annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Laptop laadt niet verder op dan 82%

7 ANTWOORDEN 7
Corvo
Trainee
Bericht 1 van 8
3.081 Weergaven
Bericht 1 van 8
3.081 Weergaven

Laptop laadt niet verder op dan 82%

Het gaat om een Akoya S23002 MD34914DE, aangeschaft december 2020. Meestal gebruik ik de laptop aangesloten op netvoeding. Ik zie dat in die situatie de batterij maar tot 82% oplaadt. Klik ik het icoontje van de batterij aan, zie ik dat er keuzes zijn zoals: [langste levensduur van de batterij], [betere prestaties], [beste prestaties]. Het maakt niet uit wat ik kies (schuifbalk), het max.% blijft ca 80-82%.Ik heb de Medion Service App gedownload en toegepast. Er zijn wat updates gedaan, bijv. van Windows 10 en er zijn checks gedaan, geen probleem.

Mijn vraag is nu: zit er ergens een (kennelijk niet instelbare) begrenzing of is er een probleem met de oplader of batterij?

7 ANTWOORDEN 7
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 8
3.065 Weergaven
Bericht 2 van 8
3.065 Weergaven

moin @Corvo  en welkom

Controleer uw gegevens, deze moeten onjuist zijn. de pc is geen laptop en heeft geen batterij

https://www.medion.com/de/service/product-detail/10023784

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Corvo
Trainee
Bericht 3 van 8
3.058 Weergaven
Bericht 3 van 8
3.058 Weergaven

Typeaanduiding is fout, moet zijn Medion MD61648 NL MSN: 30027533

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 8
3.054 Weergaven
Bericht 4 van 8
3.054 Weergaven

Moin @Corvo 

Heeft u de batterij ooit volledig ontladen? Zo niet, doe dat dan.

Doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Corvo
Trainee
Bericht 5 van 8
3.033 Weergaven
Bericht 5 van 8
3.033 Weergaven

Bedankt voor het advies. Ik heb eerst gedaan wat de Medion helpdesk (zit nog in de garantieperiode) mij voorstelde te doen: Windows recovery, om 'uit te sluiten' dat het een softwareprobleem is. Dat heb ik gedaan, heeft geen effect gehad. Toen heb ik een aantal malen de laptop laten draaien zonder netvoeding, dan schakelt de laptop uit bij ca 10%, en weer opgeladen. Dan laadt de batterij op tot 83%, heb dus 1% gewonnen. Ik ga weer contact opnemen met de Medion helpdesk.

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 6 van 8
2.996 Weergaven
Bericht 6 van 8
2.996 Weergaven

Hi @Corvo,

 

Wellicht kan je je Notebook opstarten in de BIOS en hier een tijd de Notebook opladen. 

Start daarna nog eens Windows op en controleer of het het percentage is veranderd.

 

Vriendelijke groet,

REV

Corvo
Trainee
Bericht 7 van 8
2.992 Weergaven
Bericht 7 van 8
2.992 Weergaven

Bedankt REV, heb het geprobeerd, begon met 79% opgeladen, na ca 3uur nog steeds 79%. Denk dat er iets met de accu niet goed is. Heb contact met Medion Service, zit nog in de garantieperiode.

Corvo
Trainee
Bericht 8 van 8
2.794 Weergaven
Bericht 8 van 8
2.794 Weergaven

update van de situatie:

Had van alles geprobeerd, zowel als voorgesteld vanuit de community en door Medion Service, zonder succes. Het max. oplaadniveau werd slechter, ca 70% en op een gegeven moment werkte de laptop alleen nog met de oplader aangesloten. In overleg met Service (had nog garantie) heb ik de laptop ter reparatie opgestuurd. De laptop werkt weer 'vanuit de batterij' en laadt weer tot ca 100% op. Zeer waarschijnlijk is de batterij vervangen.

nb de batterij van deze laptop is 'vast' ingebouwd en kun je niet zelf vervangen

7 ANTWOORDEN 7