annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem Erazer X5305 G

5 ANTWOORDEN 5
Patrick79
New Voice
Bericht 1 van 6
4.153 Weergaven
Bericht 1 van 6
4.153 Weergaven

Probleem Erazer X5305 G

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn Erazer X5305 G vast slaat en dan een zoemend geluid uit de desktop komt (als de computer vast slaat).

De regelmaat van het vast slaan begin ook toe te nemen.Ik heb deze pc op 05-08-2016 aangeschaft.

Ik hoop advies te krijgen wat/hoe nu verder.

 

 

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
4.133 Weergaven
Bericht 2 van 6
4.133 Weergaven

Hoi @Patrick79

 

Wanneer loopt het systeem precies vast, is dat willekeurig, of juist vooral bij zware toepassingen? En het zoemen dat je hoort, zijn dat mogelijk de ventilatoren die op maximale toeren draaien? 

In eerste instantie zou ik denken aan misschien een temperatuursprobleem, is de behuizing ingebouwd in een kast? Zijn de koelgaten aan de zijkanten en achterkant voldoende vrij zodat de PC zijn warmte kwijt kan?

 

Groetjes, 

Anu

Patrick79
New Voice
Bericht 3 van 6
4.123 Weergaven
Bericht 3 van 6
4.123 Weergaven

Hoi Anu, bedankt voor je reply.

 

Wanneer de pc vast loopt is erg wisselend, soms als ik een uur heb zitten gamen en daarna aan het browsen ben, soms 10 minuten na het opstarten van de pc.

Ik denk niet dat het geluid van de ventilatoren afkomt want zodra de pc vast slaat begint het en duurt ongeveer 10-20 seconden, ik kan dan niks meer met mijn pc en moet hem via de aan/uit knop resetten.

De pc loopt (volgens mij) niet warm, ik heb op aanraden van een kennis speedfan geinstalleerd (geen instelling gewijzigd) en na een uur gamen is de max temp van gpu 72°C en van CPU 42°C.

 

Groeten Pat

Anu
Scientist
Bericht 4 van 6
4.100 Weergaven
Bericht 4 van 6
4.100 Weergaven

Hoi @Patrick79

 

Dat zijn inderdaad niet direct temperaturen waarbij ik problemen zou verwachten inderdaad. Heb je een idee waar het geluid ongeveer vandaan komt? Eigenlijk het enige andere bewegende deel in een PC is een hardeschijf of eventueel een DVD station. Al heeft deze PC wel ook een SSD als ik het goed heb? En wat gebeurd er precies als hij vastloopt? Bevriest het scherm, kun je de muis wellicht wel nog bewegen, of krijg je misschien een blauw scherm of een foutmelding of zo?

 

Groetjes, Anu

 

 

Patrick79
New Voice
Bericht 5 van 6
4.097 Weergaven
Bericht 5 van 6
4.097 Weergaven

Hallo @Anu,

Ik heb het idee dat het geluid bij de GPU vandaan komt maar het is moeilijk te bepalen.
Als de pc vast loopt dan kan ik niks meer doen, beeldscherm bevriest toetsenbord en muis geven geen responce.
Ik heb geen blauw scherm gekregen.
En je hebt gelijk er zit ook een ssd in.

Groetjes Pat


Anu
Scientist
Bericht 6 van 6
4.085 Weergaven
Bericht 6 van 6
4.085 Weergaven

Hoi @Patrick79

 

Op zich kan een probleem in de grafische kaart of de stuurprogramma's daarvan wel zorgen voor een bevriezend scherm, maar het zoemen kan ik daarbij niet verklaren, aangezien de temperaturen niet extreem zijn. Je zou nog kunnen proberen om eens de drivers opnieuw te installeren, of zelf om de pc helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen om software problemen uit te sluiten, maar ik denk dat het het beste is om even met Medion contact op te nemen of het systeem niet gerepareerd moet worden. 

 

Groetjes, 

Anu

5 ANTWOORDEN 5