annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Laptop blijft bij opstart hangen op een blauw scherm

3 ANTWOORDEN 3
Steenstim
Beginner
Bericht 1 van 4
246 Weergaven
Bericht 1 van 4
246 Weergaven

Laptop blijft bij opstart hangen op een blauw scherm

Hallo,

We hebben een Medion Akoya MD63500.

Bij het opstarten komt deze eerst op het scherm met het Medion-logo, waarna deze overgaat naar een met het Medion-logo, met daaronder de melding 'Preparing Automatic Repair'.
Hierna verspringt het naar een volledig blauw scherm, en na een minuut ongeveer valt de laptop uit.

Ik geraak dus niet in Windows, om een eventuele systeemherstel te doen.

Ik geraak wel via de F2-toets in de BIOS van de laptop.

Hoe krijg ik deze in godsnaam terug aan de praat? Kan iemand mij helpen hierbij?

3 ANTWOORDEN 3
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 4
239 Weergaven
Bericht 2 van 4
239 Weergaven

Hallo @Steenstim en welkom.
Maak een opstartbare USB-stick (Media Creation Tool) https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
en probeer de harde schijf (eMMC) ermee te repareren. Als dat niet werkt, kun je een nieuwe 512GB M.2 SSD SATA-harde schijf in de onderste klep plaatsen en Windows daar opnieuw installeren. Helaas is je eMMC-opslag permanent geïnstalleerd.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Steenstim
Beginner
Bericht 3 van 4
233 Weergaven
Bericht 3 van 4
233 Weergaven

Hey Fishtown,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb de USB aangemaakt via de tool op een andere pc.

Moet ik dan in de BIOS iets aanpassen opdat de PC zou opstarten vanop de usb?

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 4
230 Weergaven
Bericht 4 van 4
230 Weergaven

Hallo @Steenstim ,

sluit eerst de USB-stick aan, start de computer op en druk op F10.

Dit opent het opstartmenu. Klik op de stick en selecteer vervolgens de optie "Besturingssysteem herstellen" (als het nog herkend wordt).

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
3 ANTWOORDEN 3