annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Inductiekookplaat

21 ANTWOORDEN 21
RobReijke
Trainee
Bericht 1 van 22
7.222 Weergaven
Bericht 1 van 22
7.222 Weergaven

Inductiekookplaat

Ik heb de inductiekookplaat 15324 gekocht. Echter als ik de temperatuur instel op 60 graden dan gaat het apparaat toch verwarmen tot het kookpunt of hoger.

Dit gebeurd zowel op de linker als rechter kant. Ik heb de instructie's goed gelezen en stel de temperatuur volgens deze instructie's goed in.

Wie o wie heeft een oplossing voor dit probleem?

b.v.d. met vriendelijke groet,

Rob

 

21 ANTWOORDEN 21
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 22
3.561 Weergaven
Bericht 2 van 22
3.561 Weergaven

Moin @RobReijke en welkom

Als het altijd kookt, is het apparaat defect. maar normaal gesproken pulseert de inductieplaat, dat wil zeggen dat hij in- en uitschakelt in het interval. Dit is vooral merkbaar bij het lage temperatuurniveau en wanneer er weinig vloeistof in de pot zit.

Tschüss Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 3 van 22
3.552 Weergaven
Bericht 3 van 22
3.552 Weergaven

@RobReijke 

 

Ik denk dat je misschien na het inzetten van de temperatuur niet de Max. toets gedrukt hebt!

 

Maar je kunt toch de weergave van de aktueele temperatuur aflezen door met toets 3 omschakelen

van Watt / Tijd naar Temp °C ?  Hoeveel °C laat die zien? Die zou dan ook naar boven moeten gaan? 

En als je bij 60°C ingesteld  nog een keer (-) drukt dan schakel je de regelaar voor de Temp  af:

In de Service-manual staat:

"Wanneer u bij de laagste vermogens- of temperatuurstand op de toets (-)
drukt, wordt de inductieplaat uitgeschakeld."

 

Als jij alles goed gedaan heeft en het toch niet werkt, dan kan natuurlijk ook de de temperatuur-sensor defect zijn.

 

by-by daddle

 

RobReijke
Trainee
Bericht 4 van 22
3.543 Weergaven
Bericht 4 van 22
3.543 Weergaven

Dank voor uw reactie. Ik denk inderdaad dat de sensor kapot is. Ik doe alles goed echter hij kookt altijd.

Met vriendelijke groet,

Rob

RobReijke
Trainee
Bericht 5 van 22
3.542 Weergaven
Bericht 5 van 22
3.542 Weergaven

Dank voor uw reactie ik doe alles goed volgende gebruiksaanwijzing. Ik denk dat het apparaat defect is hij gaat altijd door naar het kookpunt.

Met vriendelijke groet,

Rob

daddle
Superuser
Bericht 6 van 22
3.535 Weergaven
Bericht 6 van 22
3.535 Weergaven

@RobReijke 

 

OK, maar je hebt mij vraag naar de displayed temperatuur niet beantwoord. En ik zou ook eens ingesteld 60 voor minimum en met 70 als maximum; of tweede variatie 60 als minimum en ook als maximum instellen

 

daddle

RobReijke
Trainee
Bericht 7 van 22
3.531 Weergaven
Bericht 7 van 22
3.531 Weergaven

 @daddle 

Ik kan met de plus en min de temperatuur regelen. Ik zet deze door middel van deze toetsen op 60C . Met de min  max toetsen ook al staat dat in de gebruiksaanwijzing kan ik geen temperatuur regelen maar alleen de wattage. Links kan dat tot 2000 watt en rechts kan dat tot 1500 watt.

Met vriendelijke groet,

Rob

daddle
Superuser
Bericht 8 van 22
3.524 Weergaven
Bericht 8 van 22
3.524 Weergaven

@RobReijke 

 

Je moet eerst de toets (met het streepje of pijl ?) erin twee keer drukken [niet de (-) toets], dann moet de LED met het thermometer Icon verlicht sein.

 

Gebruiksaanleiding Pagina 52/53 in de DE / FR /NL   Aanleidung:

 

"Druk tweemaal op de toets met  streepje, of pijl erin (ik weet niet hoe ik die toet anders kan beschrijven), om de kookstand naar temperatuur in te stellen.
Voor de temperatuur brandt boven het pictogram de bijbehorende led.
Voor beide inductieplaten kan een temperatuur van 60 tot 240 °C worden ingesteld.
- Druk op de toets (-) om de temperatuur te verlagen resp. (+) op de toets om de
temperatuur te verhogen.  Daarna:
Druk op de toets MIN of MAX om de minimum- resp. maximumtemperatuur in te
stellen.

 

De laatste rij had je dus niet gelezen.  

Pas daardoor word de minimum - of maximaal temperatuur in het geheugen van de kookplaatstuurprogramma gezet. Wat ik al in mijn eerste post schreef:

 

 @daddle schreef al in Post 3:

Ik denk dat je misschien na het inzetten van de temperatuur niet de Max. toets gedrukt hebt!


Dus lees de aanleiding zorgvuldig.

En je hebt ook nog niet geantwoord wat het display aan temperatuur graden aangeeft als je kookt.

 

by, daddle

 

RobReijke
Trainee
Bericht 9 van 22
3.507 Weergaven
Bericht 9 van 22
3.507 Weergaven

Als ik kook geeft het de 60c aan die ik heb ingesteld.

Met vriendelijke groet,

Rob

 

RobReijke
Trainee
Bericht 10 van 22
3.505 Weergaven
Bericht 10 van 22
3.505 Weergaven

Ik ga morgen weer een poging doen ik moet nu zo werken.

Met vriendelijke groet,

Rob

21 ANTWOORDEN 21