annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Laptop E15302 met Samsung SSD 860 EVO M.2

5 RÉPONSES 5
GeertE
New Voice
Message 1 sur 6
2 176 Visites
Message 1 sur 6
2 176 Visites

Laptop E15302 met Samsung SSD 860 EVO M.2

Beste,

Ik heb een laptop E15302 (=model MD63630) met 512GB.

Er is aan de onderkant van de laptop plaats om 512GB SSD bij te steken.

Ik heb nu geheugen van Samsung gekocht : SSD 860 EVO M.2 500GB.

Wanneer ik dit geheugen bevestig, kan ik de geheugenkaart niet meer vast maken met het schroefje.

De kaart zit namelijk al te ver in het slot en zit aan de andere kant dus los. Of anders is de kaart enkele mm te kleine voor de laptop.

Wanneer ik de kaart een beetje terugschuif, zodat ik ze wel kan vast schroeven, wordt de kaart herkent. Ik vermoed dat ze dan niet ver genoeg in het slot zit.

Wat is er verkeerd?

Ander geheugen kopen? Maar welk dan precies?

Met een rondelletje (sluitring) zou het eventueel lukken op de kaart vast te zetten, maar ik weet niet of zo'n oplossing oké is.

Wie heeft hier nog ervaring mee?

Alvast bedankt!

5 RÉPONSES 5
WZwijger
Tutor
Message 2 sur 6
2 171 Visites
Message 2 sur 6
2 171 Visites

M2 kaarten zijn er in verschillende lengtes.

Voor meer informatie hierover volg deze link

Uit de handleiding die hoort bij jouw laptop staat dat er een uitbreidingsslot is voor de volgende type kaart:

M.2 2280 SATA

Dit wil zeggen kaart type M sleutel: 22 mm dik en 80 mm lang.

Je hebt echter ook andere formaten, wanneer het formaat niet klopt, past het niet, hoewel de kaart er wil ingeschoven kan worden, kun je deze dan niet vastzetten met de schroef.

 

Wanneer de kaart 80mm lang is en je kunt deze plaatsen + de schroef erin draaien, dan denk ik dat je ervan uit mag gaan dat de contacten genoeg raken.

Wanneer je echt een heel stuk te kort komt, is deze kaart niet passend.

 

Ik hoop dat je met dit antwoord geholpen bent.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

 

 

GeertE
New Voice
Message 3 sur 6
2 165 Visites
Message 3 sur 6
2 165 Visites

Dank u voor uw bericht, WZwijger.

Mijn kaart is precies 80mm lang maar ik kan ze toch net niet vast zetten, zie foto in bijlage.

Zal ik op zoek gaan naar een kaart die enkele mm langer is of een oplossing zoeken om deze kaart vast te zetten?

Alvast bedankt voor een reactie.

IMG_20210105_201324682.jpg

WZwijger
Tutor
Message 4 sur 6
2 146 Visites
Message 4 sur 6
2 146 Visites

@GeertE 

Helaas is om de één of andere reden de afbeelding geweigerd.

Normaal gesproken hoort dit gewoon aan te sluiten en hoort er geen speling te zijn.

Dus inschuiven en dan vastschroeven.

Wanneer het niet past, klopt de afstand niet helemaal, dit zou niet mogelijk moeten zijn, maar het is wel zo. Dat blijkt een gegeven te zijn.

 

De kaart wordt herkend dus maakt contact, ook wanneer deze niet er helemaal ingeschoven zit, heb ik begrepen uit jouw verhaal. Ik zou altijd voor een volledig en goed contact gaan.

 

In hoeverre een huis-tuin en keuken oplossing om de kaart alsnog te bevestigen verantwoord is, kan ik moeilijk bepalen.. Echter wanneer dit gedaan kan worden met een oplossing waarbij er geen metaal komt op de andere delen van de kaart zou ik het aandurven, wanneer dit ook goed blijft vastzitten. Maar goed... ik heb in het verleden ook SSD schijven met dubbelzijdige tape vastgezet, wat is blijven zitten tot vandaag en nog wel langer zal blijven zitten. Met dit soort kaarten heb ik minder ervaring met huis-tuin en keukenoplossingen.

 

Een andere kaart lijkt me geen oplossing, het zijn standaardmaten en gezien de handleiding zou deze kaart moeten passen.

 

Succes verder.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

 

 

 

 

GeertE
New Voice
Message 5 sur 6
2 095 Visites
Message 5 sur 6
2 095 Visites

Hierbij probeer ik nog eens een foto te sturen, om te laten zien dat het formaat van de SSD niet klopt.

Ondertussen toch eens gemonteerd met extra rondel en de beste is dat de laptop het geheugen niet herkent.

Jammer. 

 

 Medion SSD.png

@WZwijger, toch bedankt voor je uitleg.

WZwijger
Tutor
Message 6 sur 6
2 089 Visites
Message 6 sur 6
2 089 Visites

Dat past inderdaad niet.

Jammer, ook dat jouw oplossing niet werkt.

Ik hoop dat je de kaart kunt retourneren.

 

Met vriendelijke groet,

Bart Kerste

5 RÉPONSES 5