abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Batterij laadt niet meer op

6 ANTWORTEN 6
josianeclaesen
Beginner
Nachricht 1 von 7
1.789 Aufrufe
Nachricht 1 von 7
1.789 Aufrufe

Batterij laadt niet meer op

Hallo

In mei heb ik een medion notebook gekocht bij Aldi. Alles ging goed en ik was tevreden met de notebook.

Toen ik zeer druk bezig was heb ik de batterij helemaal laten af gaan. Nu blijft ze op 0% staan en laadt ze niet meer op. De notebook werkt nog goed, maar dus niet meer zonder elektrisch net.

Herkent iemand dit?

Josiane

 

6 ANTWORTEN 6
Paul2023
Tutor
Nachricht 2 von 7
1.781 Aufrufe
Nachricht 2 von 7
1.781 Aufrufe

Hoi @josianeclaesen ,

 

Heel vervelend dat de accu van jouw laptop niet meer oplaadt.

 

Mogelijk bevindt er zich restspanning op het systeem.
Dit kan je verwijderen door de notebook uit te schakelen en vervolgens de adapter af te koppelen. Verwijder indien mogelijk de accu uit de notebook.
Druk nu 10 tot 20 keer op de aan/uit knop met een tussentijd van ongeveer 1 seconde. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je de accu terugplaatsen en de adapter weer aansluiten.

In sommige gevallen zijn de bovenste stappen niet nodig. In deze gevallen kan je onderop de notebook een klein gaatje vinden, met de tekt "reset" ernaast, waar zich een knop in bevindt. Gebruik een paperclip om deze gedurende 10 seconden in te duwen. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je de adapter weer aansluiten.

In het geval dat je de knop niet kan vinden, adviseer ik jou om de handleiding te raadplegen. Hierin zal afgebeeld worden waar de knop zich bevindt.

 

Als het probleem zich nog voordoet, nadat je bovenstaand advies hebt opgevolgd, kan je overwegen om het stuurprogramma voor de accu te verwijderen en opnieuw laten installeren. Dit kan je als volgt doen:

-Configuratiescherm;

-Apparaat beheer;

-Batterijen;

-Klik met de rechtermuisknop op: Batterij die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode 

-Kies Apparaat verwijderen.

 

Hierna kan je de laptop herstarten.- Het stuurprogramma voor de batterij zal automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.

 

Hopelijk  wordt het probleem hiermee verholpen.

 

Groetjes,

Paul

 

 

 

josianeclaesen
Beginner
Nachricht 3 von 7
1.741 Aufrufe
Nachricht 3 von 7
1.741 Aufrufe

Hallo

 

De batterij kan niet uitgenomen worden uit de laptop. Dus neen, het probleem is niet opgelost.

Josiane

 

 

 

Paul2023
Tutor
Nachricht 4 von 7
1.735 Aufrufe
Nachricht 4 von 7
1.735 Aufrufe

Hoi @josianeclaesen ,

 

Heb je wel geprobeerd om de notebook spanningsvrij te maken door middel van het resetknopje aan de onderkant van de notebook? 

Zoals eerder aangegeven, kan je in sommige gevallen de accu niet verwijderen. In plaats daarvan kan je het resetknopje gebruiken indien deze aanwezig is. 

Het is mij ook niet duidelijk of je de overige adviezen hebt opgevolgd.

Je kan ook het MSN-nummer van jouw notebook doorgeven. Aan de hand van het MSN-nummer kan ik voor de zekerheid kijken of jouw apparaat over een resetknopje beschikt. 

 

Je geeft verder aan, dat je de notebook in mei van dit jaar gekocht hebt. Ik ga dus ervan uit dat het apparaat nog onder garantie is. Je zou dus kunnen overwegen om de notebook aan te melden voor reparatie, mocht het resetten van het apparaat en het opvolgen van de overige adviezen, niet het gewenste resultaat oplevert.

 

Groetjes,

Paul

daddle
Superuser
Nachricht 5 von 7
1.729 Aufrufe
Nachricht 5 von 7
1.729 Aufrufe

@josianeclaesen 

 


@josianeclaesen  schrieb:

Hallo

In mei heb ik een medion notebook gekocht bij Aldi. Alles ging goed en ik was tevreden met de notebook.


In welk jaar?  😉

 

 Als je een Accu totaal laat leeglopen is  het een diep ontlading, en dann kan de laade electronic afschakelen.

Dan kommt niks meer binnen.

Hoewel eigentlijk moest de laadelektronica  vooraf vanzelf moeten uitschakelen, bevoor de Accu diep ontladen is. Maar msisschien heb je hem dus te lang rond laten liggen. Dan ontlaad die zich vanzelf verder.

Dus  dit is een klusje voor de service.

 

Groetjes, daddle

josianeclaesen
Beginner
Nachricht 6 von 7
1.722 Aufrufe
Nachricht 6 von 7
1.722 Aufrufe

Dit jaar, in 2023.

Dus hij zit nog in zijn garantie.

Josiane

 

Giraffe_200
Contributor
Nachricht 7 von 7
1.639 Aufrufe
Nachricht 7 von 7
1.639 Aufrufe

Hi @josianeclaesen , 

 

In dit geval kan je dan het beste contact opnemen met ons service center:

NL: 0900-2352534

BE: 02-2006198 

 

Groetjes Giraffe

6 ANTWORTEN 6