abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Micromaxx wijnkoeler vlug volledig total loss

GELÖST
4 ANTWORTEN 4
Reed
New Voice
Nachricht 1 von 5
4.540 Aufrufe
Nachricht 1 von 5
4.540 Aufrufe

Micromaxx wijnkoeler vlug volledig total loss

Ik kocht twee micromaxx wijnkoelers in juli 2016.

De eerste ging stuk na 2 jaar en een paar maand. Ik stuurde hem naar Medion alwaar hij onherstelbaar werd verklaard. De tweede ging stuk een half jaar later. Voor de eerste kreeg ik een terugbetaling van 55 a 60% van de aankoopprijs. 

Voor de tweede heb ik nu pas een klacht gestuurd naar Medion.

Blijkbaar werd dit toestel uit de handel genomen wegens het slecht ontwerp want op bol.com is hij niet meer leverbaar.

In ieder geval zou ik niemand aanraden dit product te kopen.

Mooi design met veel toeters en bellen maar slecht ontworpen, snel defect en zeer lawaaierig!!

Heeft nog iemand slechte ervaringen met de micromaxx en hoe regaeerde Medion daar opmicromax.jpg?

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
Reed
New Voice
Nachricht 5 von 5
4.472 Aufrufe
Nachricht 5 von 5
4.472 Aufrufe

Beste Anu,

Ik heb me rechtstreeks naar Medion Germany gericht via een doodgewone brief, gericht naar de TD van Medion.

Benieuwd wat daar van terecht komt.

Ik heb de reviews over Medion er op nageslagen.

Ik ben verrast over de vele negatieve beoordelingen betreffende de dienst na verkoop.

Wat Uw opmerking betreft, waarvoor dient een gebruikersforum anders dan om info uit wisselen, goed of slecht!

En ook om eventule oplossingen te helpen aandragen nietwaar?

 

Sans rancune

Reed

 

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

4 ANTWORTEN 4
Anu
Scientist
Nachricht 2 von 5
4.530 Aufrufe
Nachricht 2 von 5
4.530 Aufrufe

Hoi @Reed , 

 

Ik heb zelf geen ervaring met wijnkoelers, maar wil toch even reageren. 

Waar haal je vandaan dat ze uit de handel genomen zijn omdat het een slecht ontwerp zou zijn? Ik vind hier nergens iets van terug?

Medion koopt naar mijn idee een product in een bepaalde oplage in en verkoopt ze. Zodra die voorraad op is, is het product "uit de handel", en komt er meestal wel iets van een nieuwer model uit. Ik heb zover ik me kan herinneren nog nooit een model van Medion gezien dat 3 jaar lang doorlopend verkrijgbaar was.   

En ja, als ik zo kijk is het een koeler van iets van 120 euro geweest, dan zal deze inderdaad al snel economisch total loss zijn als je alleen al naar verzending en arbeidskosten kijkt, nog los van de eventuele kosten van de onderdelen...

 

Groetjes, 

Anu

 

Reed
New Voice
Nachricht 3 von 5
4.510 Aufrufe
Nachricht 3 von 5
4.510 Aufrufe

Beste adviser Anu,

U zegt het zelf, U heeft géén ervaring met wijnkoelers. Ik dus wel.

Als ik U goed begrijp mag elk toestel van "slechts" 120 euro al na 2 jaar  "total loss" gaan?

Daar ben ik het echt niet mee eens.

Integendeel, veel fabrikanten bieden nu een jaar extra waarborg boven de 2 jaar wettelijke waarborg. 

Een toestel moet ook na 2 of 3 jaar nog te herstellen zijn en in het geval van de Minimaxx koeler is dit niet het geval, zelfs niet na anderhalf jaar.

Uw antwoord biedt geen oplossing en als ik het zo bekijk dan verdedigt U eerder de belangen van de fabrikant dan die van de de consument.

Toch bedankt voor Uw reactie, ik heb er weer wat uit opgestoken.

Vriendelijke groet;

Eric 

Anu
Scientist
Nachricht 4 von 5
4.503 Aufrufe
Nachricht 4 von 5
4.503 Aufrufe

Beste @Reed , 

 

Ik zeg niet dat een toestel al na 2 jaar total loss mag zijn, wat ik bedoel is dat een toestel van 120 euro, ALS het defect raakt, al snel ECONOMISCH total loss zal zijn. Het toestel zal vast nog te herstellen zijn, maar de kosten van verzenden, arbeidsloon en eventuele onderdelen zullen al snel boven de dagwaarde van het toestel uitkomen gezien de relatief geringe aanschafprijs. 

 

Ik verdedig hier helemaal niemand, ik geef alleen mijn kijk op je bericht, en ik vraag me (nog steeds) af waar je vandaan haalt dat het product uit de handel genomen is vanwege een slecht ontwerp. Dit lijkt me een ietwat overhaaste conclusie tenzij je bronnen / informatie hebt die je nog niet gedeeld hebt. Dat je 2 toestellen hebt die allebei al snel defect raken kan betekenen dat de kwaliteit inderdaad laag is, maar ook dat je toevallig heel veel pech hebt gehad.

 

En een oplossing hiervoor aandragen kan ik inderdaad helaas niet, ik denk zowieso niet dat dit iets is dat je via een gebruikersforum op gaat kunnen lossen...

 

Groetjes, 

Anu

Reed
New Voice
Nachricht 5 von 5
4.473 Aufrufe
Nachricht 5 von 5
4.473 Aufrufe

Beste Anu,

Ik heb me rechtstreeks naar Medion Germany gericht via een doodgewone brief, gericht naar de TD van Medion.

Benieuwd wat daar van terecht komt.

Ik heb de reviews over Medion er op nageslagen.

Ik ben verrast over de vele negatieve beoordelingen betreffende de dienst na verkoop.

Wat Uw opmerking betreft, waarvoor dient een gebruikersforum anders dan om info uit wisselen, goed of slecht!

En ook om eventule oplossingen te helpen aandragen nietwaar?

 

Sans rancune

Reed

 

4 ANTWORTEN 4