van 6
1.326 Weergaven

@Major_ToM 

 

Dat lijkt mij meer een type- of verwijzingsfout. De genoemde 8 GB heeft waarschijnlijk slechts betrekking op één slot. Maar er zijn twee slots.

 

Omdat  @JvE  wil uitbreiden naar 32 GB, heeft hij een module van 16 GB in één slot geplaatst en het werkt. In gleuf B niet.

Aangezien er zijn  twee bestaande slots A en B, en 16 GB werkt in slot A, vermoed ik dat de computers met hun twee slots 2x8 = 16 GB in totaal kan bevatten.

 

@JvE   Voor de zekerheid kunt jij  in het BIOS naar de pagina met de geheugeninformatie gaan en, op pagina 1 of onder Geavanceerd, nakijken hoeveel GB als opslagcapaciteit wordt herkend als u alleen de 16 GB memory  in sleuf A hebt?

 

Groet, daddle

 

 

 

Major_ToM
Professor
Bericht 6 van 6
1.311 Weergaven
Bericht 6 van 6
1.311 Weergaven

Hi @daddle ,

 

I got a deeper dive in the topic and with this E17201 Gemini Lake Refresh laptop series we did not distribut united with more than 8 GB  (1 x 8 GB or 2 x 4 GB) RAM capacity, which means we havent any experience values with larger numbers.
Due to that I commented to check options in an expert shop, even we currently do not know which Bios version JvE is running.

 

Cheers

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
5 ANTWOORDEN 5