annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Update Reboot/Restart TV problemen

RÉSOLU
12 RÉPONSES 12
Raichu
Moderator
Message 1 sur 13
7 696 Visites
Message 1 sur 13
7 696 Visites

Update Reboot/Restart TV problemen

Beste klant,

 

Heeft u de afgelopen dagen een reboot/restart probleem ondervonden met uw TV, dan zijn wij blij u te kunnen melden dat dit probleem verholpen is.

Op het moment dat u de TV weer met het internet verbindt dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan raden wij u aan de eerste installatie opnieuw te doorlopen.

 

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen.

 

Met vriendelijke groet,

Uw MEDION Service team

1 SOLUTION APPROUVÉE

Solutions acceptées
Girlnod
Moderator
Message 4 sur 13
6 495 Visites
Message 4 sur 13
6 495 Visites

Hallo @LucaVerhoeven,

 

Bedankt voor je bericht over het herstart probleem van de TV.

 

Wij hebben een oplossing voor het herstart probleem van de TV. Dit gaat via een handmatige update via een USB-stick. Deze stick moet minimaal 2GB zijn en geformatteerd naar FAT32. Het liefste ervoor zorgen dat de USB stick leeg is voordat deze in gebruik genomen wordt voor het herstellen van de TV.

 

1- Zorg er allereerst voor dat je dit bestand hebt; "upgrade_mb130.bin" – Zie de onderstaande link*

2- Kopieer dit bestand naar een USB-stick (naar de root, niet naar de submap).

3- Sluit de USB-stick aan op de tv

4- Als het Media Browser-menu is geopend, sluit het dan.

5- Druk op de MENU-knop en druk vervolgens achtereenvolgens 1-5-0-5 cijfers op de afstandsbediening.

6- Kies "Ja" wanneer u wordt gevraagd "Wilt u de software bijwerken?".

7- Het downloadscherm wordt weergegeven om de software bij te werken.

8- De update wordt tijdens het downloaden verwerkt.

9- Wanneer het downloaden is voltooid, wordt het systeem opnieuw opgestart.

10- Achtergrondverlichting wordt gesloten, led knippert snel. De huidige bron is de laatst gebruikte bron nadat de led normaal knippert. Dan zal het klaar zijn.

 

Download link: https://cdn.medion.com/downloads/software/FWUP_MB130_V5.35.4.0.exe

 

Groetjes, 

Girlnod

Voir la solution dans l'envoi d'origine

12 RÉPONSES 12
filleke
Beginner
Message 2 sur 13
6 607 Visites
Message 2 sur 13
6 607 Visites

Ik heb enige tijd deze herstart problemen met mijn TV X15530 of MD 31330 dewelke de laatste tijd zeer frequent worden.

Welke versie van software update verhelpt het probleem?

Ik heb op mijn toestel volgende versies :

Software update V.3.62.46.2Med

Applicatie versie V.3.44.0.0

 

LucaVerhoeven
New Voice
Message 3 sur 13
6 502 Visites
Message 3 sur 13
6 502 Visites

Dag Raichu,

 

Ik heb ondertussen het hele topic ingelezen. Ik wil je even op de hoogte brengen dat er opnieuw problemen lijken te zijn met een software-update. Sinds gisteren (19/01/2022) ervaar ik ook problemen met de TV eenmaal er een internetconnectie gevonden is. Na enkele seconden reboot mijn TV zich en herhaalt zich de cyclus. Omdat dit hetzelfde probleem is als in het topic heb ik het hier geplaatst. Ik heb in dit topic ook niet echt een oplossing gelezen buiten dan dat medion aan het werken was aan een update. Weet Medion van het probleem, zijn ze aan het werken aan een nieuwe update?

 

Mijn software gegevens:

- software-upgrade: V.5.28.7.4 MED

- Applicatie versie: V.4.11.50.3

 

Ik kan TV kijken zonder internet, maar hiervoor gebruik ik hem niet. 

 

Met vriendelijke groeten,

Luca

 

Girlnod
Moderator
Message 4 sur 13
6 496 Visites
Message 4 sur 13
6 496 Visites

Hallo @LucaVerhoeven,

 

Bedankt voor je bericht over het herstart probleem van de TV.

 

Wij hebben een oplossing voor het herstart probleem van de TV. Dit gaat via een handmatige update via een USB-stick. Deze stick moet minimaal 2GB zijn en geformatteerd naar FAT32. Het liefste ervoor zorgen dat de USB stick leeg is voordat deze in gebruik genomen wordt voor het herstellen van de TV.

 

1- Zorg er allereerst voor dat je dit bestand hebt; "upgrade_mb130.bin" – Zie de onderstaande link*

2- Kopieer dit bestand naar een USB-stick (naar de root, niet naar de submap).

3- Sluit de USB-stick aan op de tv

4- Als het Media Browser-menu is geopend, sluit het dan.

