annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Alleen geen wifi op Medion laptop, alle andere apparaten hebben wel wifi

2 ANTWOORDEN 2
bart_bouwmans
Newcomer
Bericht 1 van 3
2.353 Weergaven
Bericht 1 van 3
2.353 Weergaven

Alleen geen wifi op Medion laptop, alle andere apparaten hebben wel wifi

Onlangs hebben we problemen gehad met ons netwerk (KPN), waarbij we geen internet en tv meer hadden.

Na veel gedoe en alles vervangen te hebben (door monteurs van KPN) werkt inmiddels alles weer naar behoren.

Modem, kabels, glasvezelkastje, alles is vervangen. Wij maken gebruik van een KPN box 12 en 2 superwifi punten.

 

Overal werkt de wifi weer, behalve op de Medion laptop van mijn vrouw.

Dit is een:

MEDION AKOYA E16401 (MD 62286) NL

MSN: 3003 1845

SNB BB EMD NS16TGR E16401 MD ti gr

 

De melding 'Kan geen verbinding maken met dit netwerk' verschijnt.

Als ik probleemoplosser van Windows uitvoer krijg ik nog de volgende gevonden problemen:

- Geen van de netwerken waarmee u eerder verbinding hebt gemaakt, bevinden zich binnen het bereik

- Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Ethernet.

 

Dit besproken met Medion zelf (via de mail, zeer trage reactie), die gaven nu aan om het IP-adres te vernieuwen via Uitvoeren. Dit geprobeerd zoals aangegeven door hen, maar dan krijg ik de meldingen:

No operation can be performed on LAN-verbinding*9 while it has its media disconnected. 

Deze zelfde melding geeft ie ook nog voor LAN-verbinding*10, Bluetooth-netwerkverbinding en WI-FI.

 

Zelf dacht ik misschien dat er een software driver voor een netwerkadapter opnieuw geinstalleerd moest worden (dit adviseerde KPN me ook), maar als ik in de map met drivers kijk, heb ik geen idee welke ik zou moeten herinstalleren dan.

 

Overigens goed om te weten dat de laptop buiten het huis met andere netwerken (zoals bijv. afgelopen week in een vakantiehuisje) wel gewoon meteen en goed verbinding maakt.

 

Hoe kan dit, waar ligt het probleem (laptop of toch nog bij KPN?) en wat er aan te doen.

Wie kan mij hierbij helpen? 


Bij voorbaat alvast veel dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bart Bouwmans

 

Tags (2)
2 ANTWOORDEN 2
Stofke
Beginner
Bericht 2 van 3
2.230 Weergaven
Bericht 2 van 3
2.230 Weergaven

Hallo,

 

Ik heb juist dezelfde laptop gekocht in Belgie en had ook een adapter gekocht in een winkel voor mijn vaste internetverbinding aan te sluiten op mijn laptop via telenet, tot nu ging ook wifi perfect in mijn huis op mijn laptop als ik zonder kabel in de 2de kamer wou zitten!

Maar heb  op reis mijn hotspot via usb kabel gebuikt op mijn laptop en nu kan ik wifi zelfs niet meer inschakelen op mijn laptop!

Telkens als ik op het pijltje wifi klik, springt het weg en kan ik het met geen stokken op on krijgen, al veel terug opgestart batterij opgeladen met kabel naar naar tips van gekeken op medion laptop maar die dateren allemaal van 2017 of ouder met window xp nog op, ik heb al windows 11! Ik ben niet zo een computerexpert dat ik het zelf kan oplossen, wij wil mij helpen dat ik niet met mijn medion laptop naar een zaak moet gaan, waar ik hem niet gekocht heb? 

Stofke
Beginner
Bericht 3 van 3
2.225 Weergaven
Bericht 3 van 3
2.225 Weergaven

Ondertussen is het dus wel gelukt via een link op het net, je gaat naar netwerk en in internet in u instellingen, dan ga je naar geavanceerd en dan netwerktoegang naar fabrieksherstellingen terugzetten/herstellen, zo is het mij gelukt, hopelijk lukt het bij jullie ook zo?

2 ANTWOORDEN 2