annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion minivaatwasser MD 37446 geeft foutmelding E1

1 ANTWOORD 1
Annemieke
Beginner
Bericht 1 van 2
2.041 Weergaven
Bericht 1 van 2
2.041 Weergaven

Medion minivaatwasser MD 37446 geeft foutmelding E1

Goedemiddag,

 

Sinds kort heb ik een Medion minivaatwasser MD 37446. De eerste keren werkte deze prima, ik vul hem zelf met water totdat hij piept omdat ik geen aansluiting heb. In mijn wasbak hangt de afvoerslang. Tot dusver geen problemen. Na een keer of drie gebruiken (tweedehands gekocht, daar volgens eigenaar slechts acht keer gebruikt) gaf hij een foutmelding E1. Dit gebeurde nadat er een pan in de wasbak stond waardoor er tijdens het afvoeren van het water een laag water in de wasbak was komen te staan en de afvoerslang onder water stond.

 

In de handleiding staat bij deze foutmelding:

- Watertoevoer controleren --> Aangezien ik de vaatwasser handmatig vul lijkt me hier het probleem niet te zitten

- Toevoerventiel controleren --> De vaatwasser is niet aangesloten, dus dit zou ook geen probleem moeten vormen

- Afvoerventiel controleren --> Ik dacht dat hier het probleem zat omdat de afvoerslang in een laag water stond

- Uitval van doorstromingsmeter, aftapventiel of pomp, neem contact op met de serviceafdeling

 

Vervolgens heb ik de vaatwasser opnieuw aan gezet nadat ik het water uit de wasbak had laten lopen. Helaas gaf hij weer de melding E1. Dit doet hij bij alle programma's. Hij begint, gaat wassen, er loopt ook water weg in de wasbak, maar tegen het einde van het programma aan (zowel programma 1, 2 als 3) geeft hij foutmelding E1. 

 

Ik heb alles wat eruit kon al los gehad en schoon gemaakt, maar ook dit helpt niet. Daarnaast heb ik contact opgenomen met de servicedesk, maar daar kreeg ik de mededeling dat ik momenteel niet te woord kon worden gestaan (ik word als het goed is teruggebeld). 

 

Ik vermoed nu dat er uitval van de doorstromingsmeter, aftapventiel of pomp is. Heeft iemand toevallig nog een geniaal idee om hem weer werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes, Annemieke

1 ANTWOORD 1
Outy
Moderator
Bericht 2 van 2
2.035 Weergaven
Bericht 2 van 2
2.035 Weergaven

Hey @Annemieke 

 

Je kan kijken of je ergens vuiligheid ziet zitten bij de ventielen.

Eventueel eens leeg laten draaien met reinigingszout.

Daarna houd het bij dit soort problemen wel een beetje op met wat je er zelf mee kan doen.

 

Groetjes,

Outy

1 ANTWOORD 1