cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

BIOS wachtwoord invoeren lukt niet meer

1 REPLY 1
Rob123
Beginner
Message 1 of 2
1,619 Views
Message 1 of 2
1,619 Views

BIOS wachtwoord invoeren lukt niet meer

Ik heb een Medion akoya E6415 laptop, waarbij ik ineens het bios wachtwoord niet meer in kan voeren.

De shift toets werkt wel voor hoofdletters, maar niet meer voor leestekens zoals !@#<> etc., en dat zowel bij het laptop toetsenbord als een usb toestenbord.

Als ik een '@' intoets met Shift-2, zie ik geen sterretje verschijnen bij het wachtwoord, maar bij '2'  of b.v. Shift-H wel, dus de hardware lijkt goed.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen, of hoe het bios wachtwoord te verwijderen?

1 REPLY 1
Anu
Scientist
Message 2 of 2
1,601 Views
Message 2 of 2
1,601 Views

Hoi @Rob123

 

Bij mijn notebook kan ik volgens mij  geen speciale tekens gebruiken in een BIOS wachtwoord als ik het me goed herinner, maar ik neem aan dat dat eerder bij jou wel gewerkt heeft? Een BIOS wachtwoord verwijderen zonder dat je het wacbihtwoord kent (of als dit niet werkt), gaat heel lastig worden denk ik. ik kwam op internet wel programma's tegen die een wachtwoord kunnen resetten of verwijderen, maar ik weer niet hoe betrouwbaar die zijn (zelfs als het het wachtwoord inderdaad verwijderd zonder dat het je notebook brickt, weet je nog niet wat er verder allemaal is aangepast...), ik zou daar iedergeval zelf alleen als last resort voor kiezen.

 

Groetjes, 

Anu

1 REPLY 1