annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD 62134 add - gaat spontaan uit/aan

OPGELOST
4 ANTWOORDEN 4
Clioke
Beginner
Bericht 1 van 5
716 Weergaven
Bericht 1 van 5
716 Weergaven

MD 62134 add - gaat spontaan uit/aan

Mijn medion E3221 heeft een paar weken in de kast gelegen. Vandaag kreeg ik er geen leven in dus dacht dat de batterij leeg was. Bij het inpluggen ging de led voor opladen niet aan. Bij het inschakelen van de notebook ging deze na een paar keer kort achter elkaar drukken wel aan en ging ook de laden led aan. Medion verschijnt even en dan alles uit. Paar seconden later gaat hij weer aan en valt gelijk weer uit. Af en toe geraak ik voorbij het herstel en doet hij het wat langer en boot hij tot windows. Na een minuutje valt hij spontaan uit.

 

helaas is, zoals gewoonlijk de garantie (2j) net sinds 2 maanden afgelopen.

 

heb hem open geschroefd, batterij losgehaald, gemeten en deze had netjes 7.5V. De lader geeft ook 12V.

Ik heb hem laten booten met de ssd eruit en dan komt hij gelijk in de bios maar valt dan ook uit. 

nu zit er links een printje in waar de dc plug, de usb, sd en de aan uit knop op zitten. Wanneer ik hem inschakel en zo snel als kan de flatcable van dat printje loshaal dan start hij wel gewoon op en kan ik mn windows gebruiken. Heb alle kabels losgehaald en weer ingeplugd maar zelfde probleem.

 

het lijkt mij dat er een probleem zit in de switch of op het printje zelf.


Is dit printje los te krijgen?

er staat op vermeld: EM_IG118_DB_YOGA v2.0

 

iemand nog een idee?

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Clioke
Beginner
Bericht 4 van 5
536 Weergaven
Bericht 4 van 5
536 Weergaven

Deze week de microswitches ontvangen. Helaas kon ik ze enkel per 50 kopen. Maar goed, voor 1,65€ totaal kan je niet gefopt zijn.

 

vandaag de nieuwe microswitch op de print gesoldeerd, getest en probleem opgelost.

ik heb nog 49 herkansingen beschikbaar 🤣

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Paul2023
Mentor
Bericht 2 van 5
704 Weergaven
Bericht 2 van 5
704 Weergaven

Hoi @Clioke , 

 

Aan de hand van de gegevens die je doorgegeven hebt, lijkt dit om een USB board te gaan. 

 

Het onderdeel is te bestellen op de Medion Serviceshop. Je kan deze bereiken door op de onderstaande link te klikken:
https://www.medion.com/medionserviceshop/en/p/various-boards-usb-board-40068763

 

Vanuit hier kan je jouw bestelling plaatsen.

 

Groet,

Paul2023

Clioke
Beginner
Bericht 3 van 5
701 Weergaven
Bericht 3 van 5
701 Weergaven

Bedankt @Paul2023 ,

 

Die had ik reeds gezien maar kon niet met zekerheid zeggen of dit het juiste was gezien er geen verdere referentie bij vermeld stond.
Ik heb gisteren de micro switch van de printplaat doorgemeten en deze werkte zoals het zou moeten. Toch heb ik deze dan van de printplaat ge degesoldeerd.

Daarna de notebook gestart door de 2 contacten op de print te bruggen met 1 van mijn meetpennen en nu werkt alles normaal. Het probleem lijkt hem toch in de schakelaar te hebben gezeten. Ik heb op een "oosterse" website een nieuwe besteld die ik eerst ga proberen.

Mocht dat niet werken dan weet ik wat ik moet bestellen.

Clioke
Beginner
Bericht 4 van 5
537 Weergaven
Bericht 4 van 5
537 Weergaven

Deze week de microswitches ontvangen. Helaas kon ik ze enkel per 50 kopen. Maar goed, voor 1,65€ totaal kan je niet gefopt zijn.

 

vandaag de nieuwe microswitch op de print gesoldeerd, getest en probleem opgelost.

ik heb nog 49 herkansingen beschikbaar 🤣

Paul2023
Mentor
Bericht 5 van 5
510 Weergaven
Bericht 5 van 5
510 Weergaven

Hoi @Clioke ,

 

Fijn om te horen dat alles weer naar behoren werkt. Mocht het zijn dat je in een later stadium nog tegen iets aanloopt met betrekking tot jouw notebook, kan je het altijd hier in de community droppen. 

 

Veel plezier toegewenst in het verdere gebruik van jouw notebook.

 

Groet,

Paul2023

4 ANTWOORDEN 4