abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Support van ALDI Talk voor NFC simkaart

3 ANTWORTEN 3
jacveld
Beginner
Nachricht 1 von 4
3.945 Aufrufe
Nachricht 1 von 4
3.945 Aufrufe

Support van ALDI Talk voor NFC simkaart

Sinds kort heb ik een smartphone, die ook NFC ondersteunt  dus .........de nieuwe ING Betalen app geprobeerd.

Helaas geen resultaat, dus ING gebeld maar die kon niets voor mij doen.

Gewacht op updates van de app maar steeds lukte het niet om de app op te starten.

 

Toch maar weer ge-googled en toen vond ik iets over een KPN simkaart met support voor NFC !!??

Daardoor werd het mij duidelijk, dat het probleem niet gevonden moest worden in de telefoon maar blijkbaar in de prepaid simkaart van ALDI Talk, die geen NFC ondersteunt.

Bij nabellen naar support kreeg ik te horen dat MEDION/ALDI Talk inderdaad geen NFC support voor de simkaart levert en ook nog niet bekend is wanneer wel !!!

 

Ik hoop, dat dit binnenkort toch wel mogelijk wordt.

 

3 ANTWORTEN 3
RS13
Master NL
Nachricht 2 von 4
3.942 Aufrufe
Nachricht 2 von 4
3.942 Aufrufe

Goedemiddag @jacveld

 

Even ter informatie, Alditalk / Medionmobile is een dienst die loopt via het netwerk van KPN, ook de ondersteuning hierop wordt niet door Medion, maar door KPN geleverd. Aangezien KPN zelf al simkaarten met NFC levert, zou ik denken dat ze uiteindelijk ook voor Alditalk beschikbaar zullen komen, maar specifieke informatie hebben wij daar niet voor beschikbaar.

KPN heeft een samenwerking met de Rabobank waarbij NFC informatie opgeslagen wordt in de Simkaart, waardoor Rabobank klanten met een KPN simkaart snel kunnen betalen. 

 

Heb ook ff op de site van ING gekeken hoe het bij hun precies zit, maar ik kan daar nergens uithalen dat een Simkaart met NFC verplicht zou zijn? Een Smartphone met NFC module zou voldoende moeten zijn.

 

Groeten, Paul

 

jacveld
Beginner
Nachricht 3 von 4
3.939 Aufrufe
Nachricht 3 von 4
3.939 Aufrufe

Paul,

 

Je zult het geloven of niet maar na ontvangst van je bericht heb ik nogmaals de ING Betalen app opgestart en tot mijn grote verbazing werkt de app nu prima !!!!

 

Ik weet niet of jij dit "geregeld" hebt maar ik ben zeer tevreden.

 

Bedakt voor je uitgebreide toelichting.

 

Gr. Jacques

RS13
Master NL
Nachricht 4 von 4
3.928 Aufrufe
Nachricht 4 von 4
3.928 Aufrufe

Hoi @jacveld

 

Graag gedaan, heel mooi dat het probleem is opgelost, Ik had graag willen zeggen dat ik er de hand in heb gehad, maar dergelijke invloeden heb ik helaas niet :).

 

Groeten, 

Paul

 

3 ANTWORTEN 3