annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

GTX950M geeft problemen

6 ANTWOORDEN 6
Rogier
Trainee
Bericht 1 van 7
3.537 Weergaven
Bericht 1 van 7
3.537 Weergaven

GTX950M geeft problemen

Sinds 2-3 maanden in bezit van de medion Erazer P6661. i5-6200U @ 2.30GHz, GTX950M 4Gb op Windows 10.

 

Ik heb deze laptop aangeschaft om zo nu en dan een spel te spelen, echter blijkt dit bijna onmogelijk. Elke keer als ik een spel speel en ik gebruik de 'krachtige' Nvdia kaart, lopen spellen vast. Het probleem doet zich vaak voor als het spel net is gestart (vaak binnen 1 minuut).

 

Vaak zie ik dat het beeld stil komt te staan, maar het geluid en de controls nog wel gewoon werken. Dit gebeurt bij zwaardere spellen zoals Rainbow Six Siege en Mafia III, maar ook bij spellen zoals My Summer Car en BeamNG.drive. Als ik een spel speel met de geïntergreerde graphics kaart van Intel zijn de spellen - zoals te verwachten - waanzinnig langzaam, maar in ieder geval stabiel. Daarom denk ik dat de GPU de hoofdverdachte is.

 

Dingen die ik heb geprobeerd maar niks hebben opgeleverd:

  • Nvidia drivers verwijderen via Display Driver Uninstall, en meest recente geïnstalleerd ( 11-10-17)
  • Oudere driver versies van Nvidia geprobeerd
  • Intel HD Graphics drivers geupdate
  • BIOS update
  • Direct X update
  • Spellen op 'low' settings geprobeerd
  • Laptop grondig gescand op infecties --> niks te vinden
  • V-sync aan/uit geprobeerd
  • Laptop wordt niet extreem warm o.i.d.

Ik heb al meerdere fora's om advies gevraagd, maar ik word er een beetje moe van dat het nog steeds niet is opgelost. Wellicht kunnen jullie mij helpen?

 

Bij voorbaat bedankt! 

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
3.520 Weergaven
Bericht 2 van 7
3.520 Weergaven

Hoi @Rogier

 

Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om de maximale processorstatus op 99% te zetten. Dit vind je in de geavanceerde energieinstellingen onder Energiebeheer voor processor.

Dit zou ervoor moeten zorgen dat je CPU geen gebruik maakt van de turboboost, en daardoor minder hitte produceerd, en dus ook minder snel zal gaan throttelen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat met die instelling de FPS veel stabieler blijft tijdens het gamen, misschien heeft het ook invloed op jou probleem?

Buiten dit zou ik niet weten wat je nog kunt probern dat niet al geprobeerd is, dan zou ik toch eerder denken dat het inderdaad om een defect gaat. Heb je al eens in de logboeken gekeken van Windows, of daar misschien iets uit te halen is?

 

Groetjes, 

Anu

 

 

Rogier
Trainee
Bericht 3 van 7
3.517 Weergaven
Bericht 3 van 7
3.517 Weergaven

Hi @Anu,

 

Bedankt voor je terugkoppeling! Vanuit de helpdesk van Medion ook vernomen dat het misschien de audio-driver van Nvidia kan zijn. Die heb ik uitgezet, evenals de threaded optimalization. Ik ga je suggestie ook proberen van het weekend en laat het weten of dit opgelost is, kan het nu even niet testen. Schijnt vaker voor te komen met Nvidia kaarten icm Win10. 

 

Thanks!

 

Gr

Rogier

Anu
Scientist
Bericht 4 van 7
3.515 Weergaven
Bericht 4 van 7
3.515 Weergaven

Ik ben benieuwd, succes in ieder geval!

 

Groetjes, 

Anu

Rogier
Trainee
Bericht 5 van 7
3.500 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.500 Weergaven

Helaas, nog steeds geen resultaat... Heb alles geprobeerd maar begin nu toch de moed op te geven. 

Anu
Scientist
Bericht 6 van 7
3.489 Weergaven
Bericht 6 van 7
3.489 Weergaven

Hoi @Rogier

 

Ik heb helaas ook geen ideëen meer, ik ben bang dat er wel iets stuk moet zijn, en dat hij het beste ter reparatie opgestuurd kan worden.

 

Groetjes, 

Anu

Rogier
Trainee
Bericht 7 van 7
3.486 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.486 Weergaven

Hoi Anu,

 

Nogmaals bedankt voor je hulp! Het is dan maar niet anders. Als je serieus geld uitgeeft aan een gaming laptop uitgeeft, verwacht je wel dat je er een beetje een spel op kan spelen. Heb ze afgelopen zondag een mail gestuurd naar Medion HQ dus verwacht vandaag antwoord. Heb gelukkig nog een oude laptop die ik in de tussentijd kan gebruiken. Heb dit topic ter onderbouwing vd garantie gebruikt.

 

Groet,

 

Rogier 

6 ANTWOORDEN 6