annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Erazer 5374 F Wil niet rebooten en negeert Boot Order

OPGELOST
2 ANTWOORDEN 2
Luppie
New Voice
Bericht 1 van 3
3.243 Weergaven
Bericht 1 van 3
3.243 Weergaven

Medion Erazer 5374 F Wil niet rebooten en negeert Boot Order

Ik heb een Medion Erazer 5374 F, die niet wil rebooten.

Als ik in Windows 10 kies voor opnieuw opstarten, sluit de PC af en wanneer je zou verwachten dat ie opnieuw op zal starten blijft ie hangen.

Het enige wat ik dan kan doen is de (oranje) aan/uit knop ingedrukt houden totdat ie uit is en daarna weer indrukken om hem aan te zetten.


Nu wil ik hem opnieuw installeren en kom ik er achter dat zelfs vanuit de Bios opnieuw opstarten niet mogelijk is. Zelfs niet met CTRL+ALT+DEL

Ook het opnieuw installeren is niet mogelijk, aangezien de computer de bootorder negeerd.


Mijn bootorder is als volgt:

  • Netwerkboot
  • CD/DVD
  • USB
  • USB CD/DVD
  • USB LAN
  • Harddisk

Ik heb een werkende PXE Server draaien om met Microsoft Deployment Toolkit Windows 10 opnieuw te installeren. Echter boot de Erazer direct vanaf zijn SSD
Daarna geprobeerd vanaf een CD te booten, echter boot de Erazer direct vanaf zijn SSD.
Daarna geprobberd met een bootable USB stick, echter boot de Erazer direct vanaf zijn SSD.

 

Geprobeerd met zowel secure boot enabled/disabled.

 

Zie ik iets over het hoofd of is er echt iets mis met mijn Erazer ?

 

Op de site van Medion, kan ik zelfs het type Erazer 5374 F niet vinden, dus loop hier hopeloos vast.

De PC is voorzien van AMI Bios 2.17.1254 / 110H4W0X.105 uit 2015 (gekocht in 01-2016)

 

Iemand enige tips of misschien hetzelfde probleem ?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Luppie
New Voice
Bericht 2 van 3
3.233 Weergaven
Bericht 2 van 3
3.233 Weergaven

De oplossing gevonden.

Ondanks dat Medion geen productpagina voor mijn systeem heeft, heb ik via het moederboardtype (H110H4-CM2) een Bios Update kunnen vinden.

 

https://community.medion.com/t5/FAQs/BIOS-updates-concerning-the-Meltdown-Spectre-vulnerability-for/...

 

Na het updaten van de Bios, werkt alles weer naar behoren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
Luppie
New Voice
Bericht 2 van 3
3.234 Weergaven
Bericht 2 van 3
3.234 Weergaven

De oplossing gevonden.

Ondanks dat Medion geen productpagina voor mijn systeem heeft, heb ik via het moederboardtype (H110H4-CM2) een Bios Update kunnen vinden.

 

https://community.medion.com/t5/FAQs/BIOS-updates-concerning-the-Meltdown-Spectre-vulnerability-for/...

 

Na het updaten van de Bios, werkt alles weer naar behoren.

ShelLuser
Contributor
Bericht 3 van 3
3.134 Weergaven
Bericht 3 van 3
3.134 Weergaven

Fijn te horen dat dit is opgelost!

 

Late reactie (I know) maar ik schrijf dit soort dingen ook voor andere lezers die hier misschien ook iets aan hebben... Hou me even ten goede: ik ben uiteraard niet bekend met alle Erazer modellen dus is er een kans dat dit niet van toepassing is.

 

Voor zover mij bekend werken de meeste moderne modellen met UEFI en is de BIOS dus niet meer iets wat ergens met een chip wordt geregeld maar een stuk software die fysiek op je HD staat. Je kan daar met de 'del' knop inkomen (dat is de gebruikelijke methode) maar je kan ook proberen om tijdens het booten op F8 of F12 te drukken waarna je in een boot scherm terecht komt. Dat gebeurde bij mij althans: hiermee kan je kiezen van welke partitie je wilt booten. Dat kan een goede optie zijn om e.e.a. te overrulen.

 

Misschien ook goed om te weten... Mijn Erazer is geleverd met Cyberlink PowerRecover. Ofwel: ram tijdens het booten op F11 en als het goed is krijg je dan een recover scherm waarmee je (met behulp van PowerRecover) een image van je systeem terug kunt zetten. Misschien ook goed om te weten voor als er wat mis gaat?

 

In ieder geval fijn dat je ook even de oplossing hebt gepost!

 

Groetjes, Peter
2 ANTWOORDEN 2