annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion akoya E7420 MD99710 valt uit en start dan op in BIOS

3 ANTWOORDEN 3
Dawebmasta
Beginner
Bericht 1 van 4
2.322 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.322 Weergaven

Medion akoya E7420 MD99710 valt uit en start dan op in BIOS

 
Mijn vraag

Mijn laptop, een Medion akoya E7420 MD99710, valt vaak uit (soms na 15 minuten, soms pas na 2 uur), dan krijg ik een BSOD en daarna start hij automatisch op in de BIOS. Waar kan dit aan liggen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home
Processor: Intel Core i3-6100 CPU 2.30 Ghz 2301MHz, 2 cores, 4 logische processors
Meer info op: http://aldi.medion.com/md99710/be_nl/index.php

Met vriendelijke groeten
3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.308 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.308 Weergaven

Hoi @Dawebmasta

 

Welke foutmelding krijg je precies in het BSOD?  En je komt na de herstart automatisch in de BIOS? Dat is op zich ook wel apart, normaal zou Windows gewoon weer moeten starten, of in iedergeval een poging tot starten doen. Dit klinkt alsof de SSD uitvalt? Misschien eens kijken of er een BIOS update en/of een firmwareupdate voor de SSD beschikbaar is, heb je het MSN nummer van de notebook?

 

Groetjes, 

Anu

Dawebmasta
Beginner
Bericht 3 van 4
2.302 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.302 Weergaven

Ik krijg dus eerst een BSOD voor een paar seconden, dan valt de laptop uit en start opnieuw op in BIOS. Dan moet ik kiezen voor Save & Exit en dan pas start Windows opnieuw op.

Het MSN-nummer is 30019878.

 

Mvg

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
2.288 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.288 Weergaven

Hoi @Dawebmasta

 

Kun je zien welke foutmelding je krijgt in het blauwe scherm? Misschien dat daar nog iets uit af te leiden is? 

Voor deze notebook is in iedergeval een update beschikbaar voor de firmware van de SSD, die zou ik als eerste proberen. 

Je vind de update hier .

 

Groetjes, 

Anu

 

3 ANTWOORDEN 3