annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

M2 a+e key Wlan naar SSD

5 ANTWOORDEN 5
Redejo65
Trainee
Bericht 1 van 6
326 Weergaven
Bericht 1 van 6
326 Weergaven

M2 a+e key Wlan naar SSD

Hey even een Tip, de M2 a-e key Wlan slot in de ECS B660H7-M20 die in deze pc zit ondersteund NVME gen3x4, ik heb de orginele boot m2 drive via een adapter op die poort aangesloten en haal  750mb+ lees en schrijf wat sneller is dan SATA3.

Zo hou ik de M2 NVME slot over waar vandaag een 2TB in gaat benieuwd wat daar de snelheid van zal zijn zou volgens de drive boven de 5000mb lees en schrijf moeten zijn. 

5 ANTWOORDEN 5
daddle
Superuser
Bericht 2 van 6
315 Weergaven
Bericht 2 van 6
315 Weergaven

@Redejo65 

 

Dat  klingt niet zo overtuigend.

Normalerwijze werd de Erazer Engineer X10 met deze boord toch met een PCIe M.2 SSD uitgeleverd. Wat moet die nouw in de M.2 A-E slot gaan zitten, waar hij dubbel zo langzaam is als in de originele slot. Ten tweede heb je op de B660H7 moederboord een M.2 ports voor 1 PCIe en een M.2 voor SATA SSD.

 

Maar noem eerst de naam en het MSN nummer van jouw PC  (zit vaak onderaan de PC-behuizing) , anders kunnen wij niets met elkaar vergelijken. Misschien hab je geen Engineer X10, of je hebt een Recon.

Hoewel voor de boord B660H7 word bv ook  de Erazer Engineer X10 genoemd.

 

Maar ik geloof er waren een paar PC die een SATA HDD plus een Intel Optane modul hadden. Welke M.2 was jouw originele M.2 drive? Had jij een SATA M.2 SSD als boot drive?

 

Groet, daddle

 

Ediit: Sorrry had de verkeerde link gestuurd.

Redejo65
Trainee
Bericht 3 van 6
284 Weergaven
Bericht 3 van 6
284 Weergaven

Hey Daddle 

 

het betreft de erazer recon p20 md35348, en idd de M2 slot waar de orginele boot m2 ssd (512gb) is Pci-e 4 X4 en dus idd stukken sneller dan de M2 a-e key slot het nu in zit maar is bewust.

Er zijn 3 M2 slots in deze pc de snelle Pci-e 4 x4

                                                              M2 a\e key met adapter nu de boot drive, zoals ik zei meer dan 750mb lees en schrijf (langzamer ja)

                                                              M2 sata 3 slot, max lees en schrijf 550mb dus die hierboven is sneller.

En ik heb nu in de Pci-e slot de snelste een 2TB zitten lees en schrijf 5500mb+.

Heb op de ander bericht over de xmp profiel of voltage aanpassing verder nog geen reactie gehad mijn crucial die 3200mhz zou kunnen blijft nu op 2133mhz hangen.

daddle
Superuser
Bericht 4 van 6
260 Weergaven
Bericht 4 van 6
260 Weergaven

@Redejo65 

 

De Windows installatie behoort  op de snellste schijf. Daar zitten ook de meeste programmas, die automatisch mee gestart worden, of door jouw actief gestart worden.

 

Dus zou ik een Image van de bootschijf maken. Deze  mag niet worden opgeslagen op de nieuwe snelle 2 TB disk. Dann deze Image op de nieuwe schijf flashen. En voor de eerste start in elk geval de originele schijf met de  oude Windows installatie eruit halen. Anders komt Windows in de war.

 

De XMP profiel of de voltage kun je  met deze Bios niet aanpassen.

 

Groet, daddle

 

daddle
Superuser
Bericht 5 van 6
149 Weergaven
Bericht 5 van 6
149 Weergaven

@Redejo65 




@Redejo65  schrieb:

Hey even een Tip, de M2 a-e key Wlan slot in de ECS B660H7-M20 die in deze pc zit ondersteund NVME gen3x4, ik heb de orginele boot m2 drive via een adapter op die poort aangesloten en haal  750mb+ lees en schrijf wat sneller is dan SATA3.


Nog even bedankt voo deze informatie. Dit komt vrij handig als er maar een M.2 Slot is. Bv als je een drive wilt dupliceren of klonen. Dit wist ik nog niet.

Dan heb je geen externe M.2 naar USB box nodig. 

Heb jij een llink waar je die Adapter kunt bestellen?

 

Groetjes, daddle

Redejo65
Trainee
Bericht 6 van 6
131 Weergaven
Bericht 6 van 6
131 Weergaven

M2 Voor Sleutel A / E Naar M2 Nvme Adapter Kaart M2 Nvme Naar KEY-M Uitbreidingsslot Wifi Interface ...

 

Bij deze is ook bij amazon te krijgen heb wel veel leverings problemen gehad vanuit china maar elke keer netjes mijn geld terug gekregen na 4x is het bij deze gelukt.

 

5 ANTWOORDEN 5