annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen XMP in BIOS

8 ANTWOORDEN 8
Redejo65
Trainee
Bericht 1 van 9
1.037 Weergaven
Bericht 1 van 9
1.037 Weergaven

Geen XMP in BIOS

Heb in December  Erazer recon p20 md35348 deze week crucial vengeance 2x32gb gekocht, eerste boot werd maar 16gb gezien? beide eruit gehaald 1 erin reboot 32gb mooi, die eruit andere erin ook andere slot en boem ook 32gb mooi.

Samen erin reboot en YESSSS!!!!!! 64gb nouja bijna Maar!!!!!!!!!! op 2133mhz en kan nergens XMP vinden in Bios.

Ik heb hier al vanalles afgezocht maar niets te vinden, het MoBo is een ECS B660h7-m20 die volgens de site XMP ondersteunt maar de bios die ik voorbij zag komen is totaal anders dan wat er nu in zit en waar ik geen XMP kan vinden of andere voltage settings.

 

BvD

8 ANTWOORDEN 8
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 9
1.002 Weergaven
Bericht 2 van 9
1.002 Weergaven

@Redejo65,

 

Ik begrijp dat je tegen een probleem aanloopt met betrekking tot het uitbreiden van jouw RAM geheugen.

Uit jouw bericht maak ik op, dat je jouw RAM geheugen wilt uitbreiden naar 64GB. Ik moet jou helaas melden, dat je max. tot 32 GB (2x16GB) kan uitbreiden.

 

De specificaties van jouw moederbord kan je terugvinden op de website van de fabrikant van het moederbord. Deze kan je bereiken door te klikken op: https://www.ecs.com.tw/en/Product/Motherboard/B660H7-M20/specification

 

Groet,

Paul2023

Redejo65
Trainee
Bericht 3 van 9
995 Weergaven
Bericht 3 van 9
995 Weergaven

@Paul2023 

Hey Paul ik moet je corrigeren het moederboord ECS B660H7-M20 ondersteunt wel degelijk 64Gb (2x32Gb) zie hoofdstuk 2 pagina 12 engelse handleiding, want het systeem draait het nu en prima maar op 2133mhz, als ik voltage kon veranderen of eventueel een XMP profiel kon toepassen zou ik het op de bedoelde 3200mhz willen laten draaien. Echter de Bios in deze Medion recon P20 is niet het Bios dat ik zag bij ECS (die ondersteunt tweaks en voltage verandering) het huidige ik vermoed OEM Medion Bios niet.

Teske
Mentor
Bericht 4 van 9
952 Weergaven
Bericht 4 van 9
952 Weergaven

Hoi @Redejo65,

 

We gaan dit even voor je uitzoeken en zullen hier zo snel mogelijk bij je op terug komen. 

 

Groetjes Teske 

Redejo65
Trainee
Bericht 5 van 9
787 Weergaven
Bericht 5 van 9
787 Weergaven

Is er al wat hulp aan de horizon?

Teske
Mentor
Bericht 6 van 9
772 Weergaven
Bericht 6 van 9
772 Weergaven

Hoi @Redejo65

 

Excuses dat er nog geen reactie is gekomen. 

Ik zal bij mijn collega informeren of er al meer informatie is. 

 

Groetjes Teske 

Redejo65
Trainee
Bericht 7 van 9
358 Weergaven
Bericht 7 van 9
358 Weergaven

En ondertussen een maand verder!!!!!!!

Medion liet weten ergens heb ik dat gelezen geen beperkingen binnen hun systemen op te leggen, maar door een eigen Bios door te zetten op een ECS moederbord en daardoor geen voltage aanpassingen of het gebruik van een standaard officieel door Intel in de werled gebrachte XMP profiel mogelijk te maken, berperken ze het systeem wel heel erg zelfs inclusief het geheugen dat normaal op 3200mhz (met XMP) zou werken en nu dus niet sneller dan 2133mhz.

Maar vooral NU!!!!!!!! het feit ik een maand verder ben en totaal geen hulp\reactie meer heb gekregen.

Redejo65
Trainee
Bericht 8 van 9
245 Weergaven
Bericht 8 van 9
245 Weergaven

Hey Teske

 

We zijn bijna 1,5 maand verder, en geen nada niets noppes reactie????

Wel kom ik in de community veel zelfde vraag tegen, in de franse gedeelte staat pcies wat ik beschreef en dat ECS Bios wel ondersteuning bied voor XMP.

Graag hoor ik WEL een oplossing zeker omdat ik ergens las dat MEDION beweerd klanten op geen enkele manier een beperking opleggen qua uitbreiding, Nou!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik en vele anderen hebben hier een andere mening over.

Maverick
Contributor
Bericht 9 van 9
194 Weergaven
Bericht 9 van 9
194 Weergaven

Hallo @Redejo65 

 

Na overleg met onze technische collega's geven deze aan dat het moederbord geschikt is voor maximaal 32 gb.

Mocht je daar vragen of opmerkingen over hebben adviseren we je contact op te nemen met de klantenservice: 

De service-hotline in Nederland is bereikbaar op 0900-2352534 en in België op 02-2006198.

Openingstijden België: maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Openingstijden Nederland: maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur.

 

Met vriendelijke groet,

Maverick

8 ANTWOORDEN 8