annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Accu Akoya S4216 laadt niet op en Bios Update hiervoor werkt niet

OPGELOST
37 ANTWOORDEN 37
Funny
Trainee
Bericht 1 van 38
26.626 Weergaven
Bericht 1 van 38
26.626 Weergaven

Accu Akoya S4216 laadt niet op en Bios Update hiervoor werkt niet

Hallo,

 

Ik heb deze laptop nu bijna 3 jaar, nooit gebruikt op de accu altijd met het netsnoer.

Nu wil ik de laptop een keer gebruiken op de accu, is de accu leeg.

Opladen van de accu gebeurt niet.  Na zoeken op internet een bios update gevonden die het probleem zou kunnen oplossen.

Echter de link werkt niet meer.

Via de medion servide desk alsnog de bios update ontvangen.

 

Als ik deze echter installeer als administrator verschijnt er in het schermpje run als administrator, wat ik dus al doe.

 

Wie weet hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

p.s; windows 10 staat nu op de computer, upgrade van windows 8

37 ANTWOORDEN 37
DJAaldert
Trainee
Bericht 11 van 38
6.794 Weergaven
Bericht 11 van 38
6.794 Weergaven

Ook hier hetzelfde probleem na dat ik windows 10 had installeert, nieuwe accu gekocht maar hetzelfde effect. Vroeg me af  of je echt terug moet naar de fabrieksinstellingen. Bios updates die er zijn zijn niet te downloaden of je moet er voor betalen en daarbij de vraag of het dan wel werkt. Beetje vreemde manier van service van Medion

Reinder
New Voice
Bericht 12 van 38
6.788 Weergaven
Bericht 12 van 38
6.788 Weergaven

Zeg maar gerust géén service van Medion.

Een nieuwe bios schrijven voor windows 10 lijkt me de beste oplossing. Onbegrijpelijk waarom ze dit nog niet gedaan hebben.

Voor mij geen Medion producten meer.

Anu
Scientist
Bericht 13 van 38
6.760 Weergaven
Bericht 13 van 38
6.760 Weergaven

Zeker niet betalen voor een BIOS update, deze zijn gratis beschikbaar via de servicesite van Medion, en als die daar niet staat zul je hem waarschijnlijk via de serviceafdeling wel kunnen krijgen zoals de aanmaker van dit topic. 

 

Een Windows 10 update voor dit systeem zal er niet zijn omdat het toestel niet gemaakt is met Windows 10, maar met Windows 8, zoals eerder in het topic ook te lezen is het updaten naar Windows 10 ook niet het probleem, de nieuwe BIOS zal ook onder Windows 10 gewoon werken, maar kan alleen niet geinstalleerd worden vanuit Windows 10. 

 

Groetjes, 

Anu

DJAaldert
Trainee
Bericht 14 van 38
6.751 Weergaven
Bericht 14 van 38
6.751 Weergaven

Dank voor de info, dus als ik het goed begrijp de biosupdate eerst aanvragen bij de servicedesk en dan vervolgens eerst windows 8 installeren. Nou lijkt mij dat laatste al een probleem te worden, betwijfel of ik het weer terug kan zetten. 😞

DJAaldert
Trainee
Bericht 15 van 38
6.745 Weergaven
Bericht 15 van 38
6.745 Weergaven

Wie weet de link voor de biosupdate te vinden? Heb die zelf wel gezien maar was niet te downloaden toen, Servicedesk vroeg me om die link, na uitleg van mijn probleem. Moet deze link dan naar hen toesturen, vreemd maar waar 😞

 

Anu
Scientist
Bericht 16 van 38
6.720 Weergaven
Bericht 16 van 38
6.720 Weergaven

Huh, dat snap ik niet :S het gaat er toch juist om dat de update niet online te vinden is, en dus dat er geen link beschikbaar is? Ik weet niet welke link ze dan precies willen hebben? 

Windows 8 terugzetten zou overigens geen probleem moeten zijn, je zou via F11 de fabrieksinstellingen kunnen terugzetten, en mocht dat niet meer gaan omdat de bestanden weg zijn, zou je nog met de product recovery disc die ze erbij leveren Windows 8 kunnen installeren. 

 

Groetjes, 

Anu

DJAaldert
Trainee
Bericht 17 van 38
6.696 Weergaven
Bericht 17 van 38
6.696 Weergaven

Hoi hoi,

Op hun eigen server staat die, alleen niet meer te downloaden. http://download.medion.com/downloads/treiber/bios420x_461x.exe

 

Misschien dat iemand deze wel kon downloaden en mij wil toesturen, zodat ik deze alsnog kan updaten voor de bios. Bij Medion krijg ik weinig medewerking. Bellen voor 1,59 euro per minuut wordt je ook niet vrolijk van bij Medion.

Droevig maar waar.

 

Gr A

 

 

Funny
Trainee
Bericht 18 van 38
6.683 Weergaven
Bericht 18 van 38
6.683 Weergaven

je hebt een pm

DJAaldert
Trainee
Bericht 19 van 38
6.670 Weergaven
Bericht 19 van 38
6.670 Weergaven

Thx, nu kan ik verder. Nu eerst uitdokteren om Windows 8.1 weer terug te krijgen. Maar nogmaals bedankt,
DJAaldert
Trainee
Bericht 20 van 38
6.591 Weergaven
Bericht 20 van 38
6.591 Weergaven

hoi hoi, stand van zaken. Inmiddels 2 weken verder, het was een strijd om windows 8.1 er weer op terug te krijgen. Maar nu, eindelijk aan toe gekomen om de bios te gaan updaten, maar nu krijg ik de melding: Huidige bios ondersteundze versie niet. zie foto. tevens een foto bij gedaan van mijn huidige biosversie. Wie kan mij verder helpen? Gr aIMG_20170820_134329.jpgIMG_20170820_141416.jpg

 


 

 

Mij e-mailen wanneer iemand antwoordt
Berichttags

Discussie in een pop-up bekijken

Antwoord op:



DJAaldert New Voice

37 ANTWOORDEN 37