annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion akoya 6436 tweede RAM slot waarschijnlijk kapot

1 ANTWOORD 1
Ruben123
Newcomer
Bericht 1 van 2
1.282 Weergaven
Bericht 1 van 2
1.282 Weergaven

Medion akoya 6436 tweede RAM slot waarschijnlijk kapot

Hallo

Ik stak een crucial 4 GB DDR4 RAM stick bij de 4GB DDR4 stick die al bij aankoop in de laptop zat. Het is een medion akoya 6436. De stick is compatibel. Zowel de oude als nieuwe stick werken als ze er apart in zitten. De laptop kan 32 gig ram aan.

Wanneer ik ze beiden in de laptop steek (ja ze zitten er goed in), raak ik niet eens aan het windows log in scherm. De laptop staat aan maar ik vermoed dat enkel de ventilator draait.

 

Daarna kocht ik de nieuwe kaart nogmaals en probeerde het met de twee nieuwe 4 gig kaarten. Zelfde probleem, geen boot. Elk van mijn drie 4 gig kaarten werkt als hij alleen wordt gebruikt in slot 1. Ik vermoed dus sterk dat slot 2 kapot is en had graag gebruik gemaakt van mijn garantie, aangezien 2 4 gig kaarten sneller werken dan 1 8 gig kaart.

 

Kan iemand me helpen?

1 ANTWOORD 1
daddle
Superuser
Bericht 2 van 2
1.272 Weergaven
Bericht 2 van 2
1.272 Weergaven

@Ruben123 

 

Hi, ten eerste noem eerst de volle naam van de Laptop, dann de MD nummer en bijzonder belangrijk de MSN _Nummer-  is het de MSN 30022651, en in Nederland gekocht?

Ten tweede geef de specs door van je Ram old en de Crucial Ram nieuw. De verbouwde heeft deze Specs. als de MSN correct is: (in NL 8 GB Ram , in DE 4 GB)

1x 8192 MB DDR4 SO-DIMM (PC4-19200/ 2400MHz) (1/2 belegt; 16 GB max.) 

1x 4096 MB DDR4 SO-DIMM (PC4-19200/ 2400MHz) (1/2 belegt; 16 GB max.) 

Dus er past er alleen maar 16 GB max.- dus twee keer 8 GB; en ze moeten dezelfde snelheid hebben als die ingebouwde. En ze zijn al 2400 MHz (= 2 4 gig als jij het noemt)

Edit. Je bedoelde dus twee kaartjes  met 4 gig, dan schrijf aub. "twee kaartjes a 4 gig, of zo!) 

 

Misschien kunnen we dan helpen, hoeweel jouw vraag een vraag aan de Medion support is, en niet hier voor de forum bestemd is; hier is het een user to user forum, dus voor reclamaties ben je hier verkeerd. 

 

Hoe oud is die Laptop, wanneer heb je die gekocht? De serie werd verkocht vroegstens in April in 2017, dus de ram is al drie jaar behoorlijk zonder fouten in gebruik; dus is de "fout" nadat jij erin "geprutst" hebt 😉 (meervoudig nieuwe Ram geplaatst en gewisseld) zeker geen garantie-geval meer. Sorry, my opinion. Maar misschien heb je gewoon "Pech" met die ram. Ik zou deze tegen een andere merk wisselen, die precies dezelfde organizatie en aantal chips hebben als die verbouwde.

 

groetjes, daddle

1 ANTWOORD 1