annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Medion Akoya E6421 valt spontaan uit.

10 RÉPONSES 10
Robinkist79
Newcomer
Message 1 sur 11
8 018 Visites
Message 1 sur 11
8 018 Visites

Medion Akoya E6421 valt spontaan uit.

Ik heb sinds 4 maand een Medion Akoya E6421 notebook en het is me opgevallen dat deze tijdens gebruik spontaan uitvalt. Dit gebeurt bij zowel intensief gebruik als bij normaal gebruik. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

10 RÉPONSES 10
Anu
Scientist
Message 2 sur 11
6 990 Visites
Message 2 sur 11
6 990 Visites

Hoi @Robinkist79

 

Uitvallen kan allerlei redenen hebben, wat gebeurd er precies als de notebook uitvalt, krijg je iets van een foutmelding of een blauw scherm of zo, of gaat de notebook volledig uit? En maakt het verschil of de adapter is aangesloten of dat je alleen op accu werkt? En kun je nadat je notebook uitvalt, hem wel weer direct normaal opnieuw opstarten?

 

Groetjes, 

Anu

 

nico923
New Voice
Message 3 sur 11
5 860 Visites
Message 3 sur 11
5 860 Visites

Het scherm valt op zwart spontaan tijdens werken  Het lampje aan/uit schakelaar blijft branden Geen enkel functie CTR+ALT+Del helpt niet 

Het enige wat helpt is aan/uit schakelaar ingedrukt houden tot deze uitgaat en dan opnieuw opstarten Alle besparing functies al uitgezet alle uitschakelfuncties van accu en stroom op nooit gezet maar niets helpt. is al vanaf begin 1/2jaar oud en lijkt steeds vaker voor te komen

 

Snorlax
Tutor
Message 4 sur 11
5 836 Visites
Message 4 sur 11
5 836 Visites

Hallo @nico923,

 

Erg vervelend dat het scherm wegvalt tijdens het werken. Je zou kunnen proberen om de stuurprogramma's voor de grafische kaart opnieuw te installeren.

De juiste versie kan je vinden op de website van MEDION : https://www.medion.com/nl/service/topic/medion-products door het invoeren van het MSN-nummer van je laptop.

Als het probleem blijft bestaan, kun je dan hier ook het MSN-nummer vermelden en aangeven of het aanwezig is wanneer je op de accu werkt of op de adapter (of beide)?

 

Groet,

Snorlax

nico923
New Voice
Message 5 sur 11
5 829 Visites
Message 5 sur 11
5 829 Visites

de M15_GML_install.cmd zoals in instructie staat vermeld wordt niet gevonden met in de hele medion map zoeken.

MSN 30026042 s/n 191PE6020292

Ik heb de adaptor altijd aangesloten dus weet niet of ie dat op accu ook doet Al die accu besparingsfuncties in windows staan op uit IIG

 

Snorlax
Tutor
Message 6 sur 11
5 810 Visites
Message 6 sur 11
5 810 Visites

Hallo @nico923,

 

Wanneer het opnieuw installeren van stuurprogramma's niet lukt, is het misschien een idee om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Hiermee sluit je namelijk gelijk uit dat het een hardware defect is. Want als het na het terugzetten van de fabrieksinstellingen nog aanwezig is (zonder dat je zelf software hebt geïnstalleerd), zou ik toch even contact opnemen met MEDION.

Wanneer je direct bij het inschakelen op F11 blijft tikken zal de laptop niet opstarten in Windows, maar in de recovery mode. 

Voordat je de fabrieksinstellingen gaat terugzetten moet je wel eerst even een backup maken van je belangrijke gegevens.

 

Groet,

Snorlax

nico923
New Voice
Message 7 sur 11
5 806 Visites
Message 7 sur 11
5 806 Visites

Na de eerste installatie na aanschaf vorig jaar september heb ik het vrij kort daarna al een keer ondervonden Er stond toen eigenlijk nog niks extra op  Windows is daarna wel direct gaan updaten dat gebeurde automatisch na opstart. Ik dacht dat het met het opstarten na updates te maken had maar achteraf was dat dus niet zo.
Ik gebruik de laptop zakelijk dus office 2016 is er op gekomen en software voor de HP printer en voor de de dymo labelwriters enz

Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen ben ik alles kwijt moet alles opnieuw installeren backups terug zetten verbindingen herstellen en het kost me heel veel tijd die ik niet heb en kan hem gewoon niet missen als ie toch voor garantie weg moet

Ik ga denk ik een nieuwe van een ander merk halen want ik lees dat er veel meer zijn met dezelfde klacht ook van nieuws aan en zelfs ook met een 2e nieuwe dus is er voor mijn gevoel iets structureels niet goed. Wat dat is dat is iets voor Medion om uit te zoeken.

Zelf denk ik dat het met voeding intern te maken heeft want ik heb wel gemerkt dat met de 2 usb poorten aangesloten op de 2 dymo labelwriter het vaker voor komt.
Alles wat ik gebruik van windows staat op automatisch updaten en van Dymo heb ik de laatste SW er al op staan.

Heb eigenlijk al tientallen jaren zeer tevreden medion LT en PC omdat ook de techneuten zelf zeggen dat er kwalitatief goede spullen in zitten 

Ik vind het ook zo raar dat de LT helemaal dood is op het power lampje aan knop na

Net of ie in een slaapstand valt maar er niet meer uit kan.

Echter als ik hem wegbreng en joost mag weten hoe lang ik hem dan kwijt ben kan ik het ook niet laten zien want het gebeurd op de meest vreemde momenten en soms dagen niet. Ik ben het vertrouwen in deze type Medion daarmee helaas wel kwijt. 

daddle
Superuser
Message 8 sur 11
5 794 Visites
Message 8 sur 11
5 794 Visites

@nico923 

 

Heb jij al eens de reststroom leeg gemaakt  Kijk hier 

--> https://community.medion.com/t5/Videos-Tipps-Tricks-Tutorials/Tipp-Reststromentladung/ta-p/65188

 

daddle

nico923
New Voice
Message 9 sur 11
5 781 Visites
Message 9 sur 11
5 781 Visites

ja al gedaan zonder resultaat

Snorlax
Tutor
Message 10 sur 11
5 729 Visites
Message 10 sur 11
5 729 Visites

Hallo @nico923,

 

Dan ben ik toch bang dat er echt een reparatieopdracht noodzakelijk zal zijn om het probleem te verhelpen.

Het beste kan je hiervoor contact opnemen met Medion om te kijken wat daarin de mogelijkheden zijn.

 

Groet,

Snorlax

10 RÉPONSES 10