abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Mappen niet toegankelijk op mijn Nas <Probleemomschrijving én oplossing>

0 ANTWORTEN 0
PhTackaert
Beginner
Nachricht 1 von 1
1.817 Aufrufe
Nachricht 1 von 1
1.817 Aufrufe

Mappen niet toegankelijk op mijn Nas <Probleemomschrijving én oplossing>

Het probleem was dat ik geen toegang kreeg op enkele mappen van mijn Nas na een herinstallatie van Windows7 op mijn PC.
 
Volgens mij zat het probleem in het feit dat ik voorheen Engelstalige mappen had (FamilyLibrary en MyLibrary) en na de herinstallatie Nederlandstalige mappen (GedeeldeBestanden en MijnBestanden), waarschijnlijk heb ik voorheen LifeCloud in't Engels geïnstalleerd en nadien in't Nederlands.
 



Op aanraden van Medion helpdesk heb ik het programma "LifeCloud" gewist van mijn laptop, daarna op mijn NAS 30 seconden de Reset toets ingedrukt (met een paperclip)en vervolgens mijn NAS aangesloten op het internet.
Dan heb ik "LifeCloud" opnieuw geïnstalleerd (dit maal in't Engels) en de installatie cyclus succesvol doorlopen.
 
Zowel "LifeCloud" als mijn NAS staan nu in't Engels en toch kreeg ik het zelfde resultaat, namelijk de mappen op mijn NAS staan in't Engels (FamilyLibrary en MyLibrary) en de door Lifecloud aangemaakte mappen op mijn netwerk staan in't Nederlands (GedeeldeBestanden en MijnBestanden). Ik vermoed dat LifeCloud oude gegevens gebruikt die nog in het Register staan.
 
Van het Medion Service Center heb ik niet veel hulp gekregen, ik had de indruk dat deze mensen bitter weinig van dit product af wisten.
 
Mits hulp van een FTP programma kreeg ik toch de volle beheer van mijn Nas.
Je kan dit Freeware programma gemakkelijk downloaden op https://filezilla-project.org/
Gewoon de benaming van uw Nas, ofwel het IP-adres als "Host" invullen, "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" en klaar is kees.
 

 

Omdat de benaming van deze mappen via de LifeCloud web-interface niet aanpasbaar is was ik genoodzaakt om dit te proberen via FTP ("FamilyLibrary" verandert in "GedeeldeBestanden" en "MyLibrary" verandert in "MijnBestanden").
 

 

Sindsdien zijn al mijn mappen en data terug toegankelijk op mijn netwerk (zoals voorheen).

 

Probleem opgelost!
 
0 ANTWORTEN 0
0 ANTWORTEN 0