annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion E14307 maakt niet automatisch verbinding met WIFI

3 ANTWOORDEN 3
Micasjas
Trainee
Bericht 1 van 4
2.052 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.052 Weergaven

Medion E14307 maakt niet automatisch verbinding met WIFI

Ik heb sinds een paar dagen een Medion E14307 laptop. Het valt mij op dat hij na slaapstand/uitzetten niet automatisch verbinding maakt met ons WIFI network. Ik moet eerst bij netwerkverbindingen de WIFI uitzetten en dan weer aanzetten voor hij verbinding maakt. Problemen oplossen of Netwerk en internetinstellingen openen werkt niet. Hij vindt dan geen WIFI verbindingen. Is dit een bekent probleem bij deze laptops?

Tags (2)
3 ANTWOORDEN 3
Outy
Moderator
Bericht 2 van 4
2.033 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.033 Weergaven

Hey @Micasjas 

 

Heb je geprobeerd of andere laptops het zelfde probleem hebben op het netwerk en/of het probleem zich ook voordoet bij andere netwerken? 

Het kan namelijk zijn dat de verbinding tussen het netwerk en de laptop niet sterk genoeg is en hierdoor het probleem komt.

Je kan altijd proberen de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan controleren of het probleem zich nog voordoet maar ik zou eerst een ander wifi netwerk proberen.

Micasjas
Trainee
Bericht 3 van 4
2.018 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.018 Weergaven

Goedemorgen,

 

De andere laptops, tablet en mobiele telefoons hebben dit probleem niet. Wij hebben op elke verdieping een wifi repeater hangen. Eigenlijk, vergeleken met toen in Amsterdam hebben we hier altijd goede wifi gehad. Fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Maar ik las iemand anders die had wat instellingen van de adapter veranderd. En vooralsnog werkt het redelijk. Het lijkt alsof de laptop sneller is dan dat de wifi verbinding kan maken. Dat is best wel stom want dan moet je alsnog wachten terwijl je laptop al lang en breed aan is. Maar ik hoef niet meer elke keer de adapter te resetten etc. 

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 4
2.014 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.014 Weergaven

Hi @Micasjas 

 

Je zou ook eens kunnen kijken of via het energiebeheerschema bij de 'Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk' aanpassingen te doen en zo te testen of er iets verbeterd. 

Of sowieso het energiebeheer eens aan te passen naar bijvoorbeeld 'Hoge prestaties'. 

 

Groeten

REV

3 ANTWOORDEN 3