annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bios Updates voor de MEDION AKOYA S6213/14 & S6413 modellen

1 ANTWOORD 1
RS13
Master NL
Bericht 1 van 2
2.131 Weergaven
Bericht 1 van 2
2.131 Weergaven

Bios Updates voor de MEDION AKOYA S6213/14 & S6413 modellen

Goedemiddag iedereen, 

 

Voor notebooks uit de genoemde modelreeksen wordt aangeraden de nieuwste BIOS versie te installeren, die te vinden is via de Service pagina, of die rechtstreeks via de onderstaande link gedownload kan worden: 

 

 

Met de update wordt het Energiebeheer verbeterd en wordt het diep-ontladen van de accu voorkomen. 

 

Aanwijzing:
Zorg ervoor dat u alle openstaande programma's (vooral programma's zoals een virusscanner die op de achtergrond draaien) afsluit, voordat u de update procedure start. Zorg dat de notebook niet wordt uitgeschakeld tijdens het uitvoeren van de update. 

 

Installatie-instructies voor de BIOS update:

 

1. Download de bestanden op uw hardeschijf en pak ze uit in een map naar uw keuze.

2. Open de betreffende map op uw hardeschijf en start het WinT15MMD.704.exe (=>voor de S6213/14) of WinT15BMD.208.exe (=>voor de  S6413) bestand

3. Klik op ok bij de waarschuwing die verschijnt, om de update uit te voeren. 

4. Het systeem moet opnieuw opgestart worden om de veranderingen door te kunnen voeren.

 

Let op!
Na de update kunnen sommige instellingen in de BIOS gewijzigd zijn. Mocht u instellingen in de BIOS hebben aangepast is het raadzaam deze op voorhand te noteren. 
Het uitvoeren van een BIOS-update is altijd op eigen risico, Medion is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van data, of eventuele fouten in de hard- of software als gevolg van het uitvoeren van deze update. Door het uitvoeren van deze update verklaard de gebruiker hiermee akkoord te zijn. 

Groeten, 

Paul

 

 

 

1 ANTWOORD 1
Reinder
New Voice
Bericht 2 van 2
2.088 Weergaven
Bericht 2 van 2
2.088 Weergaven

Hallo Paul,

 

Ik heb de Medion S4216.

 

Sinds afgelopen week stoppen beide accu's ermee, ze worden niet meer opgeladen.

Tot afgelopen week kon ik nog ruim 5 uur gebruik maken van de laptop op accustroom.

 

In 2014 had ik hetzelfde probleem, toen een nieuwe accu aangeschaft.

 

Is dit ook op te lossen met een Bios update?

Zoja, waar kan ik deze vinden?

 

bvd

Reinder

1 ANTWOORD 1