abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Akoya S4219 n3060 64 gb emc wifi werkt niet onder Ubuntu

GELÖST
5 ANTWORTEN 5
frank58
Apprentice
Nachricht 1 von 6
4.420 Aufrufe
Nachricht 1 von 6
4.420 Aufrufe

Akoya S4219 n3060 64 gb emc wifi werkt niet onder Ubuntu

Ik heb een Akoya S4219 aangeschaft.
Helaas werkt WIFI niet onder Ubuntu.
Ik heb van alles geprobeerd. Driver gecompileerd maar geen effect.
LSUSB geeft: 
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0003 Linux Foundation 3.0 root hub
Bus 001 Device 004: ID 5986:069e Acer, Inc
Bus 001 Device 003: ID 0bda:b720 Realtek Semiconductor Corp.
Bus 001 Device 002: ID 1ea7:0066
0bda:b720 is een Realtec RTL8723BU chip.
Wie heeft de oplossing. Of anders een tip voor een werkende USB wifi stick onder Ubuntu 16.04.

Alvast bedankt voor de reacties.

 

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
frank58
Apprentice
Nachricht 5 von 6
4.574 Aufrufe
Nachricht 5 von 6
4.574 Aufrufe

Inmiddels het probleem na veel googlen en proberen opgelost.

Het in elk geval heb je een ubuntu compatible usb wifi stick nodig om de benodigde drivers te installeren.
Volg deze procedeure:
Allereerst block de volgende drivers rtl8xxxu en peaq_wmi in /etc/modprobe.d/backlist.conf. Onderstaande regels aan het eind toevoegen.

 

#blacklist interne driver Akoya s4219
blacklist rtl8xxxu

 

#blacklist incompatibledriver  keyboard repeat  en powermanagement (hiermee los gelijk een heleboel problemen op).
blacklist peaq_wmi 

 

Hierna reboot!

 

Ten tweede compile en  installeer de juiste driver RTL8723BU van IWfinger (Github)
De complete uitleg hoe dit te doen kan je vinden op
https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/reserve-7#TOC-Realtek-RTL8723BU-chipset-0bda:b720...

 

 

 



 

 

 

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

5 ANTWORTEN 5
Anu
Scientist
Nachricht 2 von 6
4.407 Aufrufe
Nachricht 2 von 6
4.407 Aufrufe

Hoi @frank58

 

Ik heb helaas geen ervaring met Linux, dus ik kan je daar helaas niet mee helpen, maar ik neem aan dat de wifi module wel werkt in Windows? Dus dat je in iedergeval zeker weet dat de hardware werkt? 

Als de hardware verder werkt kun je het probleem misschien beter voorleggen aan een linux community, ik denk dat de kans dat ze je daar kunnen helpen veel groter is. 

 

Groetjes, 

Anu

frank58
Apprentice
Nachricht 3 von 6
4.405 Aufrufe
Nachricht 3 von 6
4.405 Aufrufe

Hallo Anu,
Ja hoor onder Windows werkt het. Maar ik ben geen Windows fan.
Veel te traag en teveel updates en niet betrouwbaar. 
Ik heb al veel informatie binnen via de Linux Community maar tot op heden geen succes, dus wie weet is er iemand hier die een oplossing heeft.
Op mijn andere Medion notebook geen probleem met Linux want die heeft een intel wifi chip.

Frank

Anu
Scientist
Nachricht 4 von 6
4.401 Aufrufe
Nachricht 4 von 6
4.401 Aufrufe

Hoi Frank, 

 

Ja ik had al even gegoogled en zag al dat de realtek Wifi kaartjes nogal problematisch kunnen zijn met Linux, nu hopen dat imenad anders hier wel meer ervaring heeft met Linux, succes in iedergeval!

 

Groetjes, 

Anu

frank58
Apprentice
Nachricht 5 von 6
4.575 Aufrufe
Nachricht 5 von 6
4.575 Aufrufe

Inmiddels het probleem na veel googlen en proberen opgelost.

Het in elk geval heb je een ubuntu compatible usb wifi stick nodig om de benodigde drivers te installeren.
Volg deze procedeure:
Allereerst block de volgende drivers rtl8xxxu en peaq_wmi in /etc/modprobe.d/backlist.conf. Onderstaande regels aan het eind toevoegen.

 

#blacklist interne driver Akoya s4219
blacklist rtl8xxxu

 

#blacklist incompatibledriver  keyboard repeat  en powermanagement (hiermee los gelijk een heleboel problemen op).
blacklist peaq_wmi 

 

Hierna reboot!

 

Ten tweede compile en  installeer de juiste driver RTL8723BU van IWfinger (Github)
De complete uitleg hoe dit te doen kan je vinden op
https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/reserve-7#TOC-Realtek-RTL8723BU-chipset-0bda:b720...

 

 

 



 

 

 

RS13
Master NL
Nachricht 6 von 6
4.317 Aufrufe
Nachricht 6 von 6
4.317 Aufrufe

Goedemorgen @frank58

 

Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing, mooi om te horen dat het gelukt is!

Ik heb je antwoord als oplossing gemarkeerd, zodat het ook voor andere gebruikers makkelijk terug te vinden is. 

 

Groeten, 

Paul

5 ANTWORTEN 5