cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Hvordan opdaterer jeg drivere på min computer?

Hvordan opdaterer jeg drivere på min computer?

Windows 10 har flere muligheder til at opdatere drivere, herunder brug af Windows Update, Enhedshåndtering og brug af automatiske opdateringsassistenter fra producenter.

  • Sådan opdateres drivere ved hjælp af Windows Update

  • Selvom det kan tage nogen tid, før producenterne gør deres seneste driveropdateringer i Windows Update tilgængelige, er det stadig den anbefalede metode til at downloade og installere drivere, fordi pakker i denne kanal er blevet testet, verificeret og underskrevet af Microsoft.
    Følg disse trin til hurtigt at opdatere enhedsdrivere ved hjælp af Windows Update:
    1. Åbn indstillinger.
    2. Klik på Opdatering og sikkerhed
    3. Klik på Windows Update.
    4. Klik på knappen Søg efter opdateringer.

    Hvis en driver mangler efter en opgradering eller ny installation, eller en ny driver er blevet udgivet for at forbedre en ældre version, vil den downloade og installere automatisk.

  • Sådan opdateres drivere ved hjælp af Enhedshåndtering

  • Alternativt kan du også opdatere drivere ved hjælp af Enhedshåndtering.
    Hvis du vil opdatere en enhedsdriver med Enhedshåndtering på Windows 10, skal du følge disse trin:
    1. Åbn Start.
    2. Søg efter Enhedshåndtering, og klik på det øverste resultat for at åbne vinduet.
    3. Dobbeltklik på kategorien for den enhed, du vil opdatere.
    4. Højreklik på enheden, og vælg indstillingen Opdater driver.
    5. Klik på Søg automatisk efter opdateret driversoftware.

    Når du har afsluttet trinnene, vil Enhedshåndtering, hvis en nyere opdatering er tilgængelig, downloade og installere pakken automatisk svarende til Windows Update.
     
  • Sådan afgøres, om en driver er opdateret succesfuldt

  • Når du installerer en opdatering til en bestemt driver, skal du også sikre dig, at den nyeste version blev anvendt korrekt.
    Brug disse trin for at se driverinformationen på Windows 10:
    1. Åbn Start.
    2. Søg efter Enhedshåndtering, og klik på det øverste resultat for at åbne vinduet.
    3. Dobbeltklik på kategorien for den enhed, du har opdateret.
    4. Højreklik på enheden, og vælg indstillingen Egenskaber.
    5. Klik på fanen Driver.
    6. Se oplysningerne om "Driverdato" og "Driverversion".


    Når du har fuldført trinnene, hvis disse detaljer stemmer overens med oplysningerne fra producenten, kører du den nyeste version af driveren.

  • Hvad kan jeg gøre, hvis der ikke findes nogen opdateret driver eller jeg bruger Windows 7?

  • Alternativt kan drivere downloades fra MEDION-servicesiden eller fra komponentproducentens websted.
    Installationsproceduren for drivere fra vores service er som følger:
    1. Driverpakken skal først pakkes ud efter download fra MEDION download-siden.
    2. Dobbeltklik på den downloadede fil åbner en dialog for udpakning af filen.
    3. Destinationsmappen er normalt C: \ Medion, som kan ændres, hvis det ønskes. Hvis den angivne mappe ikke findes, oprettes den automatisk. Klik på Udpak driverfilerne.
    4. Åbn derefter mappen med de udpakkede filer. I de fleste tilfælde finder du et Setup.exe der. Et dobbeltklik på denne fil starter installationen.
    5. Følg derefter blot instruktionerne på skærmen. Om nødvendigt anmoder installationsprogrammet også om genstart af computeren.

    Download kun driverne fra producentens websted, da vi ikke kan stå inde for hvilke drivere der findes andre steder på nettet. Der kan muligvis være farlig software gemt i disse.
     

Version history
Last update:
‎15.07.2020 06:59
Updated by:
Community Manager
Labels (2)
Contributors