annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Akoya E14302 (MD63600) Laptop - Webcam valt uit door AMD USB Host Controller

OPGELOST
4 ANTWOORDEN 4
Snoete
New Voice
Bericht 1 van 5
3.465 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.465 Weergaven

Akoya E14302 (MD63600) Laptop - Webcam valt uit door AMD USB Host Controller

Heb afgelopen zaterdag deze nieuwe laptop gekocht en tot nu toe bevalt die prima.

 

Er is alleen 1 probleem. Het is nu al een paar keer gebeurd dat de Webcam het niet meer doet. Dat wil zeggen die is niet meer zichtbaar in apparatenbeheer. Daarnaast staat er op dat moment een geel driehoekje bij de "Universal Serial Bus-Controllers" naast de "AMD USB 3.10 eXtensible Host Controller - 1.10 (Microsoft)".

Wanneer ik dit apparaat verwijder en apparatenbeheer naar nieuwe apparaten laat zoeken wordt ook de webcam weer zichtbaar. Hierdoor kan ik op dat moment de webcam weer normaal gebruiken.

 

Weet iemand hoe ik die driver voor de USB Host controller en daarmee de webcam definitief kan repareren ?

Ik graag voorkomen dat de laptop weer terug moet naar de fabrieksinstellingen of in het uiterste geval terug naar Medion / Aldi.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 5
3.409 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.409 Weergaven

@Snoete 

 

Vervelend dat je het probleem niet hebt kunnen oplossen met de camera. Dan toch een verstandige keuze deze weer terug te brengen.

 

Fijne dag nog,

REV

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Snoete
New Voice
Bericht 2 van 5
3.456 Weergaven
Bericht 2 van 5
3.456 Weergaven

Helaas heb ik de laptop terug moeten brengen. Ga er verder geen risico mee lopen.

Onder andere via Instellingen > Systeemherstel > Aan de slag,  alle instellingen verwijderd en alles opnieuw ingesteld.

Daarna nog steeds regelmatig na het starten van de laptop geen USB en geen Camera.

2020-05-01 15_18_35-Apparaatbeheer.png

 

Nog nagedacht over de optie Alles verwijderen voor een complete reset maar daar kreeg ik de melding dat er geen herstelmedia gevonden werd, terwijl ik een actuele Windows 10 Home 64 op een USB had ingeplugd.

 

Had uiteraard ook de Windows partitie kunnen verwijderen en Windows 10 compleet opnieuw installeren maar dat gaat mij te ver voor een nieuwe laptop die net nieuw uit de doos gehaald is.

Snoete
New Voice
Bericht 3 van 5
3.454 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.454 Weergaven

2020-05-01 15_18_35-Apparaatbeheer.png

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 5
3.410 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.410 Weergaven

@Snoete 

 

Vervelend dat je het probleem niet hebt kunnen oplossen met de camera. Dan toch een verstandige keuze deze weer terug te brengen.

 

Fijne dag nog,

REV

Ys
Beginner
Bericht 5 van 5
758 Weergaven
Bericht 5 van 5
758 Weergaven

Zelfde "AMD USB 3.10 eXtensible Host Controller - 1.10 (Microsoft)"-anomalie in "DevMgmt.msc" hier, nl. het "yellow exclamation mark" daarbij, met als hoogst ongewenste manifestatie van dit probleem de USB.C-poort achteraan op de betreffende Akoya P56000 tower (AMD Ryzen.5), dewelke niet blijkt te werken.

Waar vind ik zodoende mogelijk een aangepaste driver -- maar u zult natuurlijk zeggen dat ik dit toestel niet op Windows.11 had mogen brengen. (OK, later zal ik dan misschien eventueel terug Windows.10 testen hieromtrent.)

Ben ik werkelijk de enige nog met dit vraagstuk ?

>>> Enige tijd later :: Situatie uitgeklaard door AMD Adrenaline v23.7 te installeren ter update van v22.5 !

Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4