annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SSD schijf vervangen of toevoegen

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
tcooteman
New Voice
Bericht 1 van 7
5.227 Weergaven
Bericht 1 van 7
5.227 Weergaven

SSD schijf vervangen of toevoegen

Ik wil graag mijn P6605 Erazer uitbreiden met geheugen en ik moet dus de achterkant openen, maar daar kom ik niet uit. Ik heb alle schroefjes eruit  gehaald maar de achterkant blijft vast zitten. Kunnen jullie mij hiermee helpen. Op youtube heb ik het ook niet kunnen vinden. Help!!!

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerd Solutions
tcooteman
New Voice
Bericht 3 van 7
5.204 Weergaven
Bericht 3 van 7
5.204 Weergaven

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Jammer dat ik het niet zelf kan doen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

tcooteman
New Voice
Bericht 7 van 7
3.231 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.231 Weergaven

Uiteindelijk is het mij gelukt om windows 11 op de lege laptop te installeren. De fout zat hem in de usb stick. Daar had ik het verkeerde programma opgezet. Ik heb nu windows 11 via microsoft gedownload als isobestand en deze met Rufus op de usb gezet en toen startte ik de laptop en alles deed het weer. Bedankt voor jullie hulp.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Snorlax
Tutor
Bericht 2 van 7
5.210 Weergaven
Bericht 2 van 7
5.210 Weergaven

Hallo @tcooteman,

 

De P6605 heeft geen gemakkelijke weg om geheugen toe te voegen of om de SSD te vervangen. Hiervoor moet het gehele notebook opengemaakt worden.

Het is dan ook aan te raden dit niet zelf te doen, maar dit uit te besteden aan een lokale computerspeciaalzaak. 

Houdt er wel rekening mee dat wanneer je gebruik wilt maken van een eventuele garantie, het notebook weer terug in de originele staat moet worden aangeboden. 

 

Groet, 

Snorlax

tcooteman
New Voice
Bericht 3 van 7
5.205 Weergaven
Bericht 3 van 7
5.205 Weergaven

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Jammer dat ik het niet zelf kan doen. 

freyr
Apprentice
Bericht 4 van 7
4.369 Weergaven
Bericht 4 van 7
4.369 Weergaven

Je kan voorbeelden vinden op internet. Je moet in je zoekfunctie de juiste volgorde gebruiken op het niveau van de keuzewoorden en neutraal blijven op he niveau van de taal - "Youtube" geeft visuele oplossingen - "changing" vind je in verscheidene talen net zoals "memory", "P6605" geeft een type van computer maar "P66" misschien een serie "erazer" is waarschijnlijk een codewoord voor een model.

Het beste kan je dus iets invoeren zoals "youtube changing memory P6605 Erazer" 

Het jaartal van de youtube is dan dikwijls een richtlijn om een bijna gelijkaardig model te vinden.

Dan krijg je al snel antwoorden zoals. 

https://www.youtube.com/watch?v=wbcbiY1WemI

Neem tijdens de demontage een massa photos ! Als een afdekplaat met klipsen vastzit zal meestal zelfs een technieker dat spul niet of moeilijk zonder beschadigingen los krijgen.

Daarvoor heb je een dubbele kam nodig die de constructeurs natuurlijk niet prijsgeven ! Zo'n kam is een soort mes met inkepingen. Je moet dan de portable tussen twee dergelijke kammen plaatsen en die naar elkaar drukken - dan springen al de klipsen tegelijkertijd open. Je kan zoiets zelf maken als je over een "kapotte" computer beschikt ! Op de bijgevoegde youtube kan je zien hoe men het toetsenbord verwijdert door het terugspringen van de klipsen te vermijden ... maar dan merk je ook onmiddellijk dat die dingen niet gemaakt zijn om te openen ! Alleen om die snel in elkaar te steken - dus er is heel wat ervaring nodig om pricies te weten hoever je kan wegplooien voordat die hopeloos kapotspringen en om het echt spannend te maken zijn die dingen op sommige plaatsen vastgeplakt en moet je dus maar uitvinden hoe je eerst gedeeltelijk die lijm kan verwijderen - dikwijls zijn SSD-kaartjes vastgekleefd met koelpasta ! Soms kan je onder het SSD-kaartje voorzichig een nijlondraadje trekken zoals men boter of kaas die pasta open te snijden ...

Maar de vraag blijft of het niet verstandiger is een extern USB-stickje te gebruiken, op internet 512 Giga voor minder dan 50 euro ! (waarschijnlijk eindeloos traag ?) dan het risico te lopen de boel om zeep te helpen.

Je kan die upgrade misschien ondervangen door je bestanden zodanig te organiseren dat programmacode en hun functionele data op je hoofddisk staan en bijna nooit gebruikte documenten, photos, enz op een externe disk. De belangrijkste performantie-rem zijn memory- en cpu intensieve programmas "tegelijkertijd" te draaien, vooral onnodig stom spul dat automatisch bij het starten van de computer wordt opgestart ... zoals verscheidene zware virusscanners, enz die niet altijd nodig zijn bv voor spelletjes kan je internet loskoppelen !  Er zijn goede boeken om die programmas te achterhalen zoals de computerbijbel, enz

good luck ! 

tcooteman
New Voice
Bericht 5 van 7
3.237 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.237 Weergaven

Ik heb een ssd schijf laten installeren door een computerbedrijf en de oude schijf was niet te klonen. Hij is dus helemaal leeg. Nu wil ik windows erop zetten maar er staan geen boot opties voor usb in de bios. Wie kan mij helpen om mij wegwijs te maken om windows er weer op te zetten. Ik heb een usb stick met de tools maar hij start niet op. Krijg alleen maar te zien "reboot and select proper boot device". Help help

Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 7
3.235 Weergaven
Bericht 6 van 7
3.235 Weergaven

Hi@tcooteman 

je hebt een Barebone clevo N857EJ1

hier kun je zien hoe het wordt geopend en geüpgraded. download N850EJ1_SM(20180502).zip

https://my.hidrive.com/share/yze8mg-wf8#$/CLEVO%20Service%20Manual%20Books/N_Series/N8/N8xxEx/N8xxEJ...

en voor het "bootmenu" zie hier in de gebruikershandleiding (manual.pdf)

https://www.clevo.com.tw/en/e-services/download/ftp_download.asp?sno=6954&no=3

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
tcooteman
New Voice
Bericht 7 van 7
3.232 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.232 Weergaven

Uiteindelijk is het mij gelukt om windows 11 op de lege laptop te installeren. De fout zat hem in de usb stick. Daar had ik het verkeerde programma opgezet. Ik heb nu windows 11 via microsoft gedownload als isobestand en deze met Rufus op de usb gezet en toen startte ik de laptop en alles deed het weer. Bedankt voor jullie hulp.

6 ANTWOORDEN 6