annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

X6812 / MD 98460 - webcam

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
ElRonny
New Voice
Bericht 1 van 8
56.229 Weergaven
Bericht 1 van 8
56.229 Weergaven

X6812 / MD 98460 - webcam

Ik heb al jaren deze laptop van Medion met veel plezier gebruikt, nu heb ik pas geleden voor het eerst Skype geinstalleerd om met mijn dochter te kunnen bellen. Er zou een webcam in de laptop moeten zitten, maar skype zegt dat er geen webcam is? Ik heb al gezocht maar ik kan nergens drivers vinden, wat kan ik nog doen of is de webcam stuk?
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
RS13
Master NL
Bericht 7 van 8
61.143 Weergaven
Bericht 7 van 8
61.143 Weergaven

Goeiemiddag @ElRonny

 

Voor de sneltoetsen / FN toetscombinaties is in veel gevallen inderdaad een apart stukje software nodig die dit aanstuurt. 

Voor de MD98460 moet de SCM software geinstalleerd worden. Deze vind je op de 😧 partitie van de hardeschijf en op de Application & Support disc in de map Driver\08. SCM. Voer het SCM_0910.exe bestand uit om de software te installeren, na een reboot zouden de FN toetscombinaties als het goed is weer moeten werken.

 

Groeten, 

Paul

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 8
56.173 Weergaven
Bericht 2 van 8
56.173 Weergaven

Hoi @ElRonny, welkom in de community. Heb je de webcam ook met Fn+F6 aangeschakeld? Anders heb ik geen idee. Maar ook als ze uitgeschakeld is moet er toch wel een driver zijn. Wat toont het apparaatbeheer i.v.m. de webcam? Groetjes, Iks-Jott
____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Contessa
Explorer
Bericht 3 van 8
55.965 Weergaven
Bericht 3 van 8
55.965 Weergaven

Hallo @ElRonny

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groetjes, Contessa
ElRonny
New Voice
Bericht 4 van 8
55.936 Weergaven
Bericht 4 van 8
55.936 Weergaven

Hoi Iks-Jott, Ik zie in apparaatbeheer wel een BisonCam_NB_Pro, is dat de webcam? Daar staat verder niets raars bij, apparaat werkt correct geeftie aan? FN F6 heb ik even geprobeerd, maar dat lijkt helemaal niets te doen, zou ik daar iets van moeten zien? De andere gekleurde toetsen lijken trouwens ook niets te doen met de F toets zoals de pijltjes voor het geluid, kan het zijn dat de FN knop kapot is? Of is daar ook iets van een driver of zo voor, zou ik die moeten kunnen vinden in apparaatbeheer?
Iks-Jott
Superuser
Bericht 5 van 8
55.898 Weergaven
Bericht 5 van 8
55.898 Weergaven

Hoi, @ElRonny, yep, Bison Cam NB Pro dat is ze en volgens het apparaatbeheer lijkt alles in orde te zijn. Ik ken jouw laptop helemaal niet en ik heb er op moment ook geen. En daarom weet ik ook niet hoe het precies met de F-toetsen werkt, sorry. Maar daar moet ook ergens op je laptop een programma voor de cam zijn, zo als het b.v. hier getoond wordt https://www.youtube.com/watch?v=jxgcisU5g7g (aan de rechterkant zijn er nog meer). Zo dat je kunt zien wat de cam opneemt. Groetjes, Iks-Jott
____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
ElRonny
New Voice
Bericht 6 van 8
55.785 Weergaven
Bericht 6 van 8
55.785 Weergaven

Hoi, op de laptop stond een programma van Cyberlink Youcam, die geeft aan dat er geen webcam is en dat de schakelaar mogelijk uit staat voor de webcam. Ik denk dat ze daar die Fn-toetsen mee bedoelen, of zou er nog een aparte schakelaar op moeten zitten? Ik heb er geen kunnen vinden in ieder geval. Mijn vermoeden is dat het ergens in zo'n schakelaar of de FN toetsen moet zitten, en niet in de camera zelf.
RS13
Master NL
Bericht 7 van 8
61.144 Weergaven
Bericht 7 van 8
61.144 Weergaven

Goeiemiddag @ElRonny

 

Voor de sneltoetsen / FN toetscombinaties is in veel gevallen inderdaad een apart stukje software nodig die dit aanstuurt. 

Voor de MD98460 moet de SCM software geinstalleerd worden. Deze vind je op de 😧 partitie van de hardeschijf en op de Application & Support disc in de map Driver\08. SCM. Voer het SCM_0910.exe bestand uit om de software te installeren, na een reboot zouden de FN toetscombinaties als het goed is weer moeten werken.

 

Groeten, 

Paul

ElRonny
New Voice
Bericht 8 van 8
55.048 Weergaven
Bericht 8 van 8
55.048 Weergaven

Toen ik het SCM bestand installeerde vroeg de PC of ik het geinstalleerde programma wilde verwijderen, dit heb ik gedaan, en daarna het bestand nogmaal gestart, nu ging hij de software weer installeren, en na opnieuw opstarten werkte de toetsen weer! En nog mooier, na FN F6 werkt ook de webcam weer! Bedankt Iks-Jott en RS13! Ik ga de laatste post van RS13 als oplossing markeren, maar eigenlijk was de reactie van Iks-jott ook al een deel van de oplossing. Voor beiden een Kudo dus! 🙂
7 ANTWOORDEN 7