annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Erazer X67004 (MD 34061) Bios Update?

4 RÉPONSES 4
Spikkel
New Voice
Message 1 sur 5
2 845 Visites
Message 1 sur 5
2 845 Visites

Erazer X67004 (MD 34061) Bios Update?

Hallo, hopende dat hier ook people van Medion meelezen....

 

Ik heb al een tijd een X67004 en ben die de laatste tijd aan het upgraden met meer geheugen, nieuwe voeding en andere videokaart, dat gaat allemaal prima, en zoekend naar informatie over m'n pc stuitte ik op dit stukje site ( http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=17791&type=treiber&lang=be_be), waar een update wordt aangeboden voor het moederbord wat in mijn pc zit...of toch niet?

In mijn PC zit een ECS Z370H4-EM bord met een Bios die een stuk lager qua nummer en ouder qua datum is dan de hier voorgestelde bios, alleen, ik struikel over het stukje V2 achter het typenummer bij de bios update en heb daarom nog niet geprobeerd of updaten lukt.

Is er iemand die mij kan vertellen of het zinvol is deze update te draaien?

 

Waar ik eigenlijk op hoop is dat de clock van het geheugen aan te passen is aangezien ik nu niet op maximale snelheid ermee draai en ik het prettig zou vinden toch het maximale eruit te halen.

Alvast dank voor eventuele antwoorden!

4 RÉPONSES 4
REV
Moderator Moderator
Moderator
Message 2 sur 5
2 821 Visites
Message 2 sur 5
2 821 Visites

Hallo @Spikkel 

 

Een update voor de BIOS is iets wat via de Website van Medion te downloaden moet zijn. Het is niet alleen het moederbord waar de BIOS voor is bestemd maar ook voor de samenwerking met de overige hardware in jouw systeem.

Is dit niet terug te vinden op de service pagina van Medion dan is er geen Specifieke update beschikbaar voor jou systeem. 

Hou als vuistregel aan. If it's not broke, don't fix it. Met andere woorden ; Werkt jou systeem verder prima dan moet je niet rommelen met de BIOS. 

 

Hartelijke groet,

REV

Spikkel
New Voice
Message 3 sur 5
2 817 Visites
Message 3 sur 5
2 817 Visites

Beste REV,

 

Dank voor je reactie, zoals je kon lezen zou ik het fijn vinden de clock timings van mijn geheugen aan te passen, ik heb er 32Gb in gezet die nu op 2400Mhz draait, maar tot 3000 kan, van wat ik van de fabrikant van het bord te weten ben gekomen zou deze op max 2666 kunnen draaien maar dat is nu niet aan te passen.

Daarnaast is over specifiek mijn type PC (de X67004) eigenlijk helemaal niks op de Medion site terug te vinden, geen drivers, geen info, geen Bios, no nothing.

Wel kwam ik dus die update tegen op een sub-site van Medion en weet ik nu nog niet of ik die update kan draaien ja of nee...

daddle
Superuser
Message 4 sur 5
2 813 Visites
Message 4 sur 5
2 813 Visites

@Spikkel 

 

Hallo Spikkel,

 

in geen Medion-Pc kun je zelf de timings instellen. Deze zijn altijd op een zekere niveau ingesteld.

Maar je zou het ook niks van  merken, als je geheugen op 2600 in plaats van 2400 MHz draait.

 

Voor de Bios moet je een van de Mods vragen, misschien @Major_ToM , of er een nieuwe Bios beschikbaar is. Maar waarvoor? Als je PC goed loop, is dit niet nodig.

 

En op de service-pagina krijg je met de MSN van je PC seker wel stuurprogrammas en de handleiding. Ik denk de MSN is 10022110, tenminste krijg je daarmee de drivers en de handleiding.

 

daddle

Snorlax
Tutor
Message 5 sur 5
2 792 Visites
Message 5 sur 5
2 792 Visites

Hallo @Spikkel,

 

Wanneer er een BIOS update beschikbaar is voor je systeem, kan je deze ook gemakkelijk updaten via apparaatbeheer.

Ga hiervoor naar apparaatbeheer, daar vind je een categorie 'Firmware' met daaronder 'Systeemfirmware'.

Wanneer je deze laatste met de rechtermuisknop aanklikt, kun je kiezen voor Stuurprogramma bijwerken.

Op deze manier gaat Windows update kijken of er een nieuwere BIOS versie beschikbaar is. Zo ja, dan wordt deze gemakkelijk bijgewerkt.

 

Groet,

Snorlax

4 RÉPONSES 4