cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Rollover probleem toetsenbord

SOLVED
5 REPLIES 5
nonkapopka
New Voice
Message 1 of 6
4,920 Views
Message 1 of 6
4,920 Views

Rollover probleem toetsenbord

Beste Medion Service Community,

 

Op mijn P6661 laptop blokkeert de toetsencombinatie W + LShift + Spatie; rollover werkt niet voor die toetsen. Ik gebruik dit bijvoorbeeld om te sprinten en springen in een aantal games. Is dit zo bedoeld of een defect? Als het zo bedoeld is, hoe kan ik aan een nieuw -intern- toetsenbord komen dat dit probleem niet heeft? 

 

Groeten,

Reggie

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Anu
Scientist
Message 2 of 6
5,668 Views
Message 2 of 6
5,668 Views

Hoi @nonkapopka

 

Ik ben bang dat dat een eigenschap van het toetsenbord is, heeft met ghosting te maken, via deze site wordt best duidelijk uitgelegd hoe een toetsenbord werkt en wat ghosting is (Wel in het Engels). Ik denk niet dat er zo eenvoudig een oplossing voor is helaas 😞

 

Groetjes, 

Anu

View solution in original post

5 REPLIES 5
Anu
Scientist
Message 2 of 6
5,669 Views
Message 2 of 6
5,669 Views

Hoi @nonkapopka

 

Ik ben bang dat dat een eigenschap van het toetsenbord is, heeft met ghosting te maken, via deze site wordt best duidelijk uitgelegd hoe een toetsenbord werkt en wat ghosting is (Wel in het Engels). Ik denk niet dat er zo eenvoudig een oplossing voor is helaas 😞

 

Groetjes, 

Anu

nonkapopka
New Voice
Message 3 of 6
4,880 Views
Message 3 of 6
4,880 Views

Mm wel vreemd. Elke andere letter combinatie behalve W en E samen met LShift + Spatie werkt. Wil je zeggen dat voor W en E met LShift en Spatie een ghosting probleem was voor dit type keyboard en daarom die combinatie uitgeschakeld is? Is dat consequent voor alle toetsenborden voor de P6661? Screenshot met voorbeeld van Aqua's keytest na het testen van de betreffende toetsencombinaties.

Schermopname (2).png

Anu
Scientist
Message 4 of 6
4,875 Views
Message 4 of 6
4,875 Views

Hoi @nonkapopka

 

Het zal inderdaad altijd een combinatie zijn van 4 toetsen waarbij ghosting kan optreden. Het ligt eraan hoe het raster van het toetsenbord loopt en bij welke toetsen de lijnen zich kruisen, welke toetscombinaties ghosting kunnen geven. 

Ik denk niet dat er meerdere soorten toetsenborden voor de P6661 zijn gemaakt, en dat ze dit dus inderdaad allemaal hebben. 

 

Groetjes, 

Anu

nonkapopka
New Voice
Message 5 of 6
4,865 Views
Message 5 of 6
4,865 Views

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wil je dat voor mij controleren? Ik heb alleen m'n eigen laptop 😞 en het lijkt me heel raar dat juist een gaming laptop jamt op WASD en shift / spatie keys

Anu
Scientist
Message 6 of 6
4,858 Views
Message 6 of 6
4,858 Views

Hoi @nonkapopka

 

Ik heb zelf helaas geen P6661, dus kan het helaas niet voor je testen, maar wellicht dat een andere gebruiker meeleest die er wel 1 heeft? 

 

Groetjes, 

Anu

5 REPLIES 5