annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Kaartupdate lukt niet meer

RÉSOLU
15 RÉPONSES 15
ERIKDS
Contributor
Message 1 sur 16
11 773 Visites
Message 1 sur 16
11 773 Visites

Kaartupdate lukt niet meer

Hallo, na een hoop miserie, uiteindelijk nieuwe software enz.. geïnstalleerd werkte mijn GPS S3867 *redelijk* maar nu heb ik deze week een update voor de kaart van Duitsland gekregen (2016.02.01) en ik krijg telkens een foutmelding als ik ze probeer te downloaden, voorheen (1 maand geleden) lukte dit nog wel om updates uit te voeren, met vriendelijke groeten, Erik.

2 SOLUTIONS APPROUVÉES

Solutions acceptées
RS13
Master NL
Message 11 sur 16
13 749 Visites
Message 11 sur 16
13 749 Visites

Goedemiddag @ERIKDS

 

Een update van mijn kant: de beheerders geven aan dat ze bezig zijn het probleem te achterhalen en op te lossen, vooralsnog is dit nog niet gelukt. Wel geven ze aan dat je  via de store de versie  2016.02.00 kunt downloaden en installeren zoals @Iks-Jott  al aanraadde. 

Je kunt dit doen door in de store de softwarefilter op "Outdoor 3.0" te zetten, daarna klik je op "Wegenkaarten", en dan onder "OpenStreetMAp kaarten" op "individuele landen". Zoek hier Duitsland op, en "koop" deze kaart, aangezien het om gratis kaarten gaat kost dit verder niets. 

Zodra je de kaart "gekocht" hebt, kun je deze downloaden door te gaan naar "Mijn account", en daar naar onder te scrollen naar je "Koophistorie". 

 

Groeten, 

Paul

 

Voir la solution dans l'envoi d'origine

Iks-Jott
Superuser
Message 14 sur 16
13 659 Visites
Message 14 sur 16
13 659 Visites

@RS13   @ERIKDS  @Anu

 

UPDATE

 

Ik heb zonet om andere redenen weer eens mijn pocket navi met mijn pc verbonden en de Gopal Assistant gestart. Ik kreeg meteen een update voor OSM Duitsland versie 2016.02.0.1 aangeboden. Dat was eind augustus niet het geval zoals jullie weten.

Downloaden, installeren, sychroniseren verliep zonder enkel probleem.

 

navi.jpg

@ERIKDS  Veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!

Voir la solution dans l'envoi d'origine

15 RÉPONSES 15
Anu
Scientist
Message 2 sur 16
8 697 Visites
Message 2 sur 16
8 697 Visites

Hoi @ERIKDS

 

Wat voor foutmelding krijg je dan precies? En waar heb je die update precies gekregen? Zover ik weet zijn kaartupdates bij Medion niet gratis?

 

Groetjes, 

Anu

Iks-Jott
Superuser
Message 3 sur 16
8 691 Visites
Message 3 sur 16
8 691 Visites

@Anu

 

De S 3867 is een Outdoor-pocket-navigatiesysteem.
Daarvoor krijg je via de GoPal Assistant ook gratis open-street-map (OSM) kaarten. Ik denk, dat @ERIKDS die bedoeld.
Toevallig heb ik gisteren nog met mijn S 3877 gespeeld en 47 kaarten (2016.02.01) zonder problemen vanuit Duitsland kunnen downloaden.

 

Maar wachten wij af wat voor een foutmelding hij krijgt.

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
ERIKDS
Contributor
Message 4 sur 16
8 685 Visites
Message 4 sur 16
8 685 Visites

Hallo iedereen, Allereerst bedankt voor de snelle respons, ik gebruik inderdaad OSM kaarten en wanneer ik de Medion GoPal assistant opstart krijg ik soms de melding dat er een update(s) beschikbaar is, deze maal is het een update voor de (enkel) de kaart van Duitsland naar versie 2016.02.01 maar dat lukt dus niet meer, ik krijg steeds de melding *download mislukt* Ik heb de meest recente versie van Duitsland al eens verwijderte en vervangen door de versie die ik op mijn installatie CD heb staan maar ook dit werkt niet. Ik heb in bijlage enkele foto's van de foutmeldingen enz... bijgevoegd. Mv.g. Erik

Melding van UpdateMelding van UpdateMijn BibliotheekMijn BibliotheekFoutmeldingFoutmeldingFoutmeldingFoutmelding

Iks-Jott
Superuser
Message 5 sur 16
8 668 Visites
Message 5 sur 16
8 668 Visites

@ERIKDS

 

Ik heb echt geen idee wat er bij jou mislukt.

Ik moet mij ook korrigeren ik heb gisteren Europa 2016.02.0.0 geinstalleerd en niet de 2016.02.01.

En ik heb zonet om het te proberen alleen Duitsland in de store "gekocht" en ik kreeg weer 2016.02.0.0. Daar is geen 02.01.

 

osm2.jpg

Heb jij al geprobeerd die kaart via de store te "kopen"?

Als ik de screenshots van jou bekijk, lijkt het me alsof die update door de assistant automatisch aangeboden wordt.

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
ERIKDS
Contributor
Message 6 sur 16
8 660 Visites
Message 6 sur 16
8 660 Visites

Hallo, Ja inderdaad ik krijg die OSM updates gratis aangeboden via Medion GoPal Assistant, Ik had Duitsland 2016.02.00 er op staan maar omdat de aangeboden update naar 2016.02.01 niet niet lukte heb ik die er afgehaald en vervangen door een oudere die ik op mijn installatie CD heb staan, bij mijn volledig nieuwe softwate installatie enkele weken geleden heb ik alle landen (in versie 2013.2.0.0) die voor mij interessant via deze CD er op gezet en daar kreeg ik na enkele dagen een update naar 2016.02.00 voor aangeboden en die kon ik dan zonder problemen downloaden en synchroniseren. Ik ben wel niet van plan om er betalende kaarten op te zetten want dan verkies ik om over te stappen naar een meer betrouwbaar en beter toestel zoals Garmin.M.v.g. Erik

Iks-Jott
Superuser
Message 7 sur 16
8 653 Visites
Message 7 sur 16
8 653 Visites

@ERIKDS

 

Misschien kan maandag een van de Medion medewerkers @RS13 of @Luke ophelderen wat er met de versie 2016.02.0.1 aan de hand is.

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
ERIKDS
Contributor
Message 8 sur 16
8 648 Visites
Message 8 sur 16
8 648 Visites

Ik hoop dat er een oplossing voor is, in elk geval bedankt voor de moeite!!!!

RS13
Master NL
Message 9 sur 16
8 611 Visites
Message 9 sur 16
8 611 Visites

Goedemiddag @ERIKDS@Iks-Jott

 

Ik heb dit nagevraagd bij de technische mensen, zodra ik hier feedback op krijg, meld ik me hier weer. 

 

Groeten, 

Paul

ERIKDS
Contributor
Message 10 sur 16
8 603 Visites
Message 10 sur 16
8 603 Visites

Oké, alvast bedankt!

Grtz, Erik

15 RÉPONSES 15