annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Inductiekookplaat

21 ANTWOORDEN 21
RobReijke
Trainee
Bericht 1 van 22
7.420 Weergaven
Bericht 1 van 22
7.420 Weergaven

Inductiekookplaat

Ik heb de inductiekookplaat 15324 gekocht. Echter als ik de temperatuur instel op 60 graden dan gaat het apparaat toch verwarmen tot het kookpunt of hoger.

Dit gebeurd zowel op de linker als rechter kant. Ik heb de instructie's goed gelezen en stel de temperatuur volgens deze instructie's goed in.

Wie o wie heeft een oplossing voor dit probleem?

b.v.d. met vriendelijke groet,

Rob

 

21 ANTWOORDEN 21
daddle
Superuser
Bericht 11 van 22
3.701 Weergaven
Bericht 11 van 22
3.701 Weergaven


@RobReijke  schreef:

 Met de min  max toetsen ook al staat dat in de gebruiksaanwijzing kan ik geen temperatuur regelen maar alleen de wattage.


@RobReijke 

Dit is verkeerd. In de gebruiksanwijzing staat ook, dat je de toets met het streepje of pijl twee keer moet persen, pas dan kun je de temperatuur inzetten. Daarnaa met plus and minus toetsen temperatuur kiezen, en daarna met Maximum-toets voor de bovenste en met Minimum toets voor de ondere temperatuur inzetten,

 

En dat de temperatuur op 60° C staat kan ook zijn dat het de minimum Temperatuur laat zien:

Lijkt mij ook logisch als je bij het instellen van een temperatuur-berijk niet afsluitend of de Maximum of de Minimum toets gedrukt hebt. Dan word de instelling het eerst op  Minimum gezet.

 

En maar een keer persen van deze toets laat je de wattage instellen, waarvan jij geproken hebt. Twee keer de temperatuur.

 

Dus all je antwoorden en beschrijvingen van jou zeggen mij, dat jij niet de juiste volgorde van de inzettingsroutine gebruikt.

 

daddle

RobReijke
Trainee
Bericht 12 van 22
3.675 Weergaven
Bericht 12 van 22
3.675 Weergaven

Zodra ik na het instellen van de temperatuur op 60 graden de min of max toets aanraak dan wordt het vermogen naar min 200 watt en max 2000 gezet. Er wordt dus geen temperatuur bevestigd op minimaal of maximaal dat werkt dus niet. Als ik de temperatuur op 60 graden zet d.m.v. de - toets en ga koken met 60 graden op de display dan wordt de opwarming warmer dan 60 graden en gaat het gewoon koken. Dus jou methode werkt niet. Ik heb het ernstige vermoeden dat het apparaat defect is en niet werkt zoals het zou moeten..

daddle
Superuser
Bericht 13 van 22
3.676 Weergaven
Bericht 13 van 22
3.676 Weergaven

@RobReijke 

 

Ok, mag wel. Maar ik vermoed dat je de toets´met het pijl of balk symbol  erin niet twee keer gedrukt hebt, bevoor je de temperatuur met de (-) of (+) toets gaat instellen. Als de gebruiksaanwijzing duidelijk zegt, moe daarna nog de Max. of Min toets gedrukt worden,

om de instelling voor Minimum of Maximum temp vast te zetten en in het geheugen op te neemen.

En probeer toch eens met laat zeggen 70 °C voor Min en  80°C voor maximum, dat de twee temperatuuren verschillen zijn. 

Fishtown
Superuser
Bericht 14 van 22
3.663 Weergaven
Bericht 14 van 22
3.663 Weergaven

Moin @RobReijke , @daddle 

Ik denk dat de handleiding niet overeenkomt met de inductieplaat, dit past beter:

http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_md16343_de_fr_nl.pdf

Ik heb dit zelf van een andere fabrikant en past ook:

http://hup-petermann.de/files/2015_04_13_BA_IK4014.15_nord_print.pdf

Moin @Snorlax Kunt u dat controleren?

