annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya E6421 valt spontaan uit

5 ANTWOORDEN 5
Jef1992
New Voice
Bericht 1 van 6
3.652 Weergaven
Bericht 1 van 6
3.652 Weergaven

Medion Akoya E6421 valt spontaan uit

  1. Hallo,


Ik heb sinds een week een Medino Akoya E6421 laptop. Deze werkte goed tot een aantal dagen geleden. De laptop is afgelopen dagen 3 keer spontaan uitgevallen, met nog 60-70% accuduur. Er kwam geen foutmelding of iets dergelijiks, direct een zwart scherm. De laptop was niet warm en startte direct weer op. 

 

Kan ik hier iets aan doen?

 

Groet,

Jef

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
3.539 Weergaven
Bericht 2 van 6
3.539 Weergaven

Hoi @Jef1992

 

Valt het toestel uit terwijl je er zelf actief op bezig bent? Dus het kan niet zijn dat Windows een update doorvoert (daar zou je normaal wel een melding van moeten krijgen). 

Als je geen foutmelding of zo krijgt gaat het denk ik moeilijk zijn te achterhalen wat het precies veroorzaakt, misschien kun je in de logboeken van Windows iets terugvinden van wat er precies misgaat?

 

Groetjes. 

Anu

Jef1992
New Voice
Bericht 3 van 6
3.527 Weergaven
Bericht 3 van 6
3.527 Weergaven

Ja, het toestel viel uit terwijl ik actief bezig was.

 

Ik heb het logboek geopend, hij geeft fout 'Kernel-Power' aan met de volgende melding: 'het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordath et systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.' Hij geeft daarbij niveau 'kritiek' aan.  

Anu
Scientist
Bericht 4 van 6
3.516 Weergaven
Bericht 4 van 6
3.516 Weergaven

Hoi @Jef1992

 

Helaas valt uit die melding weinig af te leiden, dit geeft inderdaad puur aan dat de notebook uitvalt, maar helaas zegt dat weinig over de oorzaak. Gebeurd dit alleen als je de notebook op accu gebruikt? Of ook als je de adapter aangesloten hebt?

 

Groetjes, 

Anu

Jef1992
New Voice
Bericht 5 van 6
3.508 Weergaven
Bericht 5 van 6
3.508 Weergaven

Ja, dit gebeurt ook als de laptop in de oplader zit. Zojuist kreeg ik een scherm met knipperende grijzen vlekken..

 

Wat raad je aan om te doen?

Anu
Scientist
Bericht 6 van 6
3.493 Weergaven
Bericht 6 van 6
3.493 Weergaven

Hoi @Jef1992

 

Ik zou in iedergeval eens proberen om de fabriekinstellingen te herstellen, en dan zo testen, om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Dan weet je in iedergeval zeker dat het niet een softwarematig probleem is. Doet het zich dan ook voor, dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Medion voor een reparatie ben ik bang. 

 

Groetjes, 

Anu

5 ANTWOORDEN 5