annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Erazer Crawler E25 cooling fans issues

1 ANTWOORD 1
BastienLegrand
Newcomer
Bericht 1 van 2
211 Weergaven
Bericht 1 van 2
211 Weergaven

Erazer Crawler E25 cooling fans issues

Hallo,

 

Ik heb een Erazer Gaming Notebook Crawler E25. Op de sticker staat dat het MSN 30031919 is, maar dat lijkt niet te bestaan volgens de Medion website? Er staat ook MD62301.

 

Ik heb veel problemen met de cooling fans. Die slaan continu aan zonder dat daar noodzaak voor lijkt te zijn. Ik heb in de control centre gekeken en soms is de CPU en GPU beide onder de 40 graden en staan de cooling fans op 100% te draaien met veel geluidsoverlast als gevolg. De instelling die ik heb aangepast ('çustom') zeggen ook niet dat ze aan moeten slaan. Ook als ik de instellingen op 'silent' zet blijven ze loeien. Ook als de notebook dicht is en op stand-by staat blijft hij soms urenlang loeien.

 

Een bijkomend probleem is dat met enige regelmaat er een harde serie pieps klinkt (niet via de speakers) wat een hardware error lijkt aan te geven? Het lijkt erop alsof de laptop denkt overhit te zijn. Echter, de laatste keer dat het gebeurde was de temperatuur rond de 40 graden Celsius, dus dat lijkt me toch niet het geval. De pieps duren ongeveer een seconde en er zit een seconde tussen de pieps. Het is echt heel hard en doordringend.

 

Ik heb op het forum gelezen dat het kan liggen aan de control center of de BIOS versie. Ik heb de control center verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu:  Control Center3.0 v3.36. Ook heb ik de BIOS opgezocht, dit is versie: 1.07.03RME1_00014.

 

Ik heb ook de binnenkant van de notebook bekeken en er zit geen stof in, de fans zijn schoon en alles kan goed lucht happen. Zijn er nog zaken die ik kan proberen? De notebook is nu zo goed als onbruikbaar voor hetgeen ik 'm heb aangeschaft: gaming en video's kijken vanwege het harde geluid van de fans en de continue dreiging dat 'de piep' weer komt.

 

Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen!

 

Thanks, Bastien

1 ANTWOORD 1
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 2
172 Weergaven
Bericht 2 van 2
172 Weergaven

@BastienLegrand ,

 

Heel vervelend dat je jouw notebook niet kan gebruiken voor hetgeen jij deze aangeschaft hebt.

Om te beginnen, zou ik je willen adviseren om "load optimized defaults" uit te voeren in het BIOS. Dit kan je als volgt doen:

 

Schakel de notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kiest u voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestigt u de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens drukt u op F10 en bevestigt u “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Hierna kan je weer het BIOS opstarten en gedurende 10 tot 20 minuten controleren of het probleem zich voordoet in het BIOS. 

In het geval de cooling fan rustig blijft in het BIOS, kan je weer uit het BIOS gaan en Windows normaal opstarten. Je kan dan de Medion Service app installeren op jouw notebook en jouw systeem laten scannen op problemen. Aanvullend kan je eventueel ook in de control centre kiezen voor de standaardinstelling.

 

Graag hoor ik van jou, of de Medion Service app issues heeft gevonden. Als dat het geval is, graag een schermafbeelding daarvan.

 

Groet,

Paul2023

 

 

 

1 ANTWOORD 1