Tschüss Fishtown
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
RobReijke
Trainee
Bericht 15 van 22
3.659 Weergaven
Bericht 15 van 22
3.659 Weergaven

NATUURLIJK heb ik de pijl balk symbool WEL 2 keer ingedrukt voor ik de temperatuur met - of + ga instellen.

Wat er gebeurd als ik daarna de min of max toets gebruik heb ik al verschillende keren tegen je gezegd. WERKT DUS NIET!

70 graden kan ik niet instellen het apparaat werkt in stappen van 20

 

Kortom apparaat doet niet wat de instructie/gebruiksaanwijzing  zegt.

 

daddle
Superuser
Bericht 16 van 22
3.653 Weergaven
Bericht 16 van 22
3.653 Weergaven

@RobReijke 

Was de LED onder de thermometer piktogramm  verligt, als je de Temperatuur gekozen hebt? En als de tempeatuurinzetting alleen 20 °C mogelijk maakt, dann neem dus 60 en 80°C, of  80 en 100! Wees toch een beetje flexible, en probeer verschillende volgordes, en altijd checken of de toebehorige piktogram verligt is bevoor je de temperatuurinstellingen maakt.

 

Het gaat daarom twee verschillende temperatuuren te nemen, dus een spreiding tussen Minimum and Maximum te hebben.

 

@Fishtown 

De gebruiksaanleiding voor de single plaat  zegt hetzelfde, eerst de toets met de pijl of balk erin (keuze-toets) zo vaak te drukken, tot het temperatuur piktogram verlicht is, respektieve de toebehorige LED. Na het instellen van de temperatuur, eerste keer voor Minimumn, de Min. toets te drukken; dann weer kijken of instellen dat het temperatuur piktogram, en de LED daarvoor verlicht is, dan de maximale temperatuur kiezen en daarna de Max. toets drucken. 

 

Dus precies hetzelfte volgorde als in de andere aanleiding. En niet anders.

 

In de Quigg aanleiding is het anders; daar zeggen ze naar de wattage instellingen nogeens twee keer de keuze-toets (balk-pijl toets) drukken, daarna keuze van de temperatuur, en dat is het. Daarna werkt die tot de ingestelde Temperatur; en ze hebben geen range van Min naar Max.

Daar is de Max toets in het begin van gebruik te drukken, voor maximale Power, en Min toets om gebruik te starten met minimale kracht. Dus niet hetzelfde!

 

Dus die links helpen niet. De een aanleiding ist die zelfde, die andere past helemaal niet. Of toch, maar dat tou @RobReijke  moeten testen.

 

by, daddle

Fishtown
Superuser
Bericht 17 van 22
3.621 Weergaven
Bericht 17 van 22
3.621 Weergaven

Moin @RobReijke 

Je kunt eenvoudig controleren of je inductieplaat in het interval schakelt als je een kompas met naald hebt. Plaats deze naast de met water gevulde pot in een van de vier hoeken en als het apparaat opwarmt (ingesteld op 60 graden),

beweegt de naald. Als het apparaat uitschakelt, gaat de naald weer naar het noorden.

Tschüss Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
RobReijke
Trainee
Bericht 18 van 22
3.613 Weergaven
Bericht 18 van 22
3.613 Weergaven

Dank voor jullie reacties,

 

Na overleg met Medion wordt het apparaat teruggenomen en gerepareerd de temperatuur sensor is defect.

 

Met vriendelijke groet,

Rob

RobReijke
Trainee
Bericht 19 van 22
3.553 Weergaven
Bericht 19 van 22
3.553 Weergaven

Ter info

Inmiddels is de kookplaat door medion gerepareerd en functioneerd naar behoren.

Temperatuur instellen en klaar. 

Ik deed dus alles goed echter het apparaat was defect.

Groet,

Rob

 

 

daddle
Superuser
Bericht 20 van 22
3.548 Weergaven
Bericht 20 van 22
3.548 Weergaven

@RobReijke 

 

Nou, dit is prima.

 

groetjes, daddle

21 ANTWOORDEN 21