annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

M.2 500Gb SATA SSD 2280 toevoegen aan P6661 Erazer Notebook lukt niet. Laptop start niet meer op.

RÉSOLU
13 RÉPONSES 13
JaKi
New Voice
Message 1 sur 14
7 780 Visites
Message 1 sur 14
7 780 Visites

M.2 500Gb SATA SSD 2280 toevoegen aan P6661 Erazer Notebook lukt niet. Laptop start niet meer op.

Hallo,

 

Ik heb zojuist geprobeerd een Crucial M.2 500Gb SATA SSD (formaat 2280) toe te voegen aan de P6661 Erazer Gaming Notebook (MD60117) van mijn zoon. Ik heb de laptop losgeschroefd, de accu losgemaakt en de SSD geplaatst in het betreffende slot en vastgedraaid met het bijgeleverde schroefje. Tot zover geen enkel probleem. Daarna de accu weer geplaatst en alle schroefjes weer vastgedraaid. Toen geprobeerd de laptop weer aan te zetten. Dat lukt echter niet. Ook niet met netspanning. Ik heb de accu er toen nog een keer uitgehaald en weer ingestopt, maar dat hielp niet. Toen de SSD maar weer verwijderd en gelukkig startte de laptop toen gewoon op.

 

Iemand enig idee waarom de laptop helemaal niet aan gaat als de SSD geplaatst is (het lampje van de aan/uit knop gaat nog niet eens aan!)?

 

Ik heb trouwens nog even in de BIOS gekeken. Het betreft BIOS versie 2.21. Ik zag dat er op de Medion-site een iets nieuwere versie bestaat (2.22) maar daar kan ik geen releasenotes van vinden. Geen idee dus of dat die het probleem zou kunnen verhelpen. Ik ben over het algemeen terughoudend in het zomaar installeren van de nieuwste BIOS. De laptop functioneert verder namelijk prima. Hij zou alleen wat sneller kunnen opstarten en zo.

 

Alvast bedankt.

13 RÉPONSES 13
daddle
Superuser
Message 11 sur 14
2 475 Visites
Message 11 sur 14
2 475 Visites

@JaKi 

 

Echt snug. M2 SATA SSDs hebben twee keys, maar die kun je niet kopover plaatsen, daar opde ene kant  nog 5 contaktlijstjes, en op de andere 6 contaktlijstjes blijven. Dus moet die er schuin in gezeten hebben.

 

En de Ticket moet je zelf sluiten, bij een van die bijdragen die je geholpen of dinge verduidelijkt hebben, als oplossing te markeren. Maar niet je eigen, hoor. En Kudos zijn ook welkom.

 

groetjes, daddle

 

JaKi
New Voice
Message 12 sur 14
2 468 Visites
Message 12 sur 14
2 468 Visites

Ik snap het ook niet. Ik had nog gekeken naar de aansluitpunten en had het idee dat ik het goed had gedaan. Bij deze nog de foto's die op internet te vinden zijn van zo'n Crucial SSD. Ik had op internet video's gezien waarbij de kant met de witte sticker erop naar boven moest. De M2 SSD van Crucial bevat ook zo'n sticker, maar aan de andere kant een mooi Crucial logo. Toen ik de SSD in eerste instantie plaatste had ik al het idee dat het mooier zou zijn als dat logo direct zichtbaar zou zijn zodra je de achterklep van de laptop open maakt. Ik ging dus uit van die video's.

Crucial Logo.jpg

 

Crucial sticker.jpg

 

daddle
Superuser
Message 13 sur 14
8 506 Visites
Message 13 sur 14
8 506 Visites

@JaKi 

 

Stickers kun op alle zijden aanplakken, lies hier:

---> https://de.wikipedia.org/wiki/M.2

 

En hier in Medion FAQs

--> https://commons.wikimedia.org/wiki/File:M2_Edge_Connector_Keying.svg

Luke
Community Manager
Message 14 sur 14
2 431 Visites
Message 14 sur 14
2 431 Visites

Hallo Daddle,

 


@daddle  schrieb:

@JaKi 

 

Kunnen jullie eigenlijk niets bij jezelf vinden?  Geen handleiding, geen stuurprogrammas, nix! 😠

 


Bedankt voor uw medewerking. Wees toch alstublieft beleefd.

 

 

Bedankt,

Luke


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
13 RÉPONSES 13