annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION LIFE P89635 2 TB NAS server

3 ANTWOORDEN 3
stibert
Beginner
Bericht 1 van 4
3.447 Weergaven
Bericht 1 van 4
3.447 Weergaven

MEDION LIFE P89635 2 TB NAS server

Goeiemorgen,

 

Ik heb een Medion NAS in mijn netwerk die perfect werkt.

Ik had een 2de NAS server aangeschaft om als pure backup van data.

Elk jaar hang ik de 2de NAS eens aan mijn netwerk om mijn data te backup-en (ik schakel de andere op dat moment uit).

 

 

Echter kan ik die NAS nergens zien om naar te connecteren in mijn lijst van te connecteren devices wanneer ik de Medion NAS tool opstart... de lijst blijft leeg (1ste NAS is uitgeschakeld).

Als ik toch de 1ste NAS inschakel dan zie ik hem wel in de lijst om te connecteren, dus aan de software zal het niet liggen.

 

Netwerkkabel en stroomadapter heb ik reeds geswitched tussen de 2 NAS servers, maar geen verschil...

Het blauwe ledje blijft knipperen (NAS lijkt dus op te starten), maar intussen duurt dit al meer dan een dag.

Ik heb dan maar besloten om een volledige reset te doen (pinnetje indrukken en daarna 10 of 20 seconden indrukken tot je 3x de piep hoort).

 

Zelfs daarna is er nog geen verbetering. (blauwe led blijft knipperen)

NAS lijkt onzichtbaar voor de medion software op mijn pc.

 

Ik had de support van Medion geraadpleegd, maar daar sturen ze me door naar een betaalnummer, zonder de garantie dat er een oplossing zal/kan komen hiervoor...

 

 

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik dat kan fixen?

 

Alvast bedankt !

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
3.203 Weergaven
Bericht 2 van 4
3.203 Weergaven

Hoi @stibert

 

Gaat het om 2 exact dezelfde NAS-sen? Ik geloof dat Medion verschillende varianten heeft, ook met verschillende softwareversies. Mochten ze beiden van hetzelfde model zijn, verwacht ik toch dat er iets stuk zal zijn, aangezien alle andere hardware al uitgewisseld is en werkt met de andere NAS, en als de hard reset goed is uitgevoerd zouden ook de instellingen niet het probleem moeten kunnen zijn :(.

 

Groetjes, 

Anu

stibert
Beginner
Bericht 3 van 4
3.200 Weergaven
Bericht 3 van 4
3.200 Weergaven

Hallo,

 

Ik heb 1 NAS server van 2TB en 1 NAS server van 3TB, dat is het enige verschil.

Qua software zijn ze volledig identiek, qua uitzicht zie je er ook niks anders aan.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
3.189 Weergaven
Bericht 4 van 4
3.189 Weergaven

Hoi @stibert

 

Dan ben ik toch bang dat de NAS inderdaad stuk is, maar wat er precies mis is en of het uberhaupt de moeite is om het te laten herstellen durf ik zo niet te zeggen :(.

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3