5- Druk op de MENU-knop en druk vervolgens achtereenvolgens 1-5-0-5 cijfers op de afstandsbediening.

6- Kies "Ja" wanneer u wordt gevraagd "Wilt u de software bijwerken?".

7- Het downloadscherm wordt weergegeven om de software bij te werken.

8- De update wordt tijdens het downloaden verwerkt.

9- Wanneer het downloaden is voltooid, wordt het systeem opnieuw opgestart.

10- Achtergrondverlichting wordt gesloten, led knippert snel. De huidige bron is de laatst gebruikte bron nadat de led normaal knippert. Dan zal het klaar zijn.

 

Download link: https://cdn.medion.com/downloads/software/FWUP_MB130_V5.35.4.0.exe

 

Groetjes, 

Girlnod

LucaVerhoeven
New Voice
Message 5 sur 13
6 487 Visites
Message 5 sur 13
6 487 Visites

Goeienavond Girlnod,

Alvast bedankt voor de snelle reply!

 

Ik probeer je stappen te overlopen:

Ik heb de USB geformatteerd naar FAT32, het bestand is het enige bestand op de USB meteen op de root geplaatst.

4) Het media browser opent, maar vertelt me dat de USB geen inhoudt heeft. Is dit OK?

5) Ik weet niet wat je bedoelt met de MENU-knop (is dit het huisje op mijn afstandsbediening?). Ik heb een Medion-RC1822-afstandsbediening (zie link). 

 

Even bijvraagje: ik zie niet echt het model van de TV op de TV zelf, is er een mogelijkheid om dit op het scherm te laten verschijnen?

 

Alvast bedankt,

Luca

Girlnod
Moderator
Message 6 sur 13
6 468 Visites
Message 6 sur 13
6 468 Visites

Hallo @LucaVerhoeven,

 

Bedankt voor je bericht. Het mediaportaal kan gesloten worden, deze herkent het bestand inderdaad niet en kan deze melding aangeven. Verder zou het goed moeten lopen. Inderdaad is de menu knop het huisje op de afstandsbediening. Hiermee kun je het menu navigeren.

 

Verder zou het model van de TV wel op de achterkant van de TV moeten staan. Helaas geeft de TV dit zelf niet aan op het scherm.

 

Groetjes,

Girlnod.

LucaVerhoeven
New Voice
Message 7 sur 13
6 466 Visites
Message 7 sur 13
6 466 Visites

Dag Girlnod.

 

Ik wil je bedanken voor de snelle respons en hulp. Ik ben heel tevreden van de Medion community service. Jullie verdienen hier echt credits voor.

De TV kan weer verbinden met het internet zonder dat hij zichzelf reboot. Het probleem is opgelost.

 

Dit topic mag gesloten worden.

 

Alvast bedankt,

 

Hamid18
Beginner
Message 8 sur 13
6 347 Visites
Message 8 sur 13
6 347 Visites

Hoi,

 

Mijn tv blijft ook elke keer opnieuw starten. Ik heb geprobeerd om te up te daten zoals beschreven. Maar het probleem is dat de tv mij niet genoeg tijd geeft. Hij komt tot het downloaden van de upgrade en rond 25% start de tv weer opnieuw op. Wat kan ik doen?

 

Met vriendelijke groeten,

Hamid

Ray82
Beginner
Message 9 sur 13
5 818 Visites
Message 9 sur 13
5 818 Visites

Beste,

Ik heb dit exact zo uitgevoerd zoals u heeft geschreven. Resultaat was dat de tv opnieuw ging opstarten echter er geen beeld meer komt en het blauwe ledlampje blijft knipperen. 

Heb allerlei oplossingen geprobeerd maar niets heeft geholpen. Harde reset, alles ontkoppelen, etc., helaas niets.

Contact gehad met het gratis nummer van Medion maar omdat de tv net iets ouder dan 2 jaren is doorverwezen naar de betaalde lijn. Die gebeld en nadat ik moest proberen alles nog een keer uit te voeren zonder beeld (dus op gevoel) na een half uur weer gebeld en te horen gekregen dat ik een nieuwe tv moest kopen. Dit terwijl de tv voor de update perfect werkte en ik enkel de nieuwste update erop wou.

Is er wellicht een mogelijkheid dat ik alsnog een versie erop kan zetten ? Bijvoorbeeld door op een manier de bios van de tv met de pc uit te lezen of dergelijke?

Eddy57
New Voice
Message 10 sur 13
3 467 Visites
Message 10 sur 13
3 467 Visites

Beste,,, nu op dit ogenblik  heb ik ook problemen met uitvallende Smart TV van 65 Inch,,al reeds ee reset naar fabriek instellingen gedaan ,,, GEEN oplossing ,, wat nu ?

12 RÉPONSES 12