annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Inzicht in BIOS en kunnen uitvoeren WINDOWS 10 Update op de ERAZER Bandit E10 (MD 34886)

1 ANTWOORD 1
WZwijger
Tutor
Bericht 1 van 2
1.609 Weergaven
Bericht 1 van 2
1.609 Weergaven

Inzicht in BIOS en kunnen uitvoeren WINDOWS 10 Update op de ERAZER Bandit E10 (MD 34886)

Beste mensen,

 

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van bovenstaand systeem Erazer Bandit E10 (MD 34886).

Nu ben ik altijd erg geïnteresseerd in wat er in mijn systeem zit en hoe ik het één en ander kan aanpassen wanneer nodig of wanneer er iets niet meer werkt.

Ik had mijn huidige monitor (HP E232) aangesloten op de PC via HDMI.

Ik wilde graag in mijn UEFI BIOS kijken en kreeg met geen mogelijkheid beeld.

Windows 10 update naar de meest recente versie gaf ook een zwart beeldscherm, waardoor ik de update niet kon voortzetten.

Het is zeer waarschijnlijk dat meer gebruikers tegen dit probleem oplopen.

 

Er is echter een simpele oplossing.

Het systeem start de driver van de HDMI aansluiting tijdens het inladen van WINDOWS 10. Tijdens het opstarten maar ook tijdens een update kan je niet zien wat er gebeurt op je PC. DE HDMI poort is immers nog niet actief.

 

Na lang zoeken op internet (ondertussen had ik reeds contact gehad met de helpdesk, zij doorliepen met mij de correcte stappen, maar ook met deze hulp kreeg ik geen beeld) de oplossing gevonden.

 

Deze computer ziet de displayport (ik heb een NVIDIA kaart 1650 super) als de primaire poort. Hiervoor wordt de driver dan ook ingeladen voordat Windows 10 is opgestart. Wanneer je jouw monitor aansluit op de displayport (ik heb voor een 1.2 versie kabel gekozen, meer heb ik niet nodig), zul je het BIOS scherm zien, maar ook de Windows 10 update kunnen uitvoeren.

 

Dit houdt automatisch in, dat wanneer je monitor geen Displayport heeft, je dit dus niet kan doen en de enige oplossing een nieuwe monitor is. Een adapter displayport naar HDMI zou misschien een oplossing kunnen zijn, dit heb ik echter niet geprobeerd. Maar kan een aanrader zijn voordat je een nieuw scherm aanschaft.

 

Nogmaals zonder Displayport aansluting kun je grote Windows 10 updates niet uitvoeren en de UEFI BIOS niet benaderen. Ik hoop dat ik hiermee andere mensen ook geholpen heb.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

1 ANTWOORD 1
REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 2 van 2
1.507 Weergaven
Bericht 2 van 2
1.507 Weergaven

Hallo @WZwijger 

 

Dank je wel voor het delen van je bevindingen. Mooie bijdrage. 

 

Fijne dag,

REV

1 ANTWOORD 1