annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Medion Erazor P6661 kan spontaan geen contact meer maken met internet.

4 RÉPONSES 4
KDayx
Beginner
Message 1 sur 5
32 324 Visites
Message 1 sur 5
32 324 Visites

Medion Erazor P6661 kan spontaan geen contact meer maken met internet.

Ik vermoed dat het een fout in windows is, maar ik kna het niet oplossen. Ik moet elke keer de computer compleet opnieuw instaleren. Alle gangbare oplossingen geprobeerd. WIndows op laten lossen, modem verwijderen en opnieuw aanmelden, Drivers updaten etc. 

 

Iemand nog een oplossing of idee? Ben er echt ziek van. Dure laptop en kan er niet mee op het internet.... 

4 RÉPONSES 4
JvB
New Voice
Message 2 sur 5
32 275 Visites
Message 2 sur 5
32 275 Visites

Hallo Kdayx,

 

Ik heb dezelfde laptop, maar hier geen problemen mee. Welke foutmelding krijg je? Kan je dat wat specifieker verwoorden (of een foto laten zien)?

 

- En bedoel je via een draadloos netwerk of via een ethernetkabel?

 

- Is het een thuisnetwerk of een 'openbaar' netwerk?

Bij het netwerk van mijn studie dien ik (en bijna iedereen met W10) het netwerk eerst weer te vergeten, waardoor er daarna opnieuw gegevens ingevuld dienen te worden. Dan werkt het weer. Als het netwerk onthouden wordt, maakt deze niet automatisch een connectie als de PC bv. opnieuw opgestart wordt.

 

Groeten,

JvB

 

KDayx
Beginner
Message 3 sur 5
32 203 Visites
Message 3 sur 5
32 203 Visites

Hoi JvB,

Dank voor je reactie!

Het is een thuisnetwerk en het is draadloos. Foutmelding kan ik je niet laten zien, want die geeft hij niet. Alleen als ik via Windows oplossing ga zoeken dan geeft hij aan dat hij netwetkprotecollen mist uit zin register???? Geen idee wat dit is of hoe dit kan want ik wist niks. Ik dacht eerst dat mijn beveiligingsprogramma (Bitdefender) dit zou veroorzaken, maar dit bleek ook niet zo te zijn.

Wat er letterlijk gebeurt is:
Ik installeer Windows 10 (zit standaard op de laptop voorgeïnstalleerd) dan maak ik contact met mijn netwerk. Geen vuiltje aan de lucht alles werkt dan prima.

Maar dan plots zonder enige aanleising als ik de laptop opnieuw aanzet. Dan ziet hij het netwerk wel maar maakt geen contact. 1x kreeg ik wel contact maar kon ik alsnog geen internet pagina openen. Hij gaf aan dat mijn DNS opnieuw gecontroleerd moest worden. Dit laat ik de computer in Google dan zelf doen, maar tevergeefs.

Dan check ik het netwerk en dan komt bij de controlle er uit dat er netwetkprotecollen worden/zijn gewist en dat daarom geen verbinding tot stand kan word3n gebracht????

Ik ben best wel een beetje thuis in de computers, maar dit gaat mijn pet te boven.

Ik heb nog 3 laptops draadloos op het netwerk draaien op Windows 10, maar deze doen het zonder problemen. Wel heben ik andere problemen met Windows 10 maar deze is nieuw voor mij.

Wat je aangeeft met netwerk wissen en opnieuw aanmelden heb ik ook geprobeert maar tevergeefs...

Ik baal zo ontzettend, want ik kan praktisch niks met de laptop op dezel manier...
JvB
New Voice
Message 4 sur 5
31 688 Visites
Message 4 sur 5
31 688 Visites

Hallo KDayx,

 

Vreemd dat de andere laptops het wel doen. Waarschijnlijk zal het ergens een instelling zijn op de computer zelf (softwarematig), omdat het in het begin wel prima werkt. Daarmee is (voor een groot deel) uitgesloten dat de draadloze adpater (hardwarematig) defect is.

 

- Even voor verdere informatie; werkt het internet wel als je je laptop via de ethernetkabel aansluit?

- Heb je bij adapterinstellingen de draadloze adapter weleens uitgeschakeld en later weer ingeschakeld?

- Kijk ook even naar de energiebeheerinstellingen en laat de draadloze netwerkadapter niet op een zuinige modus o.i.d. dergelijks gaan. Met W10 zijn daar wel eens problemen mee.

- Alle specifieke instellingen van de draadloze adapter vergelijken van de andere laptops met de Medion; dus bij de draadloze adapter rechtermuisklik en dan eigenschappen. Kijk in alle submenu's ook.
- Kijk even welk stuurprogramma er geïnstalleerd is voor de draadloze adapter. Kan ik deze vergelijken met die van mij.

 

Groet,

JvB

 

 

 

 

KDayx
Beginner
Message 5 sur 5
28 960 Visites
Message 5 sur 5
28 960 Visites

Hoi Jvb,

 

Ik heb hem wederom opnieuw geinstaleerd. Heb echt geen idee wat het i. INmiddels is de laptop wederom opnieuw geinstaleerd en hij doet het nu zoals hij het behoord te doen. Als ik weer tegen problemen aanloop kom ik zeker even terug op de lijn. 

 

Bedankt voor je reacties. 🙂 

 

Mvg,

 

KDayx

4 RÉPONSES 4