annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Functie Google Cast lijkt niet te werken.

OPGELOST
3 ANTWOORDEN 3
familiePhilipse
New Voice
Bericht 1 van 4
791 Weergaven
Bericht 1 van 4
791 Weergaven

Functie Google Cast lijkt niet te werken.

Sinds 3 dagen heb ik een nieuwe Medion Life X14307 (MD 31170) QLED Android TV - 108 cm (43''). Alles lijkt goed te werken, behalve Google Cast. Ik heb alle instellingen gecontroleerd; de firmware is up to date en de machtigingen voor Google Cast-receiver staan op toestaan. Toch kunnen andere apparaten (PC's en smartphones) de TV niet vinden om te casten, ook met Google Home is de TV niet te vinden en de TV is toch écht verbonden met hetzelfde netwerk, met een ethernet LAN kabel. Het lukt wel om verbinding te krijgen in de Youtube app en dan te kiezen voor "Linken met tv-code", maar direct casten lukt niet, omdat, zoals gezegd, de TV niet wordt gevonden. De andere apparaten vinden wel de Chromecast, als ik die met HDMI aan de TV hang. Ik kom er niet uit en zoeken op internet geeft ook geen goede oplossing. Wie kan mij helpen?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
Paul2023
Mentor
Bericht 2 van 4
716 Weergaven
Bericht 2 van 4
716 Weergaven

Hoi @familiePhilipse ,

Ik wil je adviseren om allereerst uw modem/router minstens een minuut los te koppelen van het elektriciteitsnet en de tv terug te zetten naar fabrieksinstelling.

Je  kan de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

- Volg hierna de instructies om jouw tv opnieuw te configureren. 

Let er wel op. dat je wifi hebt ingeschakeld op jouw tv en dat jouw apparaten op dezelfde netwerk zit als jouw tv.

Graag hoor ik van jou of het probleem zich hierna nog voordoet.

Groet,

Paul2023

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

familiePhilipse
New Voice
Bericht 3 van 4
694 Weergaven
Bericht 3 van 4
694 Weergaven

Beste Paul2023,

De oplossing die je hebt aangedragen heeft gewerkt en ik weet nu ook wat het probleem was. De eerste keer dat ik de TV in gebruik nam had ik alles al aangesloten, ook de LAN kabel. Hierdoor kon de TV geen verbinding maken met het WIFI netwerk bij mij thuis. Dus alle externe verbindingen losgemaakt en de TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de eerste installatie opnieuw gedaan, maar deze keer via WIFI de eerste verbinding met het internet gemaakt. De TV verscheen hierna meteen in de Google Home app en kon ik naar de TV casten, dus alles werkt nu zoals het moet. Heel erg bedankt voor je goede hulp.

Met vriendelijke groet

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Paul2023
Mentor
Bericht 2 van 4
717 Weergaven
Bericht 2 van 4
717 Weergaven

Hoi @familiePhilipse ,

Ik wil je adviseren om allereerst uw modem/router minstens een minuut los te koppelen van het elektriciteitsnet en de tv terug te zetten naar fabrieksinstelling.

Je  kan de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

- Volg hierna de instructies om jouw tv opnieuw te configureren. 

Let er wel op. dat je wifi hebt ingeschakeld op jouw tv en dat jouw apparaten op dezelfde netwerk zit als jouw tv.

Graag hoor ik van jou of het probleem zich hierna nog voordoet.

Groet,

Paul2023

familiePhilipse
New Voice
Bericht 3 van 4
695 Weergaven
Bericht 3 van 4
695 Weergaven

Beste Paul2023,

De oplossing die je hebt aangedragen heeft gewerkt en ik weet nu ook wat het probleem was. De eerste keer dat ik de TV in gebruik nam had ik alles al aangesloten, ook de LAN kabel. Hierdoor kon de TV geen verbinding maken met het WIFI netwerk bij mij thuis. Dus alle externe verbindingen losgemaakt en de TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de eerste installatie opnieuw gedaan, maar deze keer via WIFI de eerste verbinding met het internet gemaakt. De TV verscheen hierna meteen in de Google Home app en kon ik naar de TV casten, dus alles werkt nu zoals het moet. Heel erg bedankt voor je goede hulp.

Met vriendelijke groet

Paul2023
Mentor
Bericht 4 van 4
570 Weergaven
Bericht 4 van 4
570 Weergaven

Hoi @familiePhilipse ,

Vriendelijk bedankt voor het doorgeven. Ik ben blij dat het probleem is opgelost en ik wens je veel kijkplezier bij het gebruik van jouw nieuwe televisie. Mocht je op een later moment toch nog vragen hebben of problemen ondervinden, dan kan je contact opnemen met het Medion Service Centre.

Je kan het Medion Service centre bereiken via het Nederlandse nummer: 0900-2352534 of via het contactformulier (https://www.medion.com/nl/service/contact/index.php). Of via het Belgische nummer: 02-2006198 of via het contactformulier (https://www.medion.com/be/nl/service/contact/).

Groet,

Paul2023

3 ANTWOORDEN